پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی و کلبه های مرکیه کجاست؟ روستای مرکیه مرکز دهستان مرکیه است. در روستای مرکیه استان گیلان، تا چشم کار می‌کند فضای سبز و مزارع برنج دیده می‌شود. برنج، حبوبات و انواع سبزی‌ها از محصولات مهم مرکیه هستند که اقتصاد عمده مردم بر پایه این محصولات استوار است. در روستای مرکیه امکاناتی همچون مسجد، خانه بهداشت، صندوق پست، دفتر مخابرات، تلفن، برق و حمام وجود دارد. راه اصلی آن جاده گیلوان – ماسال است که آسفالته می‌باشد. اولسبلانگاه گیلان نیز در امتداد همین جاده قرار گرفته است و فاصله آن تا مرکیه ۲۵ کیلومتر می‌باشد.

جهت اجاره ویلا در ییلاق ماسال با 09114481870 تماس بگیرید.

فاصله ماسال تا مرکیه

فاصله ماسال تا مرکیه از مسیر گیلوان 5 دقیقه می باشد.

مسیر دسترسی به روستای مرکیه از تهران

برای رفتن از تهران به مرکیه می‌توان از طریق آزاد راه قزوین – رشت اقدام کرد. این مسیر حدود ۳۷۰ کیلومتر بوده و با ۵ ساعت رانندگی می‌توان به مرکیه گیلان رسید. در مرکیه می‌توان از خانه روستایی وینه و یا خانه روستایی ریژنه جهت اقامت استفاده نمود.

در هر دوی این اقامتگاه‌ها، امکانات آسایشی مانند مبل، تلویزیون، پنکه، بخاری، وسایل خواب و تخت خواب وجود دارد. در اقامتگاه‌های وینه و ریژنه می‌توانید به دلخواه خود غذا بپزید یا سفارش دهید. طبیعت زیبای محوطه مکانی دنج برای خوردن چای زغالی و بهره‌مند شدن از هوای پاک و دلپذیر روستا است.

جاهای دیدنی اطراف مرکیه

اکنون که دریافتیم مرکیه کجاست، چند شهر مهم در اطراف مرکیه قرار دارد. همراه ما باشید تا مناطق دیدنی استان گیلان در پیرامون مرکیه را بشناسیم تا در سفر به مرکیه از فرصت پیش آمده برای دیدن مناطق و جاذبه های گردشگری استان گیلان استفاده کنیم.

قلعه رودخان از جاهای دیدنی مرکیه

قلعه رودخان یادگار دوران ساسانیان و سلجوقیان است. قلعه رودخان با نام دژ رودخان یا قلعه حسامی نیز شناخته می‌شود. قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب فومن قرار دارد و با مرکیه حدود یک ساعت فاصله دارد. برای رفتن به قلعه رودخان فومن، می‌توان از جاده قلعه رودخان یا از راه ابریشم اقدام کرد که حدود ۵۰ کیلومتر راه است.

قلعه بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن و در روستای رودخان به عنوان دژ نظامی حکومتی در گیلان بنا شده است. رودخانه دژ رودگان یا روگان از کنار قلعه تاریخی رودخان می گذرد. برای بالا رفتن و رسیدن به داخل قلعه باید ۹۳۵ پله از روستای رودخان بالا رفت به همین دلیل هزار پله نام دیگر این قلعه است.

فاصله تهران تا قلعه رودخان فومن 

آزادراه قزوین - رشت حدودا 5 ساعت

مشاهده مسیر روی نقشه

بهترین زمان سفر به قلعه رودخان

بهترین زمان سفر برای دیدن چنین قلعه‌ای در دل کوه و جنگل، از فروردین ماه تا آبان است.

آبشار ویسادار از دیدنی های مرکیه

سومین آبشار بلند گیلان، آبشار ویسادار است. محوطه آبشار ویسادار پر از آلاچیق و مغازه‌های قلیان، چای، تنقلات و کبابی است که باعث استقبال مسافران از این منطقه می‌شود. آبشار ویسادار در شمال غرب استان گیلان، رضوانشهر قرار دارد و از مرکیه حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. رشته کوه‌های سرسبز تالش و سواحل دریای خزر اطراف آبشار ویسادار را محاصره کرده‌اند.

فاصله تهران تا آبشار ویسادار 

آزادراه قزوین - رشت حدودا 5 ساعت 30 دقیقه.

مشاهده مسیر روی نقشه

پارک جنگل گیسوم از جاهای دیدنی مرکیه

در حدود ۵۰ کیلومتری شمال مرکیه، جنگل‌های سرسبز گیسوم قرار دارد. درختان سر به فلک کشیده دو طرف راه گیسوم گیلان را احاطه کرده‌اند و منظره‌ بی‌نظیری را به وجود آورده‌اند.

پارک جنگلی گیسوم در شمال غرب دریای خزر، با درختان شمشاد و انجیر، تفریحات و امکاناتی همچون هتل، پلاژ، مناطق پیک نیک، کمپینگ، ساحل شنی، جت اسکی، پاراسل، پاراگلایدر و اسب سواری از جذاب‌ترین قسمت‌های تالش گیلان است.

ماسال از جاهای دیدنی مرکیه

ماسال را می‌توان نزدیک‌ترین مکان به مرکیه دانست که حدود ۳ کیلومتر با مرکیه فاصله دارد. برای رفتن به ماسال از مرکیه کافی است وارد جاده گیلوان – ماسال شوید. ماسال در میان کوه‌های تالش قرار گرفته است و آب وهوای بکر آن مرطوب و معتدل است. بوستان ساحلی ماسال، غارها، آبشارها و بام ماسال از مناطق دیدنی ماسال هستند.

ماسوله از جاهای دیدنی مرکیه

ماسوله در جنوب غرب فومن، روستایی زیبا، سنتی و پلکانی است. گردشگران بسیاری به این روستا سفر می‌کنند تا از نزدیک چنین روستایی را ببینند که حیاط هر خانه، سقف خانه دیگریست. در سفر به ماسوله که در ۵۰ کیلومتری جنوب مرکیه قرار دارد بازدید از موزه مردم شناسی ماسوله، آبشارهای ماسوله، بازار ماسوله و بقعه عون بن علی را فراموش نکنید.

شهرستان صومعه سرا از جاهای دیدنی مرکیه

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان قرار دارد. صومعه سرا دارای سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک جنگلی است. در بخش میرزا کوچک جنگلی، دهستان باصفا و زیبایی به نام مرکیه قرار گرفته است. دهستان معروف طاهر گوراب صومعه سرا در ۱۴ کیلومتری شمال دهستان مرکیه و شهرستان فومن در ۳۰ کیلومتری جنوب دهستان مرکیه قرار دارد. بالا بلگور، پایین بلگور، سیاه اسطلخ، سه شنبه، پشتمسار و مرکیه از روستاهای دهستان مرکیه هستند.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی