پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

لمس اعماق اقیانوس ها با آکواریوم اصفهان رفتن به آکواریوم همیشه جذاب است به خصوص آن که در یک سفر هیجان انگیز از این مکان دیدن کنید، برای همین اگر به اصفهان سفر کردید بازدید از آکواریوم اصفهان را در کنار خرید سوغات اصفهان از دست ندهید. یکی از اماکن تفریحی اصفهان که معمولا در هر فصلی مخاطب خودش را داراست، پارک ناژوان است که اصفهانی‌های مقیم، آن را ناژوون یا ناژنون هم خطاب می‌کنند و  واقعا تفریحات آن هم کم نیست.

درباه آکواریوم اصفهان

دریا و دیدنی‌هایش همیشه به قدری جذابیت داشته است که کمتر کسی پیدا می‌شود برای دیدن دنیای زیر آب‌ها شور و شوق نداشته باشد؛ اما واقعیت را هم باید در نظر گرفت. واقعیت آن است که همیشه برایمان این امکان وجود ندارد که به شهرهای شمالی یا جنوبی سفر کنیم؛ حتی همیشه هم برایمان مقدور نیست که در سفر به شهرهای دریایی، بتوانیم برویم زیر دریا و از دیدنی های آن لذت ببریم.

شاید تا همین چند وقت پیش آوردن دنیای زیر آب به روی زمین خیالی بیش نبود؛ اما حالا آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان ورود به دنیایی متفاوت و هیجان نگیز را برای‌تان فراهم کرده است. در این دنیا می‌توانید شاهد آبزیان باشید و حرکات آنها را رصد کنید. در این دنیای 4000 متر مربعی وارد تونلی می شوید که در عمق 7 متری زمین قرار دارد و با آکواریوم‌های غول‌پیکر احاطه شده است.

درباه آکواریوم اصفهان

آبزیان رنگارنگ به این سو و آن سو می روند و شما می توانید بدون نگرانی آنها را به نظاره بنشینید. از ماهی های کوچک رنگی گرفته تا کوسه های خطرناک و نادر؛ همه و همه پیش چشم شما قرار می گیرند و تجربه ای حیرت انگیز را به شما تقدیم می‌کنند. البته همه چیز به دیدن ماهی ها ختم نمی شود، فعالیت‌های هیجان‌انگیزتری نیز وجود دارند که ساعاتی فراموش‌نشدنی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

تونل آکواریوم اصفهان | نخستین در ایران

در این مجموعه، آبزیان مختلف، در 33 آکواریوم مختلف از پنج قاره جهان و در آب های شور و شیرین قرار دارند که در 3 بخش زیر و به صورت مجزا نگهداری می شوند:

  1. فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری
  2. سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه ای
  3. تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی

تونل آکواریوم اصفهان

این بخش‌ها تشکیل یک تونل را می‌دهند که در آن آکواریوم‌های زیر یافت می‌شوند:

  1. سیزده آکواریوم دیواری به طول 4 متر   
  2. ده آکواریوم کوچک شامل ماهی های خاص و گونه های نادر
  3. سه سیلندر آکواریوم بزرگ با گنجایش 2500 لیتر
  4. دو آکواریوم تاچ پول یکی شامل ماهی کپور ژاپنی و دیگری ستاره های دریایی
  5. یک آکواریوم با کانسپت آمازون برای نگهداری و نمایش ماهی‌های رودخانه‌های آمازون
  6. آکواریوم های بزرگ 5 الی 10 متری

ورودی آکواریوم اصفهان

بعد از ورود به مجموعه جنگلی ناژوان و گذر از خیابان دو طرفه و باریک آن به میدانی می‌رسید که آدرس باغ خزندگان و آکوریوم بر روی تابلوهای راهنما اطراف آن مشخص است. دور میدان و کمی بالاتر از میدان، پارکینگ ماشین وجود دارد و مناطقی از خیابان هم قابل توقف و پارک خودرو هستند. ورودی آبی و موجی شکل باغ خزندگان و آکواریوم جای سوالی برای پیدا کردن محل دقیق این مجموعه باقی نمی‌گذارد.

در آکواریوم چند گونه آبزی وجود دارد؟

وقتی به دیدن آکواریوم اصفهان می‌روید باید خود را آماده دیدن شگفتی‌های خلقت در زیر زمین کنید. هزاران ماهی، کوسه‌ماهی و آبزی دیگر در آکواریوم منتظر شما هستند. تنوع آبزیان اینجا به قدری زیاد است که هوش از سرتان می‌پرد؛ بله! درست متوجه شده‌اید؛ قرار است بیش از 5هزار آبزی را با 350 گونه مختلف ببینید. شما می‌توانید تجربه رفتن به 5 اقیانوس جهان را برای دیدن آبزیان نادر و خارق‌العاده در آکواریوم اصفهان تجربه کنید.

در آکواریوم چند گونه آبزی وجود دارد؟

زیر دریا راه رفتن در آکواریوم اصفهان

از آکواریوم‌های دیواری و استوانه‌های نمکی که عبور کنید، به جاذبه بی‌نظیری می‌رسید که اوج زیبایی مجموعه را نمایان می‌کند؛ تونل شفاف دریایی. تونلی که مرزهای آن شیشه‌ای است و دو اکوسیستم هوایی و آبی را از هم جدا می‌کند و در محیط‌ طراحی شده دریایی، انواع و اقسام آبزیان را در خود جای داده است.

امکانات رفاهی موجود در آکواریوم اصفهان

کافی‌شاپ

کافه در قسمت ورودی اصلی آکواریوم ساخته شده است که طراحی زیبا و دریایی دارد و شامل میز و صندلی‌های بسیاری است. البته بهتر است خود را آماده یک پذیرایی جانانه نکنید؛ چراکه منوی کامل و متنوعی ندارند.

استودیو عکاسی

در آکواریوم اصفهان این امکان برایتان فراهم شده است که بتوانید یک عکس چاپی برای خود به یادگار ببرید. به همین دلیل در کنار کافی‌شاپ از شما عکس گرفته می‌شود و هنگام خروج از آکواریوم می‌توانید آن را با پس‌زمینه تونل آکواریوم هدیه بگیرید.

غذا دادن به ماهی های آکواریوم

نمی‌دانم تابه‌حال تجربه غذادادن به حیوانات را داشته‌اید یا نه؟! اما اینجا خبر خوبی برایتان دارم. کافی است پیش از ورود به آکواریوم غذای مخصوص ماهی‌ها را بخرید و در تونل، بخش آکواریوم‌های سرباز و حوضچه‌های مرجانی، این تجربه سرشار از ذوق را نصیب خود کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر با فرزند دلبندتان برای بازدید رفته‌اید، حتماً شرایط غذادادن به ماهی‌های قرمز شکمو را برایش فراهم کنید تا تجربه‌اش بشود بهترین خاطره سفر به اصفهان!

غذا دادن به ماهی های آکواریوم

فروشگاه

وقتی بازدیدتان از آکواریوم اصفهان تمام شود؛ قبل از خروج از محدوده‌اش به یک فروشگاه با کلی لوازم تزئیناتی می‌رسید. اغلب این کالاها تزئینی با طرح ماهی‌های زیبا کار شده‌اند. با این حساب شاید جای مناسبی برای خرید سوغات اصفهان یا یادگاری از آکواریومش باشد. عروسک زیبا، ماهیان تاکسیدرمی، انواع پازل، ماگ و جاسوئیچی‌های ماهی‌شکل تنها بخشی از اقلام موجود در قفسه این فروشگاه است. ناگفته نماند ممکن است قیمت آن‌ها کمی گران به‌نظر برسد.

آدرس آکواریوم اصفهان

آدرس دقیق آکواریوم اصفهان این است: شهر اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان.

ساعت کار آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان، در تمام ایام هفته از ساعت 09:00 الی 19:00 میزبان بازدیدکنندگان است.

تلفن آکواریوم اصفهان

03137780013

قیمت بلیط آکواریوم اصفهان

قیمت بلیط، برای کودکان مبلغ 20.000 تومان و برای افراد بزرگسال مبلغ 25.000 تومان می باشد. برای تهیه بلیط اینجا کلیک کنید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی