پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای ورند  : ورند روستایی با چشم انداز فوق العاده درفاصله ۳۰ کیلومتری جاده ساری ، کیاسر، سمنان . این روستا از توابع شهرستان ساری در مازندران و بخش کلیجان رستاق می باشد روستایی با قدمت چند صد ساله که به علت قرار گرفتن در مناطق مرتفع بسیار خوش آب و هوا می باشد. مورخان معتقدند قرار گیری این روستا در ارتفاعات و مشرف بودن آن به نواحی اطراف دلیل استقرار حاکمان در گذشته بوده است. حتی معنی واژه سانسکریت ورندرا(سلطان ) هم دلیلی بر زندگی سلاطین و حاکمان در این منطقه بوده است . نام این روستا از دو کلمه ور به معنی کنار و هند به معنی رود تشکیل شده،در واقع نام آن ورهند بوده که با گذشت زمان به ورند تغییر یافته است.

جهت اجاره ویلا در ساری و کیاسر با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

در این روستا نام دو طایفه بیشتر جلب توجه می کند :بریمانی ها و اندرامی ها . نام اندرامی ها معرف طایفه ای است که از روستا یا مکانی نزدیک ورند نقل مکان نموده اند.شغل بیشتر مردم این ناحیه کشاورزی و دامداری می باشد .

روستای ورند ۳۰ کیلومتری جاده ساری ، کیاسر و سمنان

طبیعت بکر و زیبای ورند

یکی ازمناطق دیدنی این روستا آرامگاه ان می باشد.مکانی زیبا با درختانی تنومند و مقبره هایی که نشان ازقدیمی بودن این روستا را می دهد.اثار باقی مانده ازمقبره های موجود دراین آرامگاه نشان دهنده این است که، ساکنین قدیمی آن زرتشتی بوده و بعدها به دین اسلام روی آورده اند.در مرکز این آرامگاه زیبا امامزاده ای با قدمت ۱۳۰۰سال قرار دارد.نام این مکان مقدس امامزاده علی است که از نوادگان امام سجاد علیه السلام می باشد . مقبره این امام عزیز روی تپه ای مشرف به دره ها و کوه های اطراف است.مکانی با چشم انداز زیبا و به یاد ماندنی.بقعه قدیمی این زیارتگاه به شکل مستطیل و در اندازه ۶×۱۲ متر با سه ستون در جلوی ایوان و یک بام حلبی می باشد که گنبدی توپی شکل به ارتفاع یک متر روی آن قرار دارد.

برچسب ها

مسیر روستای ورند از سمنان مسیر روستای ورند از کیاسر روستای ورند کجاست



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی