پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

تاتار علیا، شهری از توابع شهرستان رامیان استان گلستان است. این شهر در ۲۰ کیلومتری رامیان قرار دارد. این شهر یکی از بهترین شهر هاست واز نظر آب و هوایی بهترین دما را دارد.اکثریت اهالی این شهر از مردمان ترکمن هستند. اضافه بر این، مردمانی از اقوام دیگر چون سیستانی و بلوچ، و کرد در این شهر ساکن هستند.این شهر دارای پنج مسجد برای اهل سنت و دو مسجد برای اهل تشیع می‌باشد.

اجاره ویلا در پاقلعه با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

این شهر از سمت شرق به شهرستان گنبدکاووس و از سمت غرب به شهرخان ببین و از جنوب به شهر رامیان محدود میگردد.وسعت شهرتاتارعلیا حدود ۱۴۰ هکتار و همچنین جمعیت شهر در حدود ۵۰۰۰ نفر می باشد.ازآثار باستانی شهر میتوان از تپه باستانی قورچی تپه که در مرکز شهر قرارگرفته ، نام برد.

تنوع قومیتی شهرتاتارعلیا شامل اقوامی چون ترکمن،سیستانی،بلوچ ،فارس بوده که با وحدت مثال زدنی درکنارهم درخوشی و خرمی زندگی میکنند.

وجود زمین های کشاورزی حاصلیخز در حاشیه شهرتاتارعلیا، این شهررا به عنوان قطب کشاورزی از نوع کاشت محصول گندم ، گوجه فرنگی وشالی در منطقه معرفی نموده است؛ برهمین اساس شغل اغلب شهروندان کشاورزی و دامداری می باشد. شهرداری تاتار علیا در سال ۱۳۹۰ تاسیس گردید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی