پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

اشکورات دورترین روستای دیدنی رامسر سرزمینی کوهستانی است که از مغرب به رودبار الموت و از شرق به بخش کوهستانی رامسر امتداد دارد. اشکور که جزئی از بخش رحیم‌آباد است در شهرستان رامسر و در جنوب شهر کلاچای قرار دارد که شامل سه دهستان، اشکور سفلی، اشکور علیا، اشکور مرکزی و بالا اشکور می‌شود و از جاهای دیدنی رامسر است . برای رسیدن به روستاهای اشکور از مسیر جنگل‌های بکر و دست‌نخورده گذر خواهید کرد و بعد از طی کردن مسافتی، مناظر زیبای آن چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کند. از مهم‌ترین آبادی‌ها و روستاهای مجاور بالا اشکور می‌توان به جوارده (جواهرده)، جیرده و جن‌ده رودبار (جنت بار) اشاره کرد.

 

جهت اجاره ویلا ارزان در رامسر  با شماره 09114481870 تماس بگیرید

 

اجاره ویلا در جواهرده

مسیر رفتن به روستای اشکورات

مسیر اول: راه شما از آزادراه کرج - قزوین و قزوین- رشت آغاز می‌شود. قبل از رسیدن به رشت، وارد جاده سراوان - سنگر - سیاهکل شوید. پس از عبور از لاهیجان، لنگرود و رودسر، قبل از کلاچای به بخش رحیم آباد و منطقه سرسبز اشکورات می‌رسید. پس از ورود به جاده اشکورات، زمان متوقف می‌شود و شما خود را در حصار جنگل‌های بکری می‌بینید که در مسیری پرپیچ و خم، شما را به‌سمت روستاها هدایت می‌کنند.

مسیر دوم: از جاده چالوس به‌سمت مازندران راهی شوید تا با عبور از شهرهای چالوس، نمک آبرود، تنکابن، رامسر، چابکسر و کلاچای به جاده پرپیچ و خم ییلاق اشکورات برسید.

مسیر سوم: جاده اشکورات به قزوین، یکی از زیباترین جاده‌های ایران به طول ۱۸۰ کیلومتر است. این جاده که مسافت کوتاه‌تری به نسبت دو مسیر قبلی دارد، از شهر قزوین، دانشگاه بین‌المللی آزاد قزوین، جاده باراجین، زرشک، گردنه گدوک، کامان، فلار، بهرام آباد، شهر رازمیان (مرکز الموت غربی)، هیر، ویار، گردنه گون کوه، سپارده، لشکان، پرندان، بارگاه دشت، کاکرود، سی پل، گرمابدشت، جیرکل، نیلو، سفید آب؛ طول لات و شهر رحیم آباد می‌گذرد. این جاده در بیشتر بخش‌ها آسفالته است و به قصد کوتاه کردن مسیر از تهران و کرج به منطقه شرق گیلان، غرب مازندران و منطقه محروم اشکور رحیم آباد، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و کاهش بار ترافیک آزادراه قزوین - رشت ساخته شده است.

بهترین زمان سفر به ییلاق اشکورات کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به ییلاق اشکورات رودسر، فصل بهار و تابستان است.

در سفر به اشکورات، کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در ییلاق‌های اشکورات، چند اقامتگاه بومگردی و همچنین خانه‌هایی روستاییان وجود دارند. شما همچنین می‌توانید در فضاهای مناسب، کمپ کنید و شب را در دامان طبیعت بگذرانید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی