پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آرامگاه صائب تبریزی : اکثر افراد تصور می کنند که آرامگاه صائب تبریزی در تبریز قرار گرفته است در حالیکه آرامگاه این شاعر بزرگ در شهر اصفهان و در یکی از مناطق بسیار پرتردد این شهر بنا شده است.  اگر شما نیز جزو گردشگرانی هستید که قصد بازیدی از جاهای دیدنی اصفهان را دارید به شما پیشنهاد می کنم که به این آرامگاه بروید و این بنا را که متعلق به سبک معماری دوران صفویه است را از دست ندهید.

آرامگاه صائب تبریزی

صائب تبریزی تکمیل کننده ی سبکی به نام سبک هندی بوده است و پس از مرگش او را در باغ خودش دفن نمودند. آرامگاه صائب تبریزی با توجه به سبک معماری دوران صفویه ساخته شده است و سعی بر این بوده این آرامگاه را متناسب با زمان حیات او احداث کنند.

حوضی بزرگ در مقابل مقبره او وجود دارد که جلوه بی نظیری به فضای حیات بخشیده است. همچنین درختان سرسبز فراوانی در محوطه آرامگاه کاشته شده که سرزندگی و نشاط را برقرار نموده اند. مقبره میرزا محمدعلی در واقع ایوانی زیبا به طول حدود 14 متر، عرض 6 متر و ارتفاع 8 متر می باشد که تعدادی سنگ قبر را در خود جای داده و برای رسیدن به آن باید 10 پله را پشت سر بگذارید. سازندگان این بنا تمام تلاش خود را نموده اند تا این مکان را با سبک معماری صفویه بسازند که هنگام بازدید از آن کاملا متوجه این امر می شوید.

آرامگاه صائب تبریزی

سنگ قبر صائب تبریزی

سنگ مزار این شاعر سبک هندی، متشکل از یک سنگ مرمر یزدی است که سنگ قبر قدیمی در میانِ آن قرار گرفته است. بر روی این سنگ کتیبه ای دیده می شود که بر روی آن یک غزل و یک مطلع از صائب نوشته شده است. در ضلع شمالی مقبره صائب تبریزی دو سنگ قبر دیگر نیز وجود دارد که یکی از آن ها متعلق به فرزند و دیگری متعلق به نوه او می باشد.

آدرس آرامگاه صائب تبریزی

آرامگاه صائب تبریزی در ابتدای خیابان صائب اصفهان واقع شده است که از دو طریق قابل دسترسی می باشد، خیابان شهید بهشتی اصفهان و خیابان عباس آباد اصفهان

هزینه بازدید از آرامگاه صائب تبریزی: رایگان

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی