پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای کیارم نگینی در گالیکش غار «کیارام» در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان با دسترسی و مسیر آسان به عنوان قدیمی‌ترین غار مسکونی در شمال کشور شناخته شده است. این غار در ۶ کیلومتری روستای فرنگ از توابع دهستان فارسیان شهرستان گالیکش واقع است.

این روستا در نزدیکی مینودشت و گالیکش است و می توانید برای اقامت بومگردی مینودشت و بومگردی آلینه را رزرو و یا با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

دسترسی آسان، نزدیکی به منبع تأمین آب (رودخانه فصلی)، روشنایی نسبی داخل غار، امنیت و موقعیت جغرافیایی آن از جمله ویژگی‌هایی است که سبب برتری این غار و علت استفاده دراز مدت و پیوسته آن در طول تاریخ و استمرار در آن شده است. از سقف غار قطرات آب می‌‌چکد که در نتیجه آن یک بستر آهکی تشکیل شده است. کف غار صخره‌ای بوده و به علت استفاده مستمر برای سکونت دام (گوسفند و بز) پوشیده از فضولات است.

نور کافی در غار وجود دارد و تقریباً تا انتهای آن روشن است، سقف غار از جنس رسوبات سنگ آهکی است و در آن نحوه قرارگیری رگه‌های زمین ساختی که به طرز جالبی روی هم قرار گرفته، بسیار مشخص است. بخشی از سقف غار فروریخته و آثار ریزش و آوار در کف غار کاملاً مشهود است و در دهانه غار رگه‌‌های سیاه رنگ براقی دیده می‌‌شود که در اثر استفاده مستمر و طولانی به وجود آمده است.‏

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی