پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پل طبیعت تهران کجاست؟ شهر تهران یکی از پیشرفته ترین شهر های موجود در ایران محسوب می شود، در این شهر جاذبه های تفریحی و گردشگری متنوعی وجود دارد. برخی از جاذبه های موجود در این شهر ریشه تاریخی داشته و برخی دیگر مدرن و امروزی می باشند. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تهران، پل طبیعت بوده که در منطقه عباس آباد ساخته شده است. گردشگران تور تهران لازم است بدانند که این پل مخصوص عابران پیاده بوده و دو پارک آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند. نورپردازی های انجام شده در این پل، باعث به وجود آمدن منظره ای بسیار زیبا در شهر تهران شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تمام جزئیات این سازه عظیم بپردازیم.

معماری پل طبیعت

جالب است بدانید که برای ساخت پل طبیعت از طرح درخت استفاده شده که اگر به پل از زوایای دورتر نگاه کنید این موضوع بهتر مشخص می شود.

معماری پل طبیعت

طراح پل طبیعت

یکی از موضوعات حاشیه ساز در رابطه با پل طبیعت طراح این سازه است زیرا کار ساخت این پل را یک بانوی هنرمند انجام داد که البته موضوع عجیبی نیست و همواره شاهد هستیم که بانوان در امور مختلف پا به پای مردان و چه بسا بهتر از آنها فعالیت می کنند. لیلا عراقیان مهندس پروژه ساخت پل طبیعت تهران است. این معمار از افتخارات ایران به شمار می رود و امیدواریم که همواره عرصه برای فعالیت ایشان برای آبادانی ایران بازتر شود.

پل طبیعت تهران کجاست؟

پل طبیعت که از جاهای دیدنی تهران است، روی اتوبان مدرس احداث شده است و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند. موقعیت مکانی مناسب آن باعث شده است که دسترسی به آن به‌وسیله مترو، اتوبوس، ماشین شخصی یا تاکسی میسر باشد.

پیاده روی روی پل طبیعت

پل طبیعت یکی از بهترین مناطق تهران برای پیاده روی است. بهترین زمان برای پیاده روی روی این پل صبح زود می باشد که این زمان را به بانوان توصیه نمی کنیم اما پیش از غروب آفتاب نیز زمان خوبی برای پیاده روی در این مکان می باشد زیرا می توانید از روی پل تماشاگر غروب آفتاب در پایتخت شلوغ ایران باشید.

طبقات پل طبیعت تهران

طبقه اول: در طبقه اول پل طبیعت، فضاهایی برای شکم گردی در نظر گرفته شده است تا در کنار گشت‌وگذار خود بتوانید از طعم لذیذ غذاهای ایرانی و فرنگی در محیط سرسبز و نمای دیدنی این منطقه لذت ببرید. فودکورت پل طبیعت در ضلع شرقی پل قرار دارد و شامل چندین کافی‌شاپ، رستوران ایرانی و فست فود می‌شود که برای حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. مساحت این طبقه حدود ۱۴۵۰ متر مربع است و دیوارهای آن با شیشه پوشانده شده‌اند.

طبقه دوم: این طبقه که مساحتش به حدود ۲۸۷۰ متر مربع می‌رسد، فضای دنجی دارد و به‌لطف نیمکت‌هایی که در بخش‌های مختلف آن گذاشته شده است، می‌توانید قدری خستگی در کنید و از آرامش و این همه زیبایی نهایت استفاده را ببرید.

طبقه سوم: اگر به طبقه سوم پل طبیعت بروید که ۵۷۱ متر مربع مساحت دارد، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ تهران به‌خصوص هنگام غروب خورشید هوش از سرتان می‌برد. این طبقه بهترین جای پل برای برای پیاده‌روی و قدم‌زدن است؛ مخصوصا که دو سکوی تماشا در بخش شمالی و جنوبی آن وجود دارد که می‌توانید هم به تماشای مناظر اطراف مشغول شوید و هم عکس‌های درجه یکی بگیرید.

پارک آب و آتش و طالقان

گذراندن وقت در دو پارک موجود در ابتدا و انتهای این پل یکی دیگر از جاذبه های تفریحی پل طبیعت به حساب می آید. در ادامه این مقاله به بررسی این دو پارک خواهیم پرداخت.

هزینه ورودی پل طبیعت

بازدید از پل طبیعت رایگان می باشد و در مقابل بازدید از این پل زیبا و تماشایی هیج هزینه ای دریافت نمی شود.

ساعت کار پل طبیعت تهران

گردشگران تور لحظه آخری می توانند از ساعت 6 صبح تا ساعت 30 دقیقه بامداد از این پل زیبا بازدید کنند.

آدرس پل طبیعت

تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی