پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

برج کبوترخانه مرداویج یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان است که شاید کمتر به گوش توریست ها خورده باشد. شهر اصفهان یکی از شهرهای خوش آب و هوا که کبوترخانه های زیادی دارد. اگر برای شما هم این بنای تاریخی و کاربردی جذاب است همراه گلستانی ها تا پایان مقاله باشید.

درباره برج کبوترخانه مرداویج

برج کبوترخانه مرداویج در قرن ۱۶میلادی بنا شده است. نقشه این برج به صورت یک دایره نیست بلکه حالت یک گل را داشته است که دورتادور برج از ۸ دایره و یک دایره در وسط تشکیل شده است. ارتفاع برج کبوترخانه مرداویج ۱۸متر است و قاعده پایین آن ۱۶متر قطر دارد. مصالح برج کبوترخانه مرداویج ازخشت خام، گل و پینه بوده است و علی رغم ساده بودن مصالح آن، از نظر مهندسی و معماری بی نظیر می باشد.

درباره برج کبوترخانه مرداویج

ساختار برج کبوترخانه مرداویج به صورت ۳ طبقه می باشد و داخل برج ۱۵ هزار لانه کبوتر وجود دارد و همچنین ۷۷۰ حفره در بالای برج می باشد. کبوترها از ۱۲ استوانه به همراه استوانه مرکزی می توانند وارد این برج شوند و انداز ه ورودی ها به اندازه بدن کبوترها می باشد به شکلی که یک پرنده با اندازه بزرگتر نمی تواند داخل این برج شود. ابعاد حفره ۱۸×۲۰×۲۵سانتی متر است و اندازه یک لانه از اندازه بدن کبوتر تبعیت می کند.

آدرس برج کبوترخانه مرداویج

 ایران، اصفهان، خیابان مرداویج، برج کبوترخانه مرداویج

 

برچسب ها

جاذبه های دیدنی اصفهان جاهای دیدنی اصفهان دیدنی های اصفهان برج کبوتر اصفهان برج کبوترخانه مرداویج



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی