پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جمعه بازار پارکینگ پروانه محل تجمع بسیاری از هنرمندان و فروشندگانی است که از شهرهای مختلف برای فروش لوازم دست‌ساز هنری، اجناس آنتیک و بسیاری لوازم دیگر هر جمعه در پارکینگ پروانه گردهم می‌آیند. در ادامه همراه گلستانی ها باشید تا در این گزارش اختصاصی، تصاویری از این بازار دوست داشتنی ببینیم.

پارکینگ پروانه کجاست؟

این بازار بزرگ که از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود، در خیابان جمهوری، پارکینگ پروانه قرار داشت و محلی برای عرضه و فروش صنایع دستی و لوازم آنتیک در تهران که هر جمعه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶ عصر باز بود. البته طبق اعلام روابط عمومی شرکت نوسازی عباس آباد فروشندگان و هنرمندان پارکینگ پروانه از جمعه ۱۲ دی به‌صورت غیررسمی فعالیت خود را در محل باغ هنر اراضی عباس آباد از سر می‌گیرند.

پارکینگ پروانه کجاست؟

اجناس پارکینگ پروانه

جمعه‌ها دیگر در این پارکینگ ماشینی پارک نمی‌شد، بلکه این فروشندگان بودند که بساط خود را پهن می‌کردند. این پارکینگ در سه طبقه به این جمعه بازار اختصاص داشت و هر طبقه از آن مختص فروش اجناس متفاوتی بود.

در طبقه اول اجناس آنتیک، عتیقه نو و دست‌دوم به فروش می‌رسید. در این طبقه شما می‌توانستید زیورآلات قدیمی، تابلوها، گرامافون، کتاب و عکس‌هایی که حس نوستالژی را در شما زنده می‌کنند، پیدا کنید.

طبقه دوم این پارکینگ به صنایع دستی و سنتی اختصاص داشت. لباس‌های سنتی، محصولات چرم، فیروزه‌کوبی و فرش‌های دستی در این طبقه به فروش می‌رسید.

جمعه بازار پارکینگ پروانه

در طبقه سوم این بازار غرفه‌های صنایع دستی قرار داشت. زیورآلات دست‌ساز، لباس و بسیاری اجناس رنگارنگ و زیبا را در این طبقه قرار داشتند.

این بازار یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استان تهران در میان اهالی هنر و علاقه‌مندان به صنایع دستی به شمار می‌رود. برای اهالی پایتخت نیز این بازار در مرکز تهران از بازارهای اصلی خرید صنایع دستی و سنتی است. گردشگران خارجی نیز این بازار را یکی از بهترین بازارهای تهران برای گردش و خرید به شمار می‌آورند و در رسانه‌های گردشگری بسیاری از این جمعه بازار به عنوان بهترین بازار تهران نام برده شده است.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی