پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای نوچمن (Now Chaman) از جمله روستاهای واقع در غرب شهرستان گرگان می باشد. این روستا در 20 کیلومتری غرب گرگان و بر فراز تپه ای مشرف به بندر ترکمن و دریای خزر قرار دارد. روستای نوچمن از سوی شمال با روستای سرکلاته کفشگیری، از جنوب با جنگل، از شرق با روستای سید میران و همچنین از غرب نیز با روستای شموشک علیا محصور می گردد.

جهت اجاره ویلا در جهان نما و بندرترکمن با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای نوچمن از جمله روستاهای شهید پرور کشور می باشد و گواه این مطلب 10 شهیدی است که در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

امکانات روستای نوچمن گرگان

همچنین روستای نوچمن را می توان از روستاهای علاقمند به علم و تحصیل دانست و در حال حاضر تعدادی از جوانان این روستا مشغول به تحصیل می باشند تا مدارج علمی را کسب نمایند.

این روستا با داشتن تمامی امکانات رفاهی، طبیعتی زیبا و دلنشین و جنگل های انبوه از جمله روستاهای توریست پذیر غرب گرگان به شمار می آید.

به عنوان امکانات روستا می توان به آب شرب بسیار گوارا، گاز، برق، آسفالت جاده بین روستایی و آسفالت داخل روستا، خانه بهداشت، مخابرات، پست بانک، مرکز ICT ، مهد کودک، مدرسه ابتدایی و راهنمایی ، سوپر مارکت های متعدد، اینترنت پرسرعت، مسجد و حسینیه، کانون فرهنگی و هنری و ... اشاره کرد.

شغل مردم روستای نوچمن گرگان

اغلب اهالی این روستا از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می نمایند اما جوانان روستا به سمت سایر مشاغل برای تأمین هزینه های زندگی تمایل دارند.

اغلب محصولات تولیدی این روستا شامل گندم، کلزا، سویا، گوجه فرنگی و پنبه می باشد. همچنین گاو و گوسفند و بز بیشترین دامی است که در این روستا پرورش داده می شود.

از آنجایی که روستای نوچمن در ارتفاعات قرار دارد نسبت به سایر روستاهای منطقه، سردتر بوده و میزان بارش ها نیز بیشتر می باشد.

در نزدیکی روستا، جنگلی زیبا و انبوه از درختان قرار دارد که از بهترین مکان ها برای تفریح و تفرج خانواده ها می باشد.

اغلب اهالی منطقه، روزهای تعطیل خود را در کنار خانواده و در دل این جنگل سرسبز سپری می نمایند. در روز سیزدهم فروردین که مصادف با روز طبیعت می باشد، می توانید بیشترین جمعیت را در این جنگل مشاهده نمایید.

یکی از عجایب روستای نوچمن، اجازه ندادن به اقوام دیگر برای سکونت در روستا می باشد. همچنین روستای نوچمن دارای یک نشریه داخلی و وب سایت خبری می باشد که نشان از فرهنگ بالای اهالی دارد.

برای دسترسی به روستای نوچمن می بایست به استان گلستان، 20 کیلومتری غرب گرگان، روستای نوچمن سفر نمایید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی