پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

خانه دهدشتی ها اصفهان از جاهای دیدنی شهر اصفهان مربوط به دوره قاجار است و در شهر اصفهان، چهار باغ عباسی، دروازه دولت، خیابان مسجد باب الرحمه کوچه جهان نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک ۱۱۰ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۱۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

نام دیگر خانه تاریخی دهشتی

کافه گردی در روزهای تابستان بیش از گذشته در میان مردم محبوبیت دارد. کافه‌های اصفهان برخلاف سایر شهرها در بخش سنتی شهر و بافت تاریخی قرارگرفته و بسیاری از خانه‌های تاریخی و یا بناهای قدیمی به کافه یا رستوران تبدیل‌شده‌اند. یکی دیگر از خانه هایی که به کافه تبدیل شده است خانه تاریخی دهدشتی از جاهای دیدنی شهر اصفهان می باشد.

نام دیگر خانه تاریخی دهشتی کافه هوگر است و امروزه این خانه تاریخی به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گیرد. خانه دهدشتی در بافت تاریخی شهر میزبان مهمانان خود است. کافه هوگر در مجموعه تاریخی خانه دهدشتی قرارگرفته و دارای دو محوطه بیرونی و فضای باز (حیاط زیبا و سرسبز) و محوطه داخلی (اتاق‌های پذیرایی زیبا و باشکوه) است.

معماری خانه تاریخی دهشتی

خانه دهدشتی اصفهان یادگاری به جای مانده از دوران قاجار است. معماری آن دوران کمی تحت تاثیر معماری غرب بوده اما باز هم می‌توان رگه‌های معماری اصیل ایرانی را در آن مشاهده کرد. حیاطی بزرگ و ایوانی دل باز به همراه حوض آبی که دقیقا نمادی از معماری ایرانی هستند. این خانه زیبا در بیستم اسفند ماه سال ۱۳۸۵، در لیست آثار تاریخی مهم جهان به ثبت رسید.

جالب است بدانید که پس از تلاش شهرداری و مرمت و بازسازی، این خانه حال و هوای گذشته خود را دوباره پیدا کرد. از حدود همین چند سال پیش، یعنی سال ۱۳۹۵، رستوران و کافی شاپ زیبایی با نام “کافه هوگو” در خانه دهدشتی اصفهان مستقر شد. این یعنی شما می‌توانید طعم دمنوش‌ها و غذاهای سنتی اصفهان را در خانه‌ای قجری بچشید. صرف غذا و نوشیدنی در این مجموعه، در کنار حوض و گلدان‌های سفالی، تجربه‌ای نیست که بتوانید به این سادگی فراموش کنید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی