پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای جنگلی قرن آباد گرگان : یکی از جاذبه‌های گردشگری ناب در شمال ایران زمین روستای جنگلی قرن‌آباد است. این روستای زیبا و منحصر به فرد در استان گلستان و در حوالی شهر گرگان واقع شده است. استان گلستان و شهرستان گرگان در زیبایی و دل‌نوازی زبان‌زد عام و خاص هستند و وصف جلوه‌گری طبیعت در این استان و در این شهرستان نیازی به بازگویی ندارد. قرن‌آباد نیز روستایی جنگلی، سبز و درخشان است که در حوالی گرگان زیبا قرار گرفته است و بدون شک از جلوه‌های ناب طبیعت در این خطه نه تنها بی‌نصیب نمانده است بلکه به طراوت و شادابی آن نیز افزوده است. به همین دلیل گلستانی ها در این مقاله قصد دارد به این روستای دلبرانه سفر کند و از ویژگی‌ها و زیبایی‌های آن بنویسد. شک نداشته باشید که قرن‌آبادِ گرگان یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر در شمال ایران زمین خواهد بود.

جهت اجاره ویلا در علی آباد کتول و ییلاقات اطراف گلستان با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای جنگلی قرن آباد گرگان

روستای ناب و منحصر به فرد قرن‌آباد که جاذبۀ جذاب گردشگری به شمار می‌رود در استان گلستان و در فاصلۀ ۲۰ کیلومتری در سمت شمال شرقی شهرستان گرگان واقع شده است. این روستای سبز و دلگشا و چشم‌نواز در دهستان استرآباد جنوبی قرار گرفته است. طبق آماری که از سرشماری انجام شده در سال ۱۳۸۵ به دست آمد روستای قرن‌آباد ۱۹۶۱ نفر جمعیت داشت. بر همین اساس تعداد خانواده‌های ساکن در این روستای خوش‌منظره ۵۰۷ اعلام شده است.

جاذبه های دیدنی در روستای قرن آباد

دریاچۀ آب‌بندان در روستای جنگلی و چشم‌نواز قرن‌آباد درست شبیه یک تابلوی بی‌نظیر نقاشی است که هرچه چشم به آن خیره بماند باز از تماشای لطافت و ظرافت و طراوت آن سیر نمی‌شود.

آببندارن قرن آباد

اگر به دنبال یک جاذبۀ گردشگری تاریخی و البته مذهبی در روستای قرن‌آباد هستید لازم است به زیارتگاه پررونق امامزاده طیب اشاره کنم. برای رسیدن به زیارتگاه امامزاده طیب فقط و فقط کافی است مسیر رودخانۀ روستای جنگلی و دل‌نواز قرن‌آباد را دنبال کنید. با دنبال‌کردن رودخانه در ادامۀ مسیر خود به زمینی سرشار از درختان شمشاد خواهید رسید. درختان شمشاد در محیط زیارتگاه امامزاده طیب حلقه بسته‌اند و اگر از این حلقۀ سبز عبور کنید به زیارتگاه امامزاده طیب خواهید رسید.

از نظر مسافتی امام زاده طیب (ع) در ۲۰ کیلومتری شهر گرگان و همچنین در ۴ کیلومتری روستای قرن آباد واقع شده است. گفتنی است در این امام زاده فرزند امام موسی بن جعفر (ع) دفن شده است. از آن جایی که امام زاده طیب در بین جنگل‌های زیبا قرار گرفته است، چشم‌اندازی طبیعی و فوق‌العاده زیبا دارد و به همین دلیل در بین مکان‌های زیارتی استان گلستان و حتی بیشتر استان های ایران متمایز از باقی مکان های زیارتی محسوب می‌شود.

جنگل قرن آبادی یکی از جاهای دیدنی گرگان است که باید حتما از نزدیک دید!

امام زاده طیب قرن آباد

پیشۀ اصلی در روستای قرن‌آباد کشاورزی و دام‌داری است. بیشتر اهالی این روستا به کشاورزی و دام‌داری اشتغال دارند. از جملۀ محصولات کشاورزی که در این روستا کشت می‌شوند عبارتند از: پنبه، گندم، جو، برنج، سیب‌زمینی و سویا. در حوزۀ دام‌داری نیز گاوداری بیش از سایر انواع دام رواج دارد و از رونق بیشتری برخوردار است. اهالی روستای قرن‌آباد در زمینۀ کشاورزی و دام‌داری به خودکفایی رسیده‌اند و حتی قدرت صادرات محصولات تولیدی خود را نیز دارند. امید به رونق و رواجی هر روز بیش از دیروز.

بهترین زمان سفر به روستای جنگلی و ناب قرن‌آباد

یکی از مزیت‌های تلاقی جنگل و رودخانه و دریاچه و هم‌جواری دو رنگ حیات‌بخش آبی و سبز در کنار هم در یک منطقه ایجاد اعتدال در آب و هوا است. و صد البته هر کجا که اعتدال قدم گذارد محدودیت‌ها را از میان برمی‌دارد و آزادی می‌بخشد. آب و هوای معتدل در این روستای جنگلی و چشم‌نواز سبب شده است که در تمام فصول سال چه بهار و چه خزان، چه در زمستان سرد و چه در تابستان گرم این روستای عزیز بتواند به بهترین شکل ممکن از مهمانان مهربان خودش با آغوشی باز میزبانی کند. به این ترتیب در سفر به روستای قرن‌آباد هیچ نوع محدودیت میزبانی وجود نخواهد داشت. هر زمان از سال که دل شما هوای روستایی جنگلی در شمال کشور را داشت به روستای قرن‌آباد رهسپار شوید و شک نداشته باشید که این سفر سبز، دل‌نواز و دلگشا خواهد بود.

امکانات مورد نیاز گردشگران در روستای قرن‌آباد

یکی از عواملی که در انتخاب مقصد گردشگری نقش به سزایی ایفا می‌کند اطلاع از امکانات موجود در شهر یا روستای مقصد است. شهرها اصولاً و عموماً امکانات لازم به منظور اقامت چند روزۀ گردشگران را دارا هستند. اما در موارد بسیاری روستاهای جذاب و تماشایی و گردشگرپذیر آن طور که باید و شاید از امکانات مورد نیاز برای گردشگران بهره ندارند.

به همین دلیل لازم است اضافه کنم که روستای جنگلی و بی‌رقیب قرن‌آباد از این جهت با شهرها رقابت می‌کند و از امکانات مورد نیاز جهت اقامت چند روزه برخوردار است. این روستا به آب، برق، گاز و راه ماشین‌رو مجهز است و در مقایسه با سایر روستاهای گردشگرپذیر شرایط مساعد و مناسبی برای پذیرایی از مهمانان خود را دارد. گرچه که فاصله‌گرفتن از زندگی سرشار از امکانات و زندگی به دور از ابزار و ادوات معمول نیز جذابیت خاص خود را دارد.

به علاوه اینکه روستای قرن‌آباد فقط و فقط ۱۲ کیلومتر با شهر گرگان فاصله دارد بنابراین گردشگران عزیز می‌توانند در کمال آرامش و آسایش در شهر گرگان هر چند روز که مایل بودند اقامت داشته باشند و در روزی از سفر دل‌انگیز خود به روستای قرن‌آباد سری بزنند و از زیبایی و شکوه بی‌مثال این روستای زمردین نیز بهره‌مند شوند. یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر، روستاهای ایران زمین است و از حق نگذریم یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین بخش‌های ایران سربلند شمال کشور است.

بنابراین پُر بیراه نخواهد بود اگر ادعا کنم که سفر به روستای جنگلی و بی‌نظیر قرن‌آباد در شمال ایران زمین در استان سرسبز و زمردین گلستان و در حوالی شهر سبز و دلربای گرگان یکی از دل‌نوازترین مقاصد سفر خواهد بود. در دل‌نوازترین سفر گلستانی ها همراه شما خواهد بود تا زیباترین روزها را برای شما رقم بزند. با اجاره ویلا جنگلی در گرگان مهمان مردمان مهربان و خونگرم این شهر دلگشا باشید و در یکی از روزهای خوش سفر روستای قرن‌آباد و تمام زیبایی‌های بی‌مثالش را تجربه کنید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی