پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای پاسنگ بالا در فاصله 12 شهر گالیکش مرکز این شهرستان و 3 کیلومتری جاده بین‌المللی تهران – مشهد واقع‌شده است.

این روستا از سمت شمال به زمین‌های کشاورزی و درنهایت به جاده بین‌المللی ختم می‌شود؛ از سمت جنوب نیز به جنگل انبوه این روستا؛ از شرق نیز به پوشش جنگلی و از غرب هم به کوه نیلکوه ( این روستای زیبا از سه طرف به جنگل منتهی می‌شود که خود گواه زیبایی روستا است).

جهت اجاره اقامتگاه بومگردی نزدیک آبشار لوه با شماره 09114481870 تماس بگیرید

پاسنگ بالا در دهستان قراولان بخش لوه شهرستان گالیکش واقع‌شده است و بر اساس سرشماری سال 85 دو هزار و 38 نفر جمعیت معادل 529 خانوار داشته است.

اکثر مردم روستا دارای مذهب شیعه بوده و به گویش محلی صحبت می‌کنند.

شغل اکثر مردم پاسنگ بالا کشاورزی است و تعداد اندکی نیز دام‌پروری مشغول هستند.

این روستا با دارا بودن حدود800 هکتار زمین زراعی و50 حلقه چاه آب (بخش کشاورزی) محصولات کشاورزی گوناگون ازجمله گندم، برنج، پنبه، کلزا، سویا و... سهم بسزایی در پیشرفت کشاورزی منطقه ایفا می‌کند.

آبشار روستای پاسنگ بالا

برای رسیدن به این آبشار ابتدا باید وارد روستای پاسنگ بالا شد و پس از گذر از مسجد روستا به انتهای جاده آسفالته رسید . با عبور از جاده خاکی به سمت جنوب و ادامه مسیر در کنار دره ؛ به دو چشمه به فاصله تقریبی حدود یک کیلومتر از یکدیگر می رسید . پس از رسیدن به انبار سیمانی آخرین چشمه ، به یک دو راهی برخورد خواهید کرد. راه سمت چپ را در کنار دره ادامه و پس از طی حدود 200 متر، یک پاکوپ در سمت چپ دیده می شود . این پاکوپ شما را به پایین دره هدایت می کند . آبشار پاسنگ در کنار این پاکوپ قرار دارد . فاصله تقریبی آبشار از روستای پاسنگ بالا حدود 2 کیلومتر می باشد .  

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی