پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای سرولات نگینی در 22 کیلومتری رامسر : روستای سرولات در ۲۲ کیلومتری رامسر واقع شده، اما نزدیکترین شهر به آن چابکسر است. این روستا در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر قرار گرفته و از جاهای دیدنی رامسر می باشد، در کنار رودخانه آچیرود و در دامنه کوه‌های البرز. این روستا هم جنگل دارد، هم رود، هم منظره‌ای رو به دریا و هم باغ‌های میوه. این منطقه در بالای کوه‌های گیلان و مشرف به دریای خزر است. از سمت رامسر که به سمت رشت بروید به شهر کوچکی با کلی مغازه و پارک‌ های ساحلی  زیبا می‌رسید به اسم چابکسر. به میدان آخر چابکسر که برسید راهی از جاده کناره جدا می‌شود که مستقیم به بالای کوه می‌رود. این جاده شیب خیلی تندی دارد و هر چقدر جلوتر بروید باریکتر می‌شود تا اینکه در یک جاده خاکی می‌افتید. کمی مانده به آخر جاده به روستای کوچکی می‌رسید به اسم لیمه سرا. در لیمه سرا ۳۹ خانواده زندگی میکنند و کل جمعیتش ۱۳۹ نفر بیشتر نیست. جاده را که تا ته ادامه بدهید به سرولات می‌رسید.

جهت اجاره ویلا در رامسر واجاره ویلا در رامسر با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

 

اجاره ویلا در رامسر

بهترین زمان سفر به روستای سرولات در چابکسر

با توجه به این که در ابتدای متن گفتیم، شما هر زمان از سال که بخواهید شمال می تواند برایتان جذاب و دیدنی باشد؛ اما فصل تابستان نقطه اوج شلوغی و تردد در خطه ی شمالی کشور است، اگر می خواهید در بهترین زمان را در روستای سرولات در چابکسر سپری بنمایید سعی کنید یا اواخر تابستان و یا اوایل بهار به این روستا بروید که بهترین زمان سفر می تواند باشد.

اگر خواستید در روستای سرولات در چابکسر اقامت داشته باشید، گزینه های بسیاری در اختیارتان است و در هر نقطه ی این شهر که خواستید می توانید یک هتل یا اقامتگاه را کرایه کنید و در طول مدت زمانی که هستید در آن اقامت داشته باشید.

مسیر دسترسی به سرولات در چابکسر

به منظور دسترسی به روستای سرولات در چابکسر اگر بخواهید از تهران حرکت کنید، باید حدود ۲۶۸ کیلومتری را که ۵ ساعت و نیم می شود را طی کنید. اگر از سمت رامسر وارد چابکسر می شوید باید راه را درون شهر ادامه دهید تا به آخرین میدان، میدان سرولات برسید. از اینجا میدان را دور زده و به سمت کوه حرکت کنید. پس از سه کیلومتر به روستا می رسید.

اگر هم از سمت گیلان و شهرستان رودسر می خواهید به چابکسر برسید باید جاده ساحلی را تا کلاچای و بعد از آن تا میدان سرولات ادامه دهید. در نزدیکی میدان دو پمپ بنزین و گاز را می بینید. راه را ادامه دهید و در میدان به دست راست و رو به کوه بپیچید. حتما در طول مسیر از گوگل مپ استفاده کنید چرا که بهترین و دقیق ترین راهنمای شما در طول سفر می توانید باشد. اگر کار با این برنامه ی کاربردی را بلد نیستید می توانید مطلب راهنمای استفاده از گوگل مپ را در سایت گردشگری الی گشت مطالعه کنید.

چای ذغالی معروف سرولات

در نزدیکی ورودی روستای سرولات با ظرف های بزرگی مواجه می شوید که از زغال پرشده اند و قوری و کتری بر روی آنها قُل قُل می کند. چای ذغالی در جای جای سرولات دیده می شود و به یکی از جذابیت های آن تبدیل شده است. هر زمان که برای گردش به اینجا سری زدید نوشیدن یک لیوان چای زغالی در هوای خنک و تازه روستا را از دست ندهید.

جاذبه های نزدیک سرولات رامسر

روستای سرولات دسترسی نزدیکی به ساحل دارد و می توانید بعد از گشتی در روستا و خوردن غذایی محلی از دیگر جاذبه های نزدیک به آن نیز دیدن کنید.

فاصله ساحل و پلاژهای ساحلی چابکسر : شهر چابکسر در 3 کیلومتری سرولات قرار دار

فاصله  تله کابین رامسر تا سرولات  : در فاصله 9.9 کیلومتری

فاصله سرولات تا شهر رامسر : 16 کیلومتر

رستوران خاورخانم در روستای سرولات

خوب یکی دیگر از جذابیت های روستای سرولات در چابکسر، رستوران خاور خانم است که در این منطقه وجود دارد و عده زیادی از مسافران برای خوردن غذاهای محلی به این رستوران می روند. محبوبیتش هم فقط به کباب‌ ترش‌، مرغ ‌شکم پر، باقالی ‌قاتوق‌ یا میرزا قاسمی ‌های خوشمزه ای که در آن طبخ می شود نیست، بلکه در ایوان رستوران که بنشینید منظره جنگل‌ های سرولات خودنمایی می‌ کند و غذا خوردن در همچین جایی برایتان لذت بخش ترین خاطره را خواهد ساخت، همین خود دلیلی است که هرگز اینجا را فراموش نکنید. به انتقاد بسیاری از افراد شلوغ بودن بیش از حد این رستوران سبب شده که عده زیادی از دم در رستوران راهی، دیگر رستوران های این منطقه بشوند یا برخی دیگر می گویند به دلیل حجم بالای مسافر کیفیت سابق خودش را از دست داده است. اما اگر تمام مسایل را تحمل کردید و غذایتان را خوردید ما پیشنهاد می کنیم که کنار رود آچیرود بنشینید و یک چای زغالی هم بنوشید که دیگر چیزی کم و کسر نداشته باشید.

رستوران خاور خانم سرولات

روستای سرولات کجا اقامت کنیم؟

الان چند سال است که ویلاسازی چهره بیشتر روستاهای گیلان را تغییر داده و هرجا را که نگاه کنید ویلا ساخته‌اند حتی در دل جنگل. پس برای اجاره ویلا در اینجا با مشکل رو به رو نمی‌شوید. اما بیشتر آنهایی که به این روستا می‌آیند برای خوردن غذا می‌آیند، دو ساعتی را می‌گردند و بعد به شهرهایی مثل رامسر یا چابکسر می‌روند. هتل های چابکسر دو تا هستند که قیمت متفاوتی دارند. رامسر هم که عروس شهرهای شمالی‌ست و بهترین هتل های شمال ایران در این شهر قرار گرفته‌اند.

 

برچسب ها

جاهای دیدنی رامسر تا رشت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی