پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار پلکانی آقسو گلستان : یکی ازآبشارهای پر هیجان و زیبای استان گلستان آبشار آقسو پارک ملی گلستان است. این آبشر یکی از پر اب ترین آبشارها است که از ابتدای مسیر رودخونه و حوضچه های آب و درختان سرسبز با طی کردن کمتراز 10 دقیقه میتوانید به این آبشار رویایی برسید.

برای اینکه یه ویلا اطراف آبشار آقسو داشته باشید فقط کافیه شماره تماس 09114481870 را ذخیره کنید و دروات ساپ پیام بفرستید و تماس بگیرید.

آدرس آبشار آقسو کجاست؟

آبشار آق سو در 45 کیلومتری در بین مرز استان گلستان و خراسان شمالی در مسیر گرگان به بجنورد و بعد از تونل گلستان قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید ماشین را کنار خیابان پارک کنید و با یک پیاده روی کوتاه مدت و از بین درختان به سمت آبشار حرکت کنید.

یکی از ویژگی های این آبشار بکر و دست نخورده بودنش هست تا جایی که قبل از تونل اگر دقت نکنید مسیر آبشار را پیدا نخواهید کرد چرا که هیچ تابلو یا علامتی برای گردشگران گذاشته نشده است و شاید همین امر باعث بکر ماندنش شده است.

مسیر دسترسی به آبشار آق سو

آبشار آق سو در فاصله 40 كیلومتری از شهری به نام گالیكش قرار گرفته است. شهر گالیكش در استان گلستان و در فاصله 110 كیلومتری مركز استان یعنی شهر گرگان قرار گرفته است.

با حركت به سمت این آبشار زیبا و قدم زدن در دل طبیعت و در میان جنگل های گلستان می توان حس غیر قابل وصفی را تجربه كرد. زیبایی این منطقه منحصر به آبشار آق سو نیست بلكه قدم به قدم این مسیر می توان دنیایی از خاطره و لذت را برای هر گردشگر به ارمغان آورد. با نزدیک شدن به این آبشار می توان صحنه ای چشم نواز و كم نظیر را به نظاره نشست.

آبشاری به بلندای 70 متر و پر از صخره های زیبایی است كه با خزه ها پوشیده شده اند و یا رنگ های متنوعی كه در زیر نور و سایه روشن صخره ها خود نمایی می كنند؛ همگی تصاویری كم نظیر هستند كه بی شک شبیه به نقاشی یک نقاش چیره دست می باشند. آب این آبشار پس از طی كردن مسیری به رودخانه مادر سو و سپس به گرگان رود می ریزد.

وجه تسمیه آبشار آق سو

آق سو یک واژه ترکی است و به معنای آب سفید می باشد.

امکانات رفاهی و گردشگری آبشار آق سو

پارکینگ ها و کمپینگ هایی جهت استراحت و اقامت شبانه در پارک ملی گلستان ایجاد شده است که امکان دسترسی به آن ها آسان و نیز از برخی جنبه های اساسی تفرجگاهی مانند ملاحظه مناظر زیبا و بدیع، امکان مشاهده انواع پرندگان و حیوانات حایز اهمیت است. این پارکینگ ها حداقل وسایل و تجهیزات تفرجگاهی از قبیل میز و نیمکت، اجاق، زباله دانی و سرویس های بهداشتی را دارند.

ساختمانی به منظور ارایه اطلاعات، نمایش فیلم ها و اسلایدهای مربوط به منطقه و نیز بیان مسایل زیست محیطی ایجاد گردیده است.البته در محل پارک ملی گلستان، مامورین سازمان حفاظت محیط زیست جهت ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم در خدمت هم میهنان عزیز و جهانگردان هستند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی