پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای کمال اباد گرگان : درقدیم نام این روستا احمد اباد بوده است.روستای کمال اباد در ۱۵کیلومتری شمال شرقی گرگان واقع شده است.  از شمال به روستا های ترکمن صحرا و از جنوب به سیاه تلو وجلین  و از شرق به روستای علی اباد کنار شهر و غرب به سلطان اباد محدود می شود. ۶۰خانوار می باشدکه مردم ان همه خونگرم و صمیمی و مهمان نواز می باشند.

جهت اجاره ویلا در گرگان و ییلاقات اطراف با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

۴طایفه ی بزرگ در این روستا زندگی می کنند که طایفه ی دائمی ها یکی از ان هاست.از اقوام مهاجر مثل سیستانی ها و بلوچ و افغان در این روستا خبری نیست و همه بومی می باشند.جاذبه ی این روستا حمام قدیمی بود که ویران شده است. این حمام دارای شاه نشین و حوضچه و خزینه بود که در نوع خود بی نظیر بود.دیگر جاذبه ی این روستاتپه ی زیبای سبز مخملی است که در غربی این روستا واقع شده است.این تپه توجه جویندگان گنج را به خود جلب کرده است و گاه گاهی چاله هایی در این تپه کنده می شود که نشان دهنده ی این است که در اعماق شب جویندگان به دنبال گنج بوده اند.

تکه های کوچک سفال های رنگی در این چاله ها  دیده می شود. در پای این تپه درخت چنار بزرگی است که در قدیم چشمه ی اب زلالی از پای ان می جوشید که هم اکنون خشک شده است.هم چنین در پای این تپه قبرستانی است که مردم این روستا اموات خود را در ان به خاک می سپارند.در این گورستان  قدیمی و چندین ساله سنگ نبشته های قدیمی وجود داشت که توسط جویندگان گنج  و عتیقه به سرقت رفته است.در اطراف این تپه ی سر سبز و زیبا گندم زار ها و مزارع باقلا دیده می شود.

از بالای این تپه منظره ی شهر گر گان و روستا های اطراف به خوبی نمایان است و باز هم در پای تپه زمین چمن فوتبالی است که مردم در ۱۳بدر به ان جا می ایند و حسابی خوش می گذرانند.بعد از ناهار و کباب ۱۳بدربه بالای تپه میروند که هم تپه نوردی و ورزش کرده باشند وهم غذایشان هضم شود.در ماههای اسفند و فروردین و اردی بهشت زیبایی و سر سبزی  این تپه خود نمایی می کند.در فصل بهار گل های گاو زبان و شیر پنیر یا پنجه کلاغ روی این تپه فراوان است که خاصیت دارویی دارد.از شما هم دعوت می کنم به تپه ی زیبای ما در ماه های فروردین و اردی بهشت سری بزنید به یک بار امدنش می ارزد.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی