پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

شیخانبر در ارتفاعات لاهیجان از نقاط بسیار دیدنی و مهم لاهیجان در ۳ کیلومتری سمت راست جاده لاهیجان به لنگرود بر کمرکش کوه سرسبز و پوشیده از درخت است . لاهیجان یکی از شهرستانهای جانب شرقی گیلان است ، سمت خاور سفیدرود است.

جهت اجاره ویلا در لاهیجان با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

فاصله روستای شیخانبر تا لاهیجان

از مسیر خیابان شیخ زاهد و بلوار امام رضا حدودا 8 دقیقه میباشد.

وضع طبیعی و جغرافیایی آن از شمال محدود به آبهای دریای خزر، از جنوب به امارلو (که اکنون بخشی از شهرستان رودبار است)، از شرق به شهرستان لنگرود و از غرب به شهرستان رشت. مشتمل بردو قسمت کوهستانی و جلگه ای که جلگه اش معتدل و ارتفاعش سردسیر و خوش آب وهوا ،کوهستانش در دو رشته تقریباً موازی در سمت جنوب شهرستان مذکور قرار دارد.

به روایت تاریخ شیخانبر (شاه خانی ور) یکی از مناطق مفرح و با صفای دارالاماره لاهیجان بوده و خصوصاً در عهد پادشاهان صفویه و به بهانه زیارت مرقد جد مادریشان شیخ زاهد بسیار مورد توجه بوده است.

آثار و خرابه های بناهای آجری اطراف مقبره شیخ زاهد و چشمه های زلال آب مبین این مسئله است. وجود سنگهای بسیار بزرگ در (شاه خانی ور) در منطقه ی (عمر سنگ ) نشاندهنده این موضوع است که این منطقه میدان مشق سپاهیان آن عصر بوده است . وجود یک مکان مقدس بنام تاریک مزار و منطقه باصفای آب ( آو ) خانی بسیار قابل تامل و بررسی است.
شاه = بزرگ
خانی = چشمه
ور = کنار

آب ( یا آو که در گویش گیلکی همان آب است) خانی (یا خونی ) = چشمه آب

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی