پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

حمام قاضی اصفهان : در شهر زیبای اصفهان در دوره‌های تاریخی مختلف تاریخی حمام های بسیاری ساخته شدند که هر کدام از نظر معماری و تزیینات در نوع خود بی‌نظیر هستند. در این میان حمام قاضی در اصفهان، نخستین حمام تاریخی ایرانی با کاربری حمام به شمار می‌رود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ توسط بخش خصوصی بازسازی و افتتاح شده است تا علاقه‌مندان به بناهای تاریخی و گردشگران تور اصفهان به راحتی بتوانند از آنجا بازدید کنند.

حمام قاضی نخستین حمام تاریخی ایرانی با کاربری حمام است که توسط بخش خصوصی بازسازی و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شد. این حمام شامل قسمت‌های مختلفی از جمله سربینه، گرمخانه، خزینه و همچنین حوضچه می‌شود که هر کدام به شکلی نمایانگر هنر معماری ایرانی هستند.

حمام قاضی

از نکات جالب توجه درباره این بنا می‌توان به استفاده از آن برای برگزاری جلسات مهم، تصمیم‌گیری‌های سیاسی و حتی یافتن همسری مناسب برای پسران اشاره کرد. لنگ بستن، کیسه کشیدن، لیف زدن و راه رفتن در خزینه از جمله فعالیت‌های محوری این مجموعه با هدف احیا و بازسازی فرهنگ حمام ایرانی است.

با استفاده از خدمات ارائه شده در این حمام از جمله پذیرایی توسط نیروهای کار آزموده و آشنا با فرهنگ ایرانی، شما می‌توانید از حمامی آرام لذت ببرید و با فرهنگ اصیل ایرانی در خصوص توجه به سلامت و نظافت افراد آشنا شوید. پشت بام این حمام نیز از دیگر جاذبه‌های آن به‌شمار می‌رود که خود گواهی بر اصالت و بی‌نظیر بودن معماری ایرانی است. این مجموعه تاریخی قابلیت استفاده همزمان از هر دو بخش مردانه و زنانه را دارد و از جاهای دیدنی اصفهان در قلب بافت تاریخی شهر است.

گرمابه حمام قاضی

گرمابه حمام قاضی

این مکان در سال 1399 خورشیدی با بازسازی خوب دوباره افتتاح شد دارای یک خزینه فوق العاده می باشد که گردشگران اجازه ورود به آن را خواهند داشت، خدمات دلاکی با هزینه های سوا انجام می شود و در پایان می توانید نوشیدنی های خنک اصیل اصفهانی برای خود و همراهانتان سفارش دهید، گردشگران خارجی با مشاهده حمام قاضی اصفهان در صفحات مجازی به شدت تبلیغ این محل را برای هموطنان خود می کنند و از تجربه لذت بخش دلاکی می گویند!

گرمابه حمام قاضی

سخن پایانی

گرچه هزینه ورودی و استحمام در حمام قاضی اصفهان کمی نرمال نیست، اما برای یک مرتبه ارزشش را دارد تا هم از یک محل فوق تاریخی دیدن کنید و هم در کنار آن استحمام نمایید

 

برچسب ها

جاذبه های گردشگری در اصفهان دیدنی های اصفهان جاهای دیدنی اصفهان گرمابه حمام قاضی حمام قاضی اصفهان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی