پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

خانه امین التجار اصفهان که با نام خانه امین اصفهان نیز شناخته می­شود یکی ازدیدنی های شهر اصفهان است که در اثر احداث خیابان متاسفانه حیاط نسبتا وسیع آن از بین رفته است. این خانه تاریخی و بسیار زیبا متعلق به محمدعلی امین التجار از تجار به نام و پرآوازه اصفهانی بوده است که نسب به وی به سادات خاتون آبادی می­رسد. این خانه که متعلق به دوره قاجار است بعد از محمد علی امین التجار به پسرش حبیب­الله می­رسد. وی نیز به سبب انجام امور تجارت در نزد پدر و کسب اعتبار در نزد مردم بعد از پدرش لقب امین التجار را به ارث می­برد. امین التجار اصفهانی در جریان مشروطه همواره پشتیبان مبارزین و مشروطه­خواهان بوده است.

خانه امین التجار اصفهان کجاست

خانه امین التجار اصهان در شهر اصفهان، خیابان عبدالرزاق، پشت محله بارو واقع شده است که آن را با نام "خانه امین اصفهان" نیز میشناسند و یکی از زیبا ترین خانه های تاریخی در این شهر بوده که به دلیل ساخت خیابان بخش زیادی از حیاط آن از بین رفته است.

معماری خانه امین التجار اصفهان

معماری خانه امین التجار اصفهان به این صورت است که به صورت 2 طبقه ساخته شده و 14 اتاق بسیار زیبا دارد که با استفاده از آیینه کاری و گچ بری های سنتی مربوط به دوره قاجاریه تزئین شده است و همچنین در بعضی از قسمت ها شاهد نقاشی های بسیار زیبایی هستید که از آن زمان به جا مانده است.

در میان طبقه اول این ساختمان یک حوض زیبا قرار گرفته که دارای 3 فواره است، طبقه دوم ساختمان نیز دارای تالارهای بسیار زیبایی است که در آن زمان برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شده است و به زیبایی با نقاشی، آیینه کاری و کچ کاری های خاص تزئین شده است. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که کل این خانه پر از تزئینات آیینه کاری و گچ بری است. در این خانه شما مبلمان تاشو می بینید که در تالار مرکز قرار داشتند و به دیوار ها متصل می شدند.

قسمت بیرونی این خانه زیبا دارای یک حیاط بسیار بزرگ و زیبا بوده است که متاسفانه از بین رفته، اما هنوز هم می توانید زیبایی ایوان و بخش نزدیک به ساختمان را مشاهده کنید. ایوان این ساختمان دارای شش ستون بلند 6 متری هساند که به زیبایی تزئین شده اند و نمایی بسیار زیبا به این قسمت خانه دادند. پنجره ها و درب های این خانه با خاتم کاری و منبت کاری زیبا سازی شده و شیشه های رنگی و ارسی ها باعث زیباتر شدن این خانه شده است.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی