پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای مهترکلاته کجاست؟ یکی از روستاهای بزرگ شهرستان کردکوی در استان گلستان می باشد که در ۲۰ کیلومتری شمال شرق مرکز شهرستان قرار داردو نزدیک ترین جای دیدنی به این روستا بندر ترکمن میباشد. فاصله بندر ترکمن تا روستا در حدود 19 دقیقه میباشد.

جهت اجاره ویلا در بندر ترکمن با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

اجاره ویلا در بندر ترکمن

مراتع زیبا وسرسبز ، قلعه تپه ، آب بندان بزرگ و کوچک از جاذبه های طبیعی و مرقد مطهر امامزاده علی ابن طاهربن موسی بن جعفر (ع) از جاذبه های تاریخی این روستا می باشد.به لحاظ تاریخی ، آثار و سنگ نوشته هایی در امامزاده علی ابن طاهربن موسی بن جعفر (ع) که در ۲کیلو متری شمال روستا قرار داردیافت شده که قدمت آن را به حدود۴۰۰سال می رساند.

بنا به گفته بزرگان و ریش سفیدان،اهالی این روستا در گذشته بصورت دو روستای مجزا ودر نزدیک امامزاده و قلعه تپه سکونت داشتند که جهت تمرکز و دفاع منسجم در مقابل تهدید و حملات دشمنان و یاغیان به نقطه مشترک و در محل فعلی روستا تجمع کردند و به نام مهترکلاته نامگذاری گردید.

اهالی این روستا با صداقت و صمیمیت و یکدلی خود در ابتدای شکل گیری انقلاب با اتحاد کامل در تظاهرات ضد ستمشاهی و تمامی راهپیمائی ها بنا به مقتضیات حضور گسترده داشتند . در گواه این ادعا همین بس که در طول انقلاب شکوهمند اسلامی حتی یک نفرو معاند و ضد انقلاب در این روستا وجود نداشته است .

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی