پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای فارسیان آزادشهر کجاست؟ : استان گلستان، نگارستان ایران است و از هر قومیتی با هر نوع آداب و رسومی در این استان وجود دارد. همین موضوع موجب جذب گردشگران برای بازدید از روستاهای استان گلستان و لذت بردن از زندگی در کنار مردمان مهربان آن است.یکی از روستاهای استان گلستان که معماری خاص  و فرهنگ بومی خود را کاملا حفظ کرده است، روستای فارسیان آزاد شهر است. روستای فارسیان آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان های خنک، از نکات مثبت سفر به این روستا و اقامت در فارسیان است.

برای داشتن یه اقامت عالی در روستای فارسیان آزادشهر با شماره 09114481870 تماس بگیرید

اجاره بومگردی در روستای فارسیان آزادشهر

برای اقامت در گرگان یا سفر به روستاهای آن، مراکز اقامتی استان گلستان پذیرای شما هستند. اجاره ویلا در روستای فارسیان آزادشهر یکی از مراکز اقامتی در استان گلستان است. برای اقامت در گلستان باید تعیین کنید چند روز قصد اقامت دارید و چه مقدار هزینه مدنظرتان است تا بتوانید بین انتخاب های بسیار مانند اجاره اقامتگاه بوم گردی در ساسنگ، اجاره ویلا در ده چناشک یا اجاره ویلا در خاک پیرزن بهتر تصمیم بگیرید. در این مطلب به اجاره ویلا در روستای فارسیان آزادشهر می پردازیم که پس از مطالعه آن قطعا دوست دارید مقصد بعدی سفرتان به روستای فارسیان باشد.

اقامتگاه بومگردی پارسیان - گلستانیها

اجاره ویلا در روستای فارسیان آزادشهر

برای اجاره ویلا در روستای فارسیان آزادشهر باید بدانید که این روستا بافت سنتی خود را حفظ کرده است و به عنوان دومین بافت تاریخی روستایی گلستان ثبت ملی شده است. جالب است بدانید که روستای فارسیان، از جاذبه های گردشگری آزادشهر است. درواقع با اجاره ویلا در فارسیان آزادشهر، به دل طبیعت قدم می گذارید. زیرا روستای فارسیان در دل کوه محصور شده است و بافت روستا به صورت پلکانی است.

با اجاره ویلا در روستای فارسیان آزادشهر می توانید از چشمه های ایشی، چنار و دیو، آسیاب و گورستان تاریخی این روستا دیدن کنید. هم چنین یکی از جذابیت های روستا، وجود سابات ها در مسیر رفت و آمد است که سابات ها کوچه های مسقفی هستند که فضای زیر سقف برای رفت و امد رهگذران است.

بافت قدیمی و سنتی روستا، حس زندگی و نشاط و مردمان با صفا و صمیمت این روستا، دلیلی شده است که بسیاری از گردشگران از اقامتگاه های بوم گردی که درون روستا وجود دارد استقبال کنند.

روستای فارسیان - گلستانیها

اجاره اقامتگاه بوم گردی در روستای فارسیان آزادشهر

معماری خاص و بافت تاریخی  روستای فارسیان آزادشهر، دل هر گردشگری را قلقلک می دهد که لذت چند روز زندگی در این روستا را بچشد. وجود سابات ها در مسیرهای کوچه های باریک بر جذابیت روستا افزوده است. این مکان ها برای تجمع زنان در عصرگاه ساخته شده بودند.

از جذابیت های روستا که نگاه هر مسافری را به خود جذب می کند، رنگ زرد و سفید به کار رفته در نقاشی خانه هاست. در واقع زرد و سفیدی روی دیوارهای خارجی خانه ها حاصل از رنگ نیست. بلکه یک نوع گل را با نام «شولی» که در گویش محلی به «سوآما» معروف است، را در اعیاد به دیواره های خانه می کشند. همین رنگ ها خانه های روستا را چشم نواز کرده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در روستای فارسیان این امکان را به شما می دهد که در خانه های گلی با حیاط های زیبایی که با گلدان های سفالی تزئین شده است، زندگی کنید و یک تجربه فوق العاده و جدید از سفر و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی گلستان برای خود رقم بزنید.

روستای فارسیان آزادشهر به قدری زیبا و چشم نواز اس که شاید لازم باشد یک روز کامل در روستا بگردید و از معماری آن به وجد بیایید. درواقع اجاره بوم گردی در فارسیان ممکن است چشم و دل شما را از این روستا پر کند تا بتوانید به دیدن زیبایی های طبیعت اطراف برویید.

اجاره اقامتگاه بومگردی  در فارسیان - گلستانیها

موقعیت مکانی روستای فارسیان برای اجاره ویلا

برای اجاره ویلا در روستای فارسیان باید بدانید که این روستا در منطقه ای کوهپایه ای در ارتفاع777 متری از سطح دریا قرار دارد و با شهر گرگان تنها 115 کیلومتر فاصله است. موقعیت مکانی این روستا در مسیر اصلی آزادشهر به شاهرود است و در 35 کیلومتری آزادشهر  و 85 کیلومتری شاهرود واقع است.

بنابراین اگر از استان سمنان قصد سفر به استان گلستان را دارید، قطعا اجاره ویلا در روستای فارسیان یا اجاره اقامتگاه بوم گردی در فارسیان، انتخاب های خوبی برای شما باشند. روستای فارسیان به دلیل نزدیکی با دامنه های سرسبز ماران کوه، جنگل ابر و گردنه خوش ییلاق از موقعیت مکانی عالی و آب و هوای مطبوعی برخوردار است.

با وجود کوه های مرتفع در شمال شرقی و غرب روستا و وزش باد از سمت غرب و بالا بودن نم نسبی این ناحیه، تابستان های خنک و زمستان های سرد بر این روستا حاکم است. بنابراین اگر قصد اجاره ویلا در فارسیان آزادشهر را داشتید باید بدانید که بهترین زمان اجاره ویلا یا اجاره بوم گردی در فارسیان، تابستان است. البته با وجود جاذبه های گردشگری در زمستان هم مناظر دیدنی در این روستا کم نیست.

بافت روستای تاریخی فارسیان - گلستانیها

جاذبه های گردشگری روستای فارسیان

از جاذبه های گردشگری روستای فارسیان می توان به آبشار «یوخارکه دره» اشاره کرد که چشم انداز زیبایی دارد و در اطراف آبشار می توانید میوه های جنگلی مانند زالزالک، انگور و انجیر سیاه و .. را بچینید و میل کنید.

یخچال طبیعی روستای فارسیان در امتداد همین آبشار وجود دارد که فاصله ان زا روستای فارسیان با پیاده روی دو ساعت و نیم زمان می برد. این یخچال طبیعی در همه فصول سال یخبندان است.

دشت اسب های روستای فارسیان که شامل مراتع وسیعی است که اسب های وحشی در آن زندگی می کنند. از نمونه این دشت های وحشی تعداد خیلی کمی وجود دارد. زیبایی و طبیعت این دشت را در کمتر جایی می توانید پیدا کنید. با اجاره  بوم گردی در فارسیان، با کوهنوردی مسیری 7 کیلومتری به این دشت زیبا خواهید رسید اما با آفرود تنها 45 دقیقه زمان است.

رودخانه ای که از میان روستای فارسیان می گذرد درواقع از 25 چشمه می جوشد و با هم یک مسیر را طی می کنند. این رودخانه از جاذبه های گردشگری است که هر کسی را به اقامت در فارسیان تشویق می کند.

آبشار پنج پله ای «کبوتر خانه» نیز با بافت پلکانی بر جذابیت روستا افزوده است. همچنین وجود رشته کوهی که در امتداد کوه البرز است، با نام «علی کمری» فضایی کوهستانی و پرهیجان را برای کوهنوردی فراهم آورده است.

روستای فارسیان آزادشهر - گلستانیها

اقامت در روستای فارسیان

برای دیدن جاذبه های گردشگری و زیبایی های روستای فارسیان، به اقامت چند روزه در این روستا احتیاج دارید. با اجاره ویلا در روستای فارسیان آزادشهر، می توانید به راحتی به آبشارهای اطراف، جنگل های هیرکانی و دشت های زیبای روستا بروید.

البته اجاره اقامتگاه بوم گردی شما را با بافت روستا و زیبایی های روستا آشنا می کند. صحبت با مردمانی که اصالت خود را حفظ کرده اند و بسیار مهربان هستند، از مزیت های مهم اقامت در روستای فارسیان است.

درکل روستای فارسیان از مراکز اقامتی استان گلستان است که می تواند یک تعطیلات یا آخرهفته متفاوت را برای شما رقم بزند. هم چنین زیبایی ها و طبیعت روستای فارسیان به صورتی است که با پای خود وارد آن می شوید اما نمی توانید به راحتی از آن دل بکنید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی