پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

شاهکوه کجاست؟ روستای تاریخی و زیبای شاهکوه، یکی از ظرفیت های گردشگری استان گلستان است. استان گلستان جایی است که هم مرز سمنان بوده و جنگل چند میلیون ساله ابر که سفر در میان ابرها را برای گردشگران هیجانی به ارمغان می آورد، در این منطقه قرار دارد.

این روستا که یکی از مقصدهای روستاگردی جذاب در کشور به شمار می رود، از  توابع بخش مرکز شهرستان گرگان، در شصت و پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر گرگان قرار دارد.

جهت اجاره ویلا در ییلاقات گلستان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

شاهکوه گلستان، زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد، به همین خاطر، فرصت خوبی را برای گردشگران طبیعت در نیمه نخست سال فراهم می کند.

درآمد اکثر مردم روستای شاهکوه از فعالیت‌های زراعی، باغداری و دامداری تأمین می‌شود. تعدادی از مردم نیز در بخش خدمات و صنایع دستی اشتغال دارند. زمین‌های زراعی به صورت دیم و آبی کشت می‌شود و محصولات عمده زراعی آن شامل گندم، جو، سیب‌زمینی و سبزیجات است.
شاهکوه، یکی از مقصدهای روستا گردی در استان سرسبز و جذاب گلستان است که برای سفر به آن، از فرصت های اقامتی شهرستان گرگان که یکی از مقصدهای نوروز گردی هموطنان نیز خواهد بود، می توان بهره برد.

اگر عاشق چشمه هستید، شاهکوه، چشمه های خوبی دارد.  چشمه ضلع شمالی کاروانسرایی که گفتیم، جایی است که می توان به دل طبیعت زد.

اگر خواستار بازدید از کاروانسری تاریخی شاهکوه هستید، می بایست در مسیر راه تاریخی خراسان به شاهرود، به بازدید این عمارت بروید.

اگر در نوروز به شاهکو سفر کنید، می توانید از بازی های محلی روستا مطلع شوید. از بازی‌های محلی روستا می‌توان به کشتی با شال، کمربندبازی و کلنگ بازی اشاره نمود. موسیقی محلی همراه با نی و نغمه‌های محلی در مراسم عروسی و شادی به اجرا درمی‌آید.

یکی از سوغات شاهکوه، خرید صنایع دستی به خصوص لباس های محلی است. پوشاک مردم روستا از لباس‌های معمولی و رایج تشکیل شده‌است، ولی میانسالان و کهنسالان روستا، از لباس محلی استفاده می‌کنند. مردان روستا معمولاً کلاه‌های پشمی و نخی بر سر می‌گذارند و زنان نیز، از لباس‌های محلی مازندرانی شامل دامن‌های پرچین، پیراهن بلند، شلوار، نیم تنه و روسری استفاده می‌کنند.

در شاهکوه، می توان غذاهای محلی خورد.  غذاهای محلی روستا مشتمل بر انواع آش، آبگوشت، کباب و انواع خورش‌ها است. مواد لبنی شیر، پنیر، ماست و کره از غذاهای مکمل روستاییان است.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی