پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای نوده ملک روستایی است از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است و این روستا در فاصله 23 کیلومتری گرگان قرار گرفته است.

برای اجاره ویلا در اطراف گرگان و ییلاقت دیدنی گلستان با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

اجاره ویلا درمایان

جمعیت روستای نوده ملک

این روستا در دهستان قرق قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۳٬۱۱۳نفر (۸۰۴خانوار) بوده‌است. اولین دبستان در منطقه شرق گرگان نوده ملک در حدود ۷۵ سال پیش افتتاح گردید و بیش از ۷۰ درصد جمعیت روستا تحصیلات دانشگاهی داشته و افراد متخصص زیادی را وارد اجتماع نموده‌است.

اولین شهید بعدانقلاب را در روستاهای شرق گرگان این روستا داشته بنام شهید علیرضا طبرسایی. نوده دارای مردمانی با شغل کشاورزی و دامپروری است.

روستای نوده ملک دارای قدمتی بیش از 500 سال می‌باشد وبیشتر مردم آنها ار نژاد کتولی می‌باشند که از کوهستانهای اطراف علی آباد کتول بعلت وجود چشمه به آن جا مهاجرت کردند وفامیل های بزرگ آن جافر( که خود به چند فامیل منشعب می‌شود)-مزرئی (محمدقلی) - اکبری - فغانی - عبدلی-خان عبدل-زاهدی-حسینی-میرحسینی-... می‌باشد.

و دارای شش قنات(کاریز) قدیمی می‌باشد ومردم برای کشاورزی بیشتر از آبهای سطحی که از کوهستان می‌آید استفاده می‌کنند که این امر در زمان خشکسالی بعلت کمبود آب مشکلاتی را برای مردم روستا ایجاد مینماید که نیاز مند ایجاد سد در بالا دست می‌باشد که تاکنون انجام نشده است ودارای بناهای قدیمی که شمامل مسجد جافرسرای - مسجد جامع (که در حال بازسازی است)-یک چنار قدیمی - خانه‌های قدیمی با پوشش سفال و... می‌باشد .ورزش مورد علاقه مردم روستاکشتی با شال ومهد کشتی باشال درمنطقه گرگان روستای نوده ملک می‌باشد و ورزش دیگر مثل والیبال -فوتبال - ورزشهای رزمی -فوتسال- تنیس روی میز طرفدارانی در روستا دارد.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی