پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک کوهستانی صفه اصفهان از جمله مکان هاییست که شهرت زیادی یافته است. گردشگران داخلی و جهانگردان خارجی بازدید از این شهراصفهان  را مقدم می دانند. زیبایی های تفریحی و فرهنگی در این شهر بسیار هستند و از این رو اصفهان را می توان پایتخت فرهنگی ایران نام برد. شهر اصفهان در جنوب غربی ایران و در نزدیکی کوه های زاگرس واقع شده است.

پارک کوهستانی صفه اصفهان

کوه صفه در قسمت جنوبی اصفهان در بلندترین نقطه واقع شده است و یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود. در قدیم الایام این کوه تنها مکانی برای کوه نوردی در این شهر بوده است. اما اکنون کوه صفه به علت جاذبه های گردشگری همچون باغ وحش، تله کابین، رستوران های متنوع، ساخت پارکینگ و …

که در طول زمان به آن اضافه شده است منجر به آن شده که این مکان تفریحگاهی بزرگ و کامل برای همه اقشار مردم باشد. یکی از زیبایی های کوه صفه که می توان از آن لذت و بهره بسیاری برد، جاذبه گردشگری این کوه در شب می باشد.کوه صفه از مناطق تفریحگاهی بی نظیر اصفهان است در داخل شهر واقع شده و می خواهیم در این مقاله بیشتر با آن آشنا شویم.

پارک کوهستانی صفه اصفهان

ویژگیهای مهم کوهستان صفه

کوهستان صفه به دلیل نزدیکی به شهر اصفهان و برخورداری از ارتفاع مناسب و تنوع پستی و بلندیهای آن امکانات بسیار خوبی برای فعالیتهای ورزشی تفریحی مثل پیاده‌روی، تپه نوردی، کوهنوردی و سنگ‌نوردی فراهم آورده است. به ویژه در دوره اخیر به دلیل توسعه شهرنشینی جدید و رشد نیازهای ورزشی و تفرجی، عملکرد ورزشی کوهستان صفه به نحو وسیعی افزایش پیدا کرده است.

یکی از ویژگیهای مهم کوهستان صفه وجود صخره‌های عظیم و بلند در نقاط مختلف آن است که از نظر کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ نوردی، امکان بسیار خوبی برای گسترش ورزش کوهنوردی در منطقه اصفهان به وجود آورده است. در سالهای اخیر با تبدیل کافه خاچیک به پناهگاه و پایگاه کوهنوردی و اصلاح مسیرهای دشوار، خدمات مربوط به فعالیتهای کوهنوردی بهبود نسبی پیدا کرده است.

تله کابین صفه

تله کابین صفه در ۲ خط طراحی شده است. خط اول آن از بزرگراه شهدای صفه تا گردنه باد با طول ۱۸۵۰ متر و ۵۰ کابین ۴ نفره که امکان بازدید از بام اصفهان را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد و مناظر کوه صفه نظیر قلعه شاهدز ، دیدنی های اطراف شهر و تنگه گردنه باد از جاذبه های طبیعی این مسیر به شمار می رود و خط دوم آن از گردنه باد به سمت قله شاهدژ با طول ۶۵۰ متر و ۶ پایه میانی می­باشد.

تلفن: ۳۶۶۹۳۹۳۲

 تله کابین صفه

بولینگ اصفهان

این مرکز با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع و ۱۰ خط بازی همه روزه پذیرای مشتاقان این ورزش مفرح می باشد

آدرس : اتوبان شهدای صفه – کوه صفه – کنار تله کابین

تلفن: ۳۶۶۹۳۹۴۷
ساعات بازدید : ۹ تا ۲۳

پارک بادی صفه

آدرس : اتوبان شهدای صفه – کوه صفه

باغ وحش صفه

آدرس : اتوبان شهدای صفه – کوه صفه – باغ وحش صفه
تلفن: ۳۶۷۳۱۵۶۶

باغ وحش صفه

 

برچسب ها

جاهای دیدنی اصفهان پارک کوهستان صفه کوه صفه اصفهان در شب پارک کوهستانی صفه اصفهان جاذبه های گردشگری در اصفهان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی