پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک ملی کلاه قاضی اصفهان از جاذبه های گردشگری اصفهان در جنوب‌ شرقی شهر است و جاده آسفالته اصفهان-شیراز از کناره شمالی و غربی آن می‌گذرد منطقه‌ای که امروز تحت عنوان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی شناخته می‎‌شود، با داشتن گله‌های عظیم پازن و آهو در میان کوه‌ها و صخره‌های ریز و درشت، از دیرباز مورد توجه حاکمان و پادشاهان  و از شکارگاه‌های مخصوص پادشاهان صفوی و قجری و به خصوص ظل‌السلطان، برادر ناصرالدین شاه بوده است.

مهم ترین منبع تامین کننده آب شرب حیات وحش این منطقه را چشمه های این منطقه تشکیل می دهند که برخي در طول سال فعال و برخي فصلي هستند. از مهمترين چشمه هاي منطقه مي توان اشک، ني، تاکي، دره بيد،توتي، طاقاري، صنمبر، گنجشکي، دره ني و لاتاريک را نام برد.

انواع گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ای در این منطقه رویش دارند و تیپ اصلی پوشش گیاهي آن درمنه زار مي باشد. تاکنون تعداد ۲۵۲ گونه گياهي متعلق به ۱۹۲ جنس و ۴۶ خانواده در کلاه قاضي ثبت شده است.

همچنین تعداد ۱۷ گونه پستاندار، ۴۴ گونه پرنده، ۱۱ گونه خزنده و یک گونه دوزیست در این منطقه شناسایی و ثبت گردیده است. " کل و بز "  گونه شاخص جانوری منطقه کلاه قاضي است. از ساير گونه هاي جانوري منطقه مي توان به پلنگ، گرگ، کفتار، گربه وحشي، سمور سنگي، قوچ و ميش، آهو، تشي، انواع خزندگان، انواع پرندگان  بخصوص کبک، تيهو، کوکر شكم سفيد، انواع چكچك، انواع چكاوك، عقاب صحرائي، عقاب طلائي، دليجه و بحري اشاره نمود.

 

برچسب ها

دیدنی های اصفهان جاهای دیدنی اصفهان پارک ملی کلاه قاضی اصفهان جاذبه های دیدنی اصفهان بناهای دیدنی اصفهان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی