پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ۰

بدون دیدگاه

روستای کمرپشت روستایی با خانه کاهگلی و قدیمی که این روستا واقع در استان مازندران با طبیعتی بکر و آسمانی که به هنگام شب‌ به دریایی از ستاره تبدیل می‌شود. غروب روستای کمرپشت محو در مه غلیظی است که روستا را فرا می‌گیرد. روستایی که درختان انبوهش در انتظار دیدار رهگذران، سالیان درازی است که راست قامت، ایستاده‌اند. روستای کمرپشت روستایی است ییلاقی با مناظر زیبا و آب و هوایی دل‌انگیز که در 70 کیلومتری قائم‌شهر در شهرستان سوادکوه واقع شده است. روستایی که با تلاش اهالی آن، طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای را از خود بجای گذاشته‌ و منطقه ییلاقی کم‌نظیری را خلق کرده‌ است.

جهت اجاره ویلا در سوادکوه با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

 

اجاره کلبه و ویلا سوادکوه - گلستانی ها

مسیر روستای کمرپشت

برای رسیدن به روستای کمرپشت پس از گذشتن از شهر پل‌سفید باید از ورودی این روستا در پایین جاده عبور کرد و پس از گذر از جاده پُر پیچ و خم و زیبا و عبور از میان درختان انبوه، می‌توان به روستا رسید. غار بزرگ و تاریخی اسپهبد خورشید و امامزاده عباسعلی (ع) در جنب این روستای دیدنی قرار گرفته‌اند.

دیدنی‌های روستای کمرپشت

روستا مملو از خانه‌های رنگارنگ ساکنان آن است که با همت خود از ورود افراد غیربومی به این روستا جلوگیری کرده‌اند، بنابراین قریب‌به‌اتفاق افراد با یکدیگر نسبت خویشاوندی دارند. خانه‌هایی که برخی از آنها هنوز بوی کاه‌گل می‌دهد و رنگ گذشته‌ای زیبا بر در چوبیش نقش بسته است. با قدم‌زدن در روستا حس تازه متولدشدن، وجود آدمی را فرا می‌گیرد.

صبح که از راه می‌رسد، صدای حیوانات به گوش می‌رسد و آفتاب با قامتی طلایی‌رنگ از پشت کوه، سر بلند می‌کند تا صورت روستاییان را با روشنای صبحگاهیش نوازش دهد. در هنگام ظهر، گرمای هوا بیشتر می‌شود، اما دل‌انگیز بودن مناظر و این طبیعت بکر، فکر هر چیز دیگر را از ذهن می‌زداید.

غروب که فرا می‌رسد، در بیشتر اوقات، مه غلیظی آرام و بی‌صدا مانند ملکه‌ای افسونگر، تمام روستا را فرا می‌گیرد و زیبایی جدیدی بر چهره روستا خلق می‌کند. کش‌زمین نام منطقه‌ای است که بیشتر رهگذران را برای استفاده از زیبایی‌هایش به سمت این روستا می‌کشاند، منطقه‌ای در ارتفاعی بلند که روستای کمرپشت و جاده از آن کاملا نمایان است، ارتفاعی که هنگام قدم نهادن بر روی آن، خود را بر فراز آسمانی آبی تصور می‌کنید.

عاروس دکته‌کر، کوه‌سره، سوته‌تلی، فک‌چال، گژدم سل، افرابن، کوتروک، هلی‌چال، کرسر، زین، لاب‌کمر، سوسل، گت‌سنگ، قلیزخوارن، پی‌دیم، چشمه‌سر، سرکوه، جرسرکوه ، تلکا‌گردن، سپلک، قلسی، گت‌دره، ولشتی، بورسل، لیلم، چناربن، للارد و ونگ‌زن‌کمر نیز از مناطق دیدنی دیگر این روستا می‌باشد.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی