پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای وامنان یکی از روستاهای بخش چشمه­ساران از توابع شهرستان آزادشهر واقع در استان گلستان می­باشد. روستای وامنان با چشم‌انداز زیبا در قسمت شمال شرق استان گلستان شهرستان آزادشهر واقع شده است. اگر در سفر به شمال فقط چند روز فرصت دارید، بازدید از روستای وامنان از  بخش چشمه‌ساران آزادشهر، که اطراف آن را جنگلی‌ زیبا فرا گرفته است، را به شما توصیه می‌کنم. این بار همراه تیم گلستانی ها باشید و از تماشای این روستای زیبا لذت ببرید.

جهت اجاره ویلا و اقامتگاه بومگردی در وامنان با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

راه دسترسی به روستای زیبای وامنان

به دلیل نزدیکی این روستا بین دو شهرستان آزادشهر گلستان و شاهرود سمنان، ما مسیر گرگان به سمت شاهرود را در پیش گرفتیم. از جاده‌ خوش‌ییلاق به سمت شاهرود به حرکت خود ادامه دادیم تا در نزدیکی ایست بازرسی پاسگاه خوش‌ییلاق، حدود 100 متر پایین‌تر یک جاده فرعی وجود داشت که به سمت راست پیچیدیم.

مسیری که ادامه ‌دادیم مجموعه‌ای از روستاهای دیدنی و امام‌زاده ابوالقاسم به چشم می‌خورد. با ادامه دادن همین مسیر به یک سه راهی رسیدیم که در این جا به سمت چپ پیچیدیم؛ از آنجا هم تقریبا ۳ کیلومتری تا روستای همیشه سرسبز وامنان فاصله داشت.

روستای وامنان

مسیر دسترسی به روستا کاملا آسفالته می باشد و به آسانی می توانید به سمت روستا بروید. در مسیر روستا شما می توانید در زیر سایه درختان استراحت کنید و در مسیر چشمه کوچکی هم هست که آب آن زیاد برای شرب مناسب نیست چرا که دام ها برای نوشیدن استفاده می کنند.

فاصله روستای وامنان آزادشهر با گرگان چقدره؟

روستای وامنان تقریبا با گرگان 2 ساعت و نیم فاصله داره و شما از مشیر خوش ییلاق می توانید به روستا برسید.

آدرس روستای وامنان آزادشهر

آدرس آن به صورت عامیانه­ تر :« از سمت شاهرود که میای بعد از پاسگاه ایست­ و بازرسی ۱۰۰ متر پایینتر میپیچی سمت راست، حدوداً ۲۳ کیلومتر از لب جاده تا وامنان می­شه، در بین راه می­رسی به یک روستایی که به آن کاشیدار میگن، در ابتدای روستا گنبد سبز رنگ یک امامزاده­ای رو می­بینی که امامزاده ابولقاسم نام داره.

روستای وامنان دارای آب ­وهوای معتدل کوهستانی می­باشد، در تابستان دارای آب­ وهوای معتدل و زمستان سرد و طاقت­ فرسا دارد. در فصل زمستان بارش برف در ارتفاعات گاهی به بیش از ۲ متر هم می­رسد.

ادرس روستای وامنان

این روستا بالغ بر ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد که به دلیل مشکلات شغلی تعدادی از آنها به شهرهای اطراف مهاجرت کرده­اند. شغل بیشتر مردم وامنان کشاورزی ، باغداری و دامداری و گلاب گیری است.

محصولات کشاورزی وامنان عبارتند از: گندم، گل محمدی ، جو، عدس، لوبیا، سیب زمینی و اخیراً کشت زعفران نیز به آن اضافه شده است. در این روستا علی­رقم آب و هوای کوهستانی زعفران مرغوبی نیزتولید می­شود.بطوری که به آن زعفران نگین وامنان گفته می­شود.

محصولات باغات این روستا هم عبارتند از: گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، سیب، زردآلو، آلو بخارا، گلابی،خرمالو، گردو، و………+

جاهای دیدنی روستای وامنان آزادشهر

چشمه وامنان آزادشهر

در شمال این روستا در دامنۀ جنگل چشمه ه­ایی وجود دارد که دارای آبی بسیار سرد می­باشد که کمتر کسی پیدا می­شود که بتواند دست خود را به مدت ۱ دقیقه در آن نگه دارد.آب این چشمه بسیار خنک و گواراست و به شدت سرد می باشد. مسیر دسترسی به چشمه بسیار آسان و شما با هر وسیله نقلیه می توانید تا کنار چشمه بروید.

چشمه وامنان آزادشهر

آبشار وامنان آزادشهر

مسیر چشمه را حدود 2 دقیقه به سمت جنگل ادامه بدهید به آبشار کوچکی می رسید که جایی دنج و خنک است و حالا باید بساط چایی آتیشی رو با آب چشمه زلال به راه کنی و از خوردن آن لذت ببری.

آببندان وامنان آزادشهر

برای دسترسی به این آببندان باید به میانه روستا بیایید و از اهالی روستا سواال کنید مسیر را بهتون نشون میده چرا که اصلا تابلو ندارد. مسیر رسیدن به آببندان خاکیه اما قابل تردد می باشد و شما کمتر از 20 دقیقه با ماشین به آببندان می رسید که بسیار زیبا و رویایی است و البته می توانید اطراف آببندان وامنان کمپ بزنید.

آببندان وامنان

گلاب گیری وامنان

در این روستا شما مزراع زیادی از گل محمدی را خواهید دید که البته اگر می خواهید از چیدن گل لذت ببرید باید هم پای روستایی ها صبح زود به سمت مزراع برید و از تماشای گل های محمدی لذت ببرید و بعد می توانید به سوله گلاب گیری برید و مراحل تولید گلاب را ببنید و از بومی های منطقه می تونید گلاب خرید کنید.

گلاب گیری روستای وامنان

جشنواره زعفران وامنان

در این روستا هر ساله پاییز جشنواره زعفران برگزار می شود چرا که زغفران وامنان بسیار با کیفیت و مرغوب و ثبت شده است و شما می توانید با خیال راحت سفارش بدید و خرید کنید.

برداشت گیلاس و آلبالو

در این روستا در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه برداشت آلبالو و گیلاس دارند و شما می توانید برای خرید میوه تازه و شربت های خوشمزه به سمت روستا برید و باعث گردش اقتصاد دراین روستای دیدنی و زیبا شوید.

گلستانی ها به نوبۀ خودش ورود شما عزیزان رو به این روستا خوش­آمد میگه امیدوارم که در این روستا بهتون خوش بگذره و بتونین با کمال آرامش به جاهای دیدنی اون برین و کمال استفاده رو ببرین.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی