پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی روستای زیارت گرگان به همراه عکس و آدرس آن قدر زیاد است که اگر بخواهید حسابی گشت و گذار کنید باید وقت بگذارید و چندین برنامه چند روزه در نظر بگیرید. شما برای خوش گذرانی در روستای زیارت گرگان باید به فکر اجاره ویلا در زیارت باشید تا بتوانید با خیال آسوده به گشت و گذار یپردازید. در روستای زیارت گرگان اقامتگاه و ویلا ارزان به وفور پیدا می شود. اما گلستانی ها که یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا در شمال است به شما پیشنهاد می دهیم حتما قبل از ورود به روستا  ویلای مورد نظرتان اجاره کنین چرا که ویلاهای لوکس روستای زیارت خیلی زود رزرو می شود.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال 09114481870

روستای زیارت گرگان کجاست؟

در اطرف شهر گرگان سری بچرخانید حتما جایی که جاذبه های طبیعی , فرهنگی، مذهبی و تاریخی را یک‌جا و کنار هم داشته باشد و از طرف دیگر با شهر نیز فاصله چندانی نداشته باشد کمیاب است و البته ارزشمند. روستای زیارت درست همان جایی است که شما به دنبال آن هستید.روستای زیارت همانند گنجی درخشان در دل شهر گرگان خودنمایی می کند.

قبل از هر چیز اجازه دهید برایتان بگوییم که روستای زیارت کجاست. زیارت در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان قرار گرفته است. این دهستان، استرآباد جنوبی نام دارد و در ادامه جاده معروف ناهارخوران است. برای رسیدن به روستای زیارت باید ۱۰ کیلومتر از جنگل ناهارخوران جلوتر بروید. زیارت روستای بزرگی نیست؛ اما دیدنی‌های زیادی دارد که حیف است، اهل شمال‌گردی و سفر باشید و دیدن آن را در برنامه‌های مسافرتی‌تان جای ندهید.

ناهارخوران همان جنگل جذابی است که در ۴کیلومتری گرگان قرار دارد و حیف است که زمانی برای تفریح در پارک جنگلی ناهارخوران نزارید و از طبیعت بکر آن لذت نبرید.

آدرس روستای زیارت گرگان؟

پس ازعبور از جنگل‌های اسرارآمیز ناهارخوران به جاده‌ای رویایی می‌رسیم که در ادامه راه گردشگران را به زیبایی‌های دیگر شهرستان گرگان دعوت می‌کنیم. با طی کردن این مسیر به روستایی در دامنه کوهستانی و جنگلی برخورد می‌کنیم که روستای زیارت گفته می‌شود و در تمام فصول سال آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است. روستای زیارت در گرگان ، یکی از انتخاب‌های خوب برای سفر است و با تجربه‌ی متفاوتی که برایتان رقم می‌زند، می‌تواند سفرتان را به یکی از خاطره‌‍سازترین سفرها تبدیل کند.

فاصله گرگان تا روستای زیارت چقدره ؟

18 کیلومتر - زمان : 34 دقیقه و تمام مسیر دسترسی به روستا آسفالت می باشد.

امکانات روستای زیارت گرگان

روستای زیارت به دلیل ییلاقی بودن به تازگی در منطقه بافت روستایی دارای گازکشی شهری شده است، برق ، تلفن ، بانک ، دستگاه خودپرداز ، مرغ فروش ، فروشگاه خرید سوغات ، کافه ، رستوران و تعدادی نانوایی سنتی و شهری نیز دارد.

البته ناگفته نماند برای جذب بیشتر گردشگر در مسیر روستا پخت نان تنوری توسط زنان ، نان روغنی قتلمه ، آش و لبینات محلی که می توانید برای رونق روستای زیارت خرید کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

استان گلستان در شمال کشور، از بکرترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید که هر سال، میزبان خیل عظیمی از علاقه‌مندان به طبیعت است. جاهای دیدنی گرگان از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا تاریخی و زیارتی، آن‌قدر متعدد، دلفریب و زیبا هستند که امکان ندارد شما را بارها و بارها به‌سمت خود نکشانند.

چرا روستای زیارت؟

روستای زیارت در گرگان یکی از روستاهای ویژه استان گلستان است. نزدیکی آن به شهر گرگان، مجاورتش با جنگل ناهارخوران ، داشتن فرهنگی غنی و پیشینه تاریخی عجیب و جذاب، امام زاده، چشمه آبگرم و آبشار، تفرجگاه‌های متعدد و… همه و همه بر محبوبیت  روستای زیارت تاثیر گذاشته است.

برای لذت بردن از طبیعت ناب و زیبای روستای زیارت در گرگان شما می توانید اقدام به اجاره ویلا در زیارت کنید و ویلاها و سوئیت آپارتمان های مبله با تراس های دلچسب رو به جنگل را رزرو نمایید و از این موهبت خدادادی کمال استفاده را ببرید.

اگر اهل گشت و گذار و خوش گذرانی در روستاهای ییلاقی هستید شمال روستاهای بسیار دیدنی و جذاب دارد که در زیباترین روستاهای شمال می توانید با آن آشنا شوید.

روستای زیارت گرگان

جاهای دیدنی روستای زیارت

آبشار دوقلوی زیارت

از گرگان که به سمت جنوب این شهر حرکت کنید، پس از گذر از پارک جنگلی ناهارخوران به ابتدای جاده روستای زیارت خواهید رسید. این جاده شما را در کنار تمام زیبایی‌های طبیعی که در اطراف خود دارد در نهایت به روستای زیارت می‌رساند و با ادامه مسیر و پس از طی چند کیلومتر به نزدیکی آبشار زیارت گلستان می‌رسید.

مسیر دسترسی به خود آبشار خاکی و دارای شیب ملایم می باشد اما قابلیت حرکت ماشین دارد. اگر اهل پیاده روی و کوهنوردی هستید ماشین خود را در داخل روستای زیارت پارک کنید و خود را در دل جاده زیبا رها کنید.

تمام مسیر رسیدن به جاده بسیار زیباست و پر از درختان سرسبز و همچنین رودخانه ای که به لطف باران های زیاد خروشان شده است و تمام مسیر را می توانید با صدای زیبای آب طی کنید. البته اگر از این جاده زیبا خوشتان آمد می توانید به جای اجاره ویلا در روستای زیارت , خونه های سنتی در جاده آبشار زیارت را برای اقامت انتخاب کنید.

مسیر جاده آبشار زیارت بسیار زیبا و جادویی است و شما حتما دوست دارید اقامت داشته باشید و از تماشای طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید پس به سراغ اجاره کلبه بام زیارت بروید و کلی خوش گذرانی کنین.

آبشار روستای زیارت گرگان

چشمه آبگرم زیارت

آبگرم روستای زیارت در حاشیه جنوبی روستای زیارت (در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان) در مجاورت امامزاده روستای زیارت به نام امامزاده عبدالله قرار دارد.سکنه روستای زیارت از قدیم آبگرم را با نام «گرماند اُو» و گرماب می‌خواندند واین تنها چشمه آبگرم در استان گلستان می باشد.

امامزاده عبدالله زیارت

خیلی‌ها فکر می‌کنند اسم روستای زیارت به خاطر وجود همین امامزاده، زیارت شده. امامزاده عبدلله از نوادگان امام موسی بن جعفر بوده و به خاطر وجود چشمه در نزدیکی‌اش قسمت‌هایی از آن خراب شده است. نزدیک امامزاده، قبرستانی هم وجود دارد.

اگر دوست دارید که در نزدیکی چشمه آبگرم و امامزاده باشید می توانید برای اجاره ویلا در زیارت از ساختمان های مجاور آن که تبدیل به ویلا و سوئیت شده اند استفاده کنید .

خانه های سنتی روستای زیارت

خانه هایی قدیمی روستای زیارت به طور سنتی ساخته شده است به طوریکه بنا را ابتدا کرسی چینی می کنند و کف خانه ها را نیم تا یک متر از سطح زمین ارتفاع می دهند. در بیشتر خانه های قدیمیروستای زیارت حیاط را به طور مستقل مشاهده نخواهید کرد و بافت روستا تقریبا به صورت پلکانی می شود.به این صورت که مانند روستای تاریخی و معروف ماسوله، حیاط خانه‌‌ها قسمتی از معابر یا بام خانه جلویی را شکل می دهد.

شما هم دوست دارید وقتی وارد شهری می شوید به دنبال خانه های سنتی و بناهای قدیمی هستید حتما مقاله بافت تاریخی گرگان را بخوانید چرا که شهر گرگان دارای سومین بافت تاریخی کشور می باشد.

خانه های سنتی روستای زیارت گرگان

قله زبله زیارت

قله زبله یکی از قله های زیبایی است که از جاذبه های دیدنی گرگان می باشد. این قله در شرق روستای زیارت واقع شده و مشرف بر روستا می باشد که روستای زیارت در مسافت ده کیلومتری شهر گرگان واقع شده است.

کسانی که اهل کوهنوردی هستند می توانند برای اقامت اجاره ویلا در زیارت را انتخاب کنند و شب را در آنجا سپری کنند و صبح زود برای دیدن طبیعت زیبا از ویلا حرکت کنند.

کوه تاورنراب زیارت

این کوه در جنوب شهر گرگان و در بالای سر روستایی به نام « زیارت » قرار دارد. فاصله روستای زیارت از شهر در حدود ۱۰ کیلومتر است.

طبیعت سردانسر زیارت

سردانسر از کوه های اطراف روستای زیارت و در جنوب غرب این روستا و یکی از طبیعت های بکر استان گلستان می باشد که باید از وسط روستای زیارت به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چکل پیرزن حرکت کنیم تا به دشت زیبا و سبز برسیم.

طبیعت سردانسر زیارت

پیک نیک و عکاسی

عکاسی و پیکنیک در میان مردم ایران بسیار رواج دارد. شما می توانید در میان جنگل اطراف و یا در کنار آبشار زیبای زیارت لوازم یک پیک نیک خانوادگی را با خود به همراه ببرید ودر میانروستای زیارت و طبیعت زیبا از دیدن مناظر و هوای پاک لذت ببرید. البته درهمین لحظه می توانید دوربین خود را روشن کنید و تمام خاطره ها و مناظر زیبا را در قاب تصاویر بگجانید.

اگر اهل عکاسی هستید می توانید در هنگام اجاره ویلا در زیارت , ویلاهایی را انتخاب نمایید که دارای تراس های بزرگ با ویوی جنگلی باشد تا شما بتوانید حتی در زمان حضوردر ویلا ازتماشای طبیعت و عکاسی لذت ببرید.

غذاهای محلی روستای زیارت

درروستای زیارت به دلیل وجود محصولات ارگانیک و طبیعی اکثر غذاهای محلی دارای عطر و طعم خوبی دارند و شما میتوانید با خیال آسوده نوش جان کنید اما غذای اصیل این روستا ماش کدو می باشد و مناسب فصل سرد است. ماش پلو، آش ماش و قلیه ی کدو با ماش از دیگر غذاهای محلی این منطقه میباشد.

اگر اهل آشپزی نیستید می توانید در هنگام اجاره ویلا در زیارت , ویلاهایی را انتخاب کنید که در نزدیکی رستوران باشد تا بتوانید انواع غذاها را سفارش دهید و یا با زمان کمتری به رستوران برای خوردن غذا تشریف ببرید.

در این نوشته از زیبایی‌های یکی دیگر از مناطق خاص شمال ایران برایتان گفتیم. شما هم تجربه سفر به استان گلستان را دارید؟ گرگان را خوب گشته‌اید؟ اگر زیارت یا جاهای دیدنی گلستان را دیده‌اید حتما می دانید من از چه بهشتی صحبت می کنم.

سوغات و صنایع دستی زیارت

سوغات روستای زیارت شامل انواع زیرانداز از جمله جاجیم و گَبه، پوشاک سنتی زیارت، پارچه‌های دست بافت، عسل، لبنیات و نان محلی است. در ارتفاعات روستای زیارت افراد زیادی به زنبورداری مشغول هستند.

سوغات روستای زیارت

اقامت در روستای زیارت

برای اجاره ویلا در روستای زیارت، گزینه‌های متعددی چون هتل روستا، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های ویلایی، کلبه های چوبی و کمپینگ در طبیعت وجود دارند. البته شما می‌توانید با اقامت در هتل‌های شهر گرگان، در سفری یک روزه به روستای زیارت بروید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی