پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

باداب سورت کجاست : باداب سورت واقع در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری، استان مازندران پس از کوه دماوند دومین میراث طبیعی ایران است که به ثبت جهانی رسیده. این چشمه پلکانی به عنوان دومین چشمه با ویژگی‌های خاص خود است که پس از چشمه مشابه خود، پاموکالهٔ ترکیه به ثبت جهانی رسیده است. برای دیدن این جاذبه گردشگری زیبا و خارق العاده می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

باداب سورت به چه معناست ؟

بادآب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدّتِ اثر است. ترکیب باداب‌سورت در کنار یک دیگر را می‌توان شدّت اثر آب گازدار ترجمه کرد.

باداب سورت کیاسر

آیا تا به حال بر روی زمین رنگین کمان دیده اید؟! قطعا پاسخ شما به این سوال خیر است! پس من به شما پیشنهاد می‌کنم برای مشاهده این رنگین کمان زمینی دست بجنبانید.

این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه کرده است.

 چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد. در سال ۱۳۸۷، کوه دماوند، چشمه‌های باداب سورت و سرو ابرکوه به عنوان سه اثر طبیعی توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شدند. چشمه‌های باداب سورت بعد از چشمه پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان ثبت جهانی شده است.

خواص آب چشمه باداب سورت

چشمه‌های باداب سورت شامل دو چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. چشمه پرآب دارای آب بسیار شور و دارای استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است که عمدتا در تابستان برای آب تنی استفاده می‌شود و برای درمان دردهای کمر و پا، امراض پوستی، روماتیسم و مخصوصا سردرد میگرن سودمند است.

همچنین این چشمه به علت شور بودن در فصل زمستان یخ نمی‌زند. چشمه دوم که در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی بوده و در اطراف چشمه کمی رسوب آهن نشسته است.

جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه‌ی بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده است.

این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبه‌ی اصلی و ویژگی منحصر به فرد چشمه‌های باداب سورت است. زیبایی این طبقات و محل ویژه قرارگیری چشمه در دامنه کوهستان و چشم‌اندازهای اطراف به ویژه در غروب تحسین برانگیز است.

باداب سورت کجاست؟

باداب سورت کجاست؟

مسیر دسترسی به باداب سورت

برای رسیدن به روستای اروست از تهران می‌توانید به ترتیب زیر از جاده‌های استان سمنان یا مازندران استفاده کنید. البته جاده‌های استان سمنان

مسافت کمتری دارد و ایمن‌تر است" اما جاده‌های استان مازندران به مراتب زیباتر است:

مسیر ۱: تهران - سمنان - مهدیشهر - شهمیرزاد - فولادمحله - سه راه تلمادره - روستای اروست - باداب سورت

مسیر ۲: تهران - ساری - کیاسر - سه راه تلمادره - روستای اروست - باداب سورت

از شهرهای سمنان و ساری تا روستای اروست جاده کاملا آسفالت است و از این روستا تا چشمه‌های شگفت انگیز باداب سورت که در یک کیلومتری شرق این روستا واقع شده، جاده خاکی است.

باداب سورت کجاست؟

بیشتربخوانید:

شهرهای توریستی مازندران

بهترین زمان سفر به باداب سورت

دیدار از چشمه و حوضچه‌های باداب سورت مخصوصا در اردیبهشت ماه خستگی را از جان گردشگران بیرون می‌کند و چشمان کنجکاو و حقیقت‌جو در کنکاش مناظر طبیعی جنگلی و کوهستانی پیرامون تا دوردست‌ها مبهوت و خیره می‌ماند.

خیال انگیزترین صحنه‌های منطقه به هنگام طلوع و غروب خورشید است که تلالو نور خورشید در حوضچه‌ها و انعکاس نور آن‌ها همراه با سایه روشن طبیعت اطراف، جلوه‌های تحسین برانگیزی را از موهبت خداوندی به جلوه می‌گذارد که این چشم‌اندازهای روح‌نواز هیچگاه از روح و ذهن فراموش نمی‌شود و بارها و بارها طبیعت دوستان را به تماشای خود فرامی‌خواند.

باداب سورت کجاست؟

باداب سورت کجاست؟

خوشگذرانی در باداب سورت

آب تنی: در حوضچه شور باداب سورت می توانید تنی به آب بزنید و از خواص درمانی آن نیز بهره ببرید. فقط به یاد داشته باشید که ورود به این حوضچه برای بانوان مقدور نیست و کسانی که شنا بلد نیستند نیز نباید وارد حوضچه شوند.

عکاسی: چشمه باداب سورت یکی از سوژه های مورد علاقه عکاسان به ویژه عکاسان طبیعت است. البته نگران نباشید، اگر عکاس حرفه ای نیستید و تجهیزات هم ندارید می توانید با دوربین های ساده و گوشی موبایل تان هم شاهکاری دیدنی خلق کنید.

باداب سورت کجاست؟

باداب سورت کجاست؟

اقامت در باداب سورت

اقامت شبانه در کنار چشمه باداب سورت ممنوع است؛ اما می توانید ساعاتی را در آنجا بگذرانید و از تماشای ستاره باران شب لذت ببرید و جلوه ای تازه از چشمه ها را به تماشای بنشینید.  

 تفریحات هوایی: قرارگیری چشمه ها در ارتفاعات و وزش باد شرایط مناسبی جهت پرواز با کایت و چتر را مهیا کرده است؛ اما افرادی که قصد پرواز دارند باید از قبل هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی