پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه آهنک کجاست ؟ در جدال با روزمرگی همیشه ذهن ما بدنبال پیداکردن حیاط خلوتی ست که بتواند چند ساعتی را در آن تفکر کند و به تماشای خود بنشیند که شاید در همین دیدن بتواند بخشی از ذهن خسته ی خود را از معادلاتی که زایده ی شهرنشینی ست رها سازد و نفسی عمیق بکشد .چشمانتان را ببندید و از شهر خارج شوید بمقصد دریاچه ای در کوهستان. دریاچه آهنگ یکی از جاهای دیدنی تهران اطراف فیروزکوه است اگر قصد رفتن به دریاچه آهنک را داشتید برای اجاره ویلا در فیروزکوه همراه گلستانی ها باشید.

چطور به دریاچه آهنک برویم؟

از مردم که درباره دریاچه آهنگ بپرسید، سمت کوه را نشانتان می‌دهند. در این سوی دره روستای سرسبز سیمین دشت است و در آن سویش بیابانی خشک. از شرق تهران که خارج شوید، وارد جاده فیروزکوه می‌شوید؛ جاده‌ای پر از شگفتی که مسیر بسیار خوبی برای ماجراجویی‌های آخر هفته دارد. چراکه در طول این جاده از ابتدای مسیر تا قائم‌شهر پر از دریاچه، رودخانه، آبشار، جنگل و هزار هزار دیدنی دیگر که گشت‌وگذار در هرکدامشان خاطره‌ای می‌سازد ماندگار.

پس از شهر دماوند و در ۳۵‌ کیلومتری فیروزکوه، تابلویی می‌بینید به نام سید آباد! بعد از آن سمت راستتان به جاده‌ای برمی‌خورید که کنارش روی تابلویی نوشته، به طرف (کلارک- رودافشان-مشهد-حصاربن). این ابتدای راهی ا‌ست که شما را به دریاچه می‌رساند.

چطور به دریاچه آهنک برویم؟

اگر در فصل بهار وارد این جاده خلوت اما پر پیچ و خم شوید، با مناظری روبه‌رو می‌شوید که بی‌شک چشمانتان برق می‌زند. دیدن زیبایی درختان سرو و بید بلندی که کنار جاده همچون میزبانی مشتاق برایتان دست تکان می‌دهند، مرتع‌های سرسبز و باغاتی پر از درختان گردو، گیلاس و سیب و صدای پرندگانی که برایتان آواز بهار سر می‌دهند، شما را سر ذوق خواهد آورد.

غواصی دریاچه آهنگ و دنیای زیر آب آن

کسانی که به غواصی علاقه مند هستند نیز می توانند در این دریاچه تجربه ای بی نظیر داشته باشند چرا که در اعماق این دریاچه زیستگاه دنیایی از گیاهان آبی و همچنین آبزیان کوچکی ست که دنیای زیر آب دریاچه آهنگ را شگفت انگیز کرده است .  علاقه مندان به عکاسی در شب می توانند در اطرافدریاچه آهنگ یک دل سیر عکاسی کنید چرا که  بر فراز یکی از مرتفع ترین تپه های آن منطقه ایستاده اند و تا کیلومتر ها آنطرف تر خبری از نور چراغهای شهری نیست.

حال تصمیم با شماست که آخر هفته ی خود را همچنان در شهر بمانید یا با کمی ماجراجویی دل به طبیعت بزنید و از زمان کوتاهی که زندگی در اختیار شما قرارداده بیشترین استفاده را بکنید.

آب دریاچه برای خوردن مناسب نیست و مزه تلخی دارد که علت آن وجود گوگرد در آب دریاچه است. اگر با بازدید از این منطقه تمایل به چشیدن آب در دل طبیعت داشتید، حدود دو کيلومتر بالاتر، چشمه آبی زلال در منطقه‌ای سرسبز، اما کوچک قراردارد که به آن بالا چشمه می‌گويند. در کنار اين چشمه، درخت بيد بزرگی وجود دارد که از همه طرف قابل‌مشاهده است و در واقع نشانه‌ای برای پيدا کردن چشمه به شمار می‌رود.

غواصی دریاچه آهنگ و دنیای زیر آب آن

همچنين در مقابل اين چشمه، غاری نه‌چندان عميق وجود دارد که در مواقع اضطراری نظیر وقوع طوفان و تگرگ و سيل يا برف و سرما، پناهگاه خوبی است و بيش از ۲۰ نفر به‌صورت نشسته و ۳۰ نفر به‌صورت ايستاده در آن جا می‌شوند.

بهترین فصل بازدید از دریاچه آهنک

دریاچه‌ی آهنک در تمام فصول سال زیبا است؛ ولی بهار و پاییز به‌علت آب‌وهوای دلپذیر و مناظر بی‌نظیر، بهترین زمان برای سفر به این منطقه محسوب می‌شود.

در صورتی که در فصل بهار وارد جاده‌ی خلوت و پرپیچ‌وخم منتهی به دریاچه شوید، مناظری خارق‌العاده را خواهید دید. زیبایی درختان سرو و بید بلندی که در کنار جاده همچون میزبانی مشتاق برایتان دست تکان می‌دهند، مرتع‌های سرسبز و باغ‌های گردو و گیلاس و سیب و صدای پرندگان در انتظار شما هستند. در طول تابستان با نسیم خنکی مواجه می‌شوید که از لابه‌لای درختان می‌وزد و به این ترتیب قدری از شدت گرما کاسته می‌شود. پاییز نیز شاهد طبیعتی رنگارنگ خواهید بود و زمستان زیبایی‌های برفی خاص خود را دارد.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی