پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

لفور بهشت 40 میلیون ساله مازندران که در چند قدمی پایتخت نشینان است و یکی از بهترین انتخاب ها برای تعطیلات آخر هفته می باشد.  جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی شمال ایران است که برای طبیعت‌گردها از اولین مقاصد طبیعت‌گردی است. این جنگل یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران است. سد لفور به دلیل نزدیکی به تهران در روزهای تعطیل و آخر هفته میزبان تعداد زیادی از مسافران تهرانی است، تهرانی ها غالبا با اجاره کلبه در لفور اقامتی کوتاه و شاد را سپری می کنند.

شماره تماس اجاره کلبه در لفور 09114481870

جنگل لفور کجاست؟

سوادکوه یکی از شهرهای قدیمی و قشنگ استان مازندران است که بیشتر مردم به دلیل پل ورسک این منطقه را به خوبی می شناسند. جنگل لفور بسیار دیدنی و لفور منطقه جنگلی و بسیار زیباست.

اگر از تهران راهی این منطقه زیبا شده اید مسیر خود را باید از جاده تهران به فیروزکوه شروع کنین و در نهاست با گذشتن از پل سفید وارد این جنگل زیبا شوید.

در همین لحظه به شما بگویم که لفور یکی از بهترین مناطق دیدنی نزدیک تهران است و اگر مسافر هستید و می خواهید در این منطقه زیبا خوش گذرانی کنید بهتر است با اجاره کلبه در لفور در محیطی دنج و با صفا مهمان کنید.

سد لفور کجاست؟

سد لفور که از جاهای دیدنی استان مازندران است، در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل قرار دارد و آن را با نام‌های «سد البرز» و «سد پاشاکلا» نیز می‌شناسندسد لفور با آبی زلال میان جنگل لفور گردشگران این منطقه را شگفت زده خواهد کرد. بهترین فصل برای سفر به این منطقه تابستان و بهار است. زمانی که گیاهان به اوج زیبایی خود می‌رسند و هوای مطبوع اطراف سد حال دل مسافران را خوب می کند.

حالا که اینقدر علاقه به شمالگردی دارید بهتر است با جاهای دیدنی شمال آشنا شوید تا برنامه سفر چند روزی به بهترین مناطق که شاید تا حالا اسمشان را هم نشنیده اید.

فاصله ساری تا سد لفور

فاصله بین ساری تا سد البرز ( لفور ) : 70 کیلومتر - زمان : 1 ساعت و 22 دقیقه

فاصله بابل تا سد لفور

فاصله بین بابل تا سد البرز ( لفور ) : 47 کیلومتر و از نظر زمانی 59 دقیقه

مسیر دسترسی به سد لفور از جاده فیروزکوه

اگر از سمت جاده‌ فیروزکوه قصد سفر به سد لفور را دارید، باید بعد از گذشتن از شهر‌های پل سفید، زیر‌آب و شیرگاه، مسیر خود را به‌سمت جاده شیرگاه-بابل‌کنار تغییر دهید که از مناطق کلیج خیل و اسلام آباد عبور می‌کند.

مسیر دسترسی به سد لفور از جاده هراز

جاده‌ هراز شما را به‌ترتیب به شهر‌های آمل و بابل راهنمایی می‌کند. در شهر بابل باید به‌دنبال حرکت در مسیر جاده‌ گنج افروز به‌طرف بابل‌کنار باشید. جاده‌ گنج افروز به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، در مجاورت دره‌ای بزرگ قرار دارد و از همین رو با رانندگی ایمن و رعایت سرعت مطمئنه می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این مسیر عبور کنید.

سپس با عبور از شهر بابل‌کنار، به سه راهی شیردارکلا می‌رسید که مکانی بسیار شلوغ و پررفت‌وآمد است و از هر کسی مکان سد را بپرسید، به شما کمک خواهد کرد.

برای دیدن منظره‌ پشت سد باید از ضلع شرقی سد به تاج آن برسید که ممکن است ماموران سد مانع شوند یا از مسیر روستای گالشکلا استفاده کنید که به‌نظر زیباتر است. از جاده‌ اصلی باید حدود پنج کیلومتر را طی کنید تا به روستای گالشکلا برسید؛ هرچند جاهایی در طول مسیر، بر فراز سد قرار دارد و به این ترتیب با منظره‌ای خیره‌کننده مواجه خواهید شد.

آدرس جنگل لفور

اگر از تهران عازم جنگل لفور هستید، مسیر جاده فیروزکوه و گذر از شهرهای فیروزکوه، پل سفید و شیرگاه، شما را به این جنگل زیبا می‌رساند و با توجه به اینکه فاصله چندانی با پایتخت ندارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تعطیلات آخر هفته باشد تا برای ساعاتی هم که شده از شلوغی و ترافیک شهر به دل طبیعت زیبا و بکر جنگل لفور پناه ببرید.

جنگل لفور روی نقشه

برای اینکه راهی جنگل لفور شوید، می‌توانید از گوگل مپ استفاده کنید که تا شیرگاه شما را هدایت می‌کند و از آنجا نیز می‌توانید تا سد لفور را از روی نقشه پیش بروید که حدود ۳۰ کیلومتر با شیرگاه فاصله دارد.

    آدرس جنگل لفور: استان مازندران، سوادکوه شمالی، شیرگاه، روستای لفور (جنگل لفور روی نقشه)

اینجا دو پیشنهاد جذاب برایتان داریم! اگر قصد دارید در محیطی دنج و زیبا اقامت داشته باشید با اجاره کلبه جنگلی میچکا خودتون را به یک مهمانی تکرار نشدنی دعوت کنین.

اکا اگر عاشق جای لوکس و تمیز هستید بهتر است به سراغ اجاره ویلا جنگلی جکوزی دار در لفور باشید که حتما بهتون خوش میگذره!

فاصله جنگل لفور از تهران

اگر جاده شیرگاه را به عنوان ورودی حساب کنیم، فاصله این جنگل از تهران در حدود ۲۵۰ کیلومتر است.

می‌توانید در کمتر از ۴ ساعت از تهران به این منطقه جذاب و خوش و آب و هوا برسید.

اگر اهل جنگل‌نوردی هستید بازدید از جنگل النگدره را نیز فراموش نکنید.

فاصله جنگل لفور از بابلسر

این جنگل می‌تواند یکی از قسمت‌های سفر شما به استان مازندران باشد.

اگر در بابلسر اقامت دارید، تنها ۷۵ کیلومتر با جنگل مورد نظر فاصله دارید و از مسیر بابلسر به بابل و جاده گنج افروز به سمت لفور حرکت کنید.

فاصله جنگل لفور از مشهد

نزدیکی به شرق کشور باعث شده تا این جنگل یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر از سمت استان خراسان و مشهد باشد.

فاصله لفور از مشهد در حدود ۷۵۰ کیلومتر است و برای رسیدن به این جنگل جنگل از نیشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان، ساری و در نهایت قائمشهر عبور می‌کنید و وارد جنگل سرسبز می‌شوید.

اگر حتی لحظه‌ای دوست ندارید از منظره جنگل چشم بردارید، سراغ کلبه چوبی خورشید سوادکوه بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به سد لفور

بعد از دیدن و لذت بردن از طبیعت فوق العاده زیبای سد لفور پیشنهاد می‌کنیم به مناطق اطراف هم سری بزنید؛ زیرا که این منطقه، سرشار از شگفتی و زیبایی است. جنگل های هیرکانی در لفور یکی از مناطق بکر، رمزآلود و حیرت آور کشورمان است که سد لفور را در آغوش خود نگه داشته است.

آبشار سحرانگیز گزو، آبشار آهکی پلکانی اسکلیم و آبشار آهکی عروس، در دل جنگل های لفور و نزدیکی سد، پنهان هستند.  مساجد و امامزادگان منطقه لفور، روستاهای بسیار زیبا با مردمانی خونگرم و میهمان نواز و سخت کوش، نمونه هایی از دیدنی های این منطقه است که می توان از آنها بازدید کرد و از بودن در دامان پر مهر این طبیعت باستانی لذت برد..

سد لفور کجاست؟

سد لفور در استان مازندران، در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل واقع شده است.

چگونه به سد لفور برویم؟

اگر از سمت جاده‌ فیروزکوه قصد سفر به سد لفور را دارید، باید بعد از گذر از شهر‌های پل سفید، زیر‌آب و شیرگاه، مسیر خود را به‌سمت جاده شیرگاه-بابل‌کنار تغییر دهید که از مناطق کلیج خیل و اسلام آباد عبور می‌کند. جاده‌ هراز شما را به‌ترتیب به شهر‌های آمل و بابل راهنمایی می‌کند. در شهر بابل باید به‌دنبال حرکت در مسیر جاده‌ گنج افروز به‌طرف بابل‌کنار باشید.

جاده‌ گنج افروز به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، در مجاورت دره‌ای بزرگ قرار دارد و از همین رو با رانندگی ایمن و رعایت سرعت مطمئنه می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این مسیر عبور کنید. سپس با عبور از شهر بابل‌کنار، به سه راهی شیردارکلا می‌رسید که مکانی بسیار شلوغ و پررفت‌وآمد است و از هر کسی مکان سد را بپرسید، به شما کمک خواهد کرد.

بهترین زمان سفر به سد لفور چه وقتی است؟

بهترین زمان سفر به سد لفور، ترجیحا فصل بهار یا تابستان است.

اجاره کلبه جنگلی در جنگل لفور

اما کلبه‌های جنگلی همیشه یکی از بهترین گزینه‌های اقامت در دل جنگل است. تصور کنید صبح با صدای پرندگان و حیوانات جنگلی از خواب بیدار شوید و پنجره را به سمت انبوهی از سبزی و زیبایی باز کنید.

کلبه‌های جنگلی متنوعی در لفور وجود دارد که معمولا امکانات اولیه را در خود جای داده‌اند. برای اجاره کلبه جنگلی و اجاره اقامتگاه در لفور می‌توانید از طریق وب سایت گلستانی ها اقدام کنید.

 

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی