پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پاییز را با گرگان لمس کنید : سفر تنها به روزهای گرم و تعطیل سال و فصل تابستان منتهی نمی شود. همانطور که عده ای فصل بهار و سرسبزی و آغاز نو شدن زمین را دوست دارند عده ای هم علاقه شدیدی به فصل پاییز و جنگل گردی و قدم زدن در میان درختان هزار رنگ را دوست درند. زردی درختان همیشه سبز در فصل پاییز بیشتر از همیشه دلنشین و رویایی است.جنگل نوردی در این فصل به دلیل رنگ آمیزی برگ درختان طرفداران بسیار دارد. بنابراین سفر به جنگل های پربرگ که در این فصل همچون تابلوی نقاشی می شود، خاطره ای فراموش نشدنی است.

شماره تماس اجاره ویلا در گرگان 09114481870

 پاییز هزار رنگ گرگان

به نظرم به این صورت جا افتاده که تابستان که فصل تعطیلات است و هوا گرم و روزهای بلندی دارد بهترین زمان برای بستن بار سفر است اما شما هنوز گرگان را ندیده اید. اگر اهل سفر و گردش هستید بهانه فصل را کنار بگذارید و پاییز خود را در میان درختان انجیلی گرگان رها کنید تا بازی رنگ ها را در کنار هوای بی نظیر و طبیعت خارق العاده حس کنید. از جاهای دیدنی گرگان که اتفاقا در فصل پاییز بسیار زیباتر از تابستان است حتما دیدن کنید.. در این فصل ازدحام و شلوغی مسافرین و همچنین از گرمای هوا خبری نیست و شما تنها در کنار تابلوی نقاشی تغییر فصل نشسته اید و از تماشایش خسته نمی شوید.

پاییز را با گرگان لمس کنید

پاییز در گرگان

استان گلستان یکی از بهشت های کشور عزیزمان ایران است که فصل پاییز را می توان دراین استان با تمام وجود لمس کرد. این استان هر ساله در تمامی فصول سال گردشگران و توریست های فراوانی را به خود جلب می کند. از این استان می توانید علاوه بر یک سفر رویایی و خاطر انگیز جاجیم، صنایع دستی، ابریشم بافی رامیان، ماهی، خاویار، پنبه، حلوا اماج (مخصوص گرگان)، نون عیدی (کلمبو)، قطاب، پشت زیک (کنجدی) بابتو (مخصوص گرگان)، مارمرده (مخصوص گرگان)، پادرازی ، قالی، قالیچه، پشتی ترکمنی، عرق کشمش، حلوا گردویی (مخصوص کردکوی و بندر گز)، نان بهاره تورشو چرگ و نان کاک (مخصوص رامیان) و نان شیرمال (مخصوص آزادشهر) با خود به عنوان سوغات آورد.

دلیل دیگر برای معروف شدن پاییز گرگان وجود درختان انجیلی به صورت گسترده در میان جنگل های منطقه می باشد. ویژگی خاص درختان انجیلی اینه که تو یک درخت شما تا سه رنگ پاییز رو میتونید ببینید. درخت هایی رو میبینید که از سبز و زرد رنگ برگ هاشون شروع میشه و به قرمز و نارنجی میرسه و مناظر بسیار خاص شگفت امگیزی رو ایجاد می کنند .

حال در مقیاس بزرگ تر شهرگرگان رو تصور کنید : شهری در در جنگل های انبوه مملو از درختان انجیلی که هر تپه و کوه رو به روی شما رو به تابلوی نقاشی با امیزه ای از هزاران رنگ تبدیل کرده و زیبایی های بی انتهاش شما رو مدهوش خودش میکنه .

وجود برگ هایی که در پای درختان ریختن و برگ های رنگارنگی در بالای درختان هستن و خزه های سبز رنگی بر روی ساقه درختان نقش بسته اند جنگل های گرگان رو به جعبه مداد رنگی از بی نظیر ترین رنگ ها تبدیل میکنه.

جاهای دیدنی گرگان اینقدر زیاد است که شما باید حتما قبل از سفر با آنها آشنا شوید تا یک سفر رویایی داشته باشید!

آبشار کبودوال

با ورود به جنگل، از همان ابتدای مسیر، دیدن شاخه‌های درختان درهم تنیده با برگ‌های زرد و قرمز شما را به ادامه مسیر فرامی‌خواند. زیبایی این جنگل به همین‌جا محدود نمی‌شود. پل‌های قدیمی و گذرگاه‌های سنگ ‌فرش شده، آبشار‌های کوچک، زیبایی این مسیر را صد چندان می‌کند. در پایان این مسیر، به آبشار کبودوال می‌رسید، که بزرگترین آبشار تمام خزه‌ای جهان و تنها آبشار خزه‌ای ایران است. خستگی این مسیر طولانی، با تماشای زیبایی آبشار کبود‌وال از بین می‌رود.

این آبشار به دلیل قرار گرفتن در بین جنگل و تپه‌‌ها و کم ارتفاع بودن این منطقه سبب به وجود آمدن آب‌وهوایی معتدل در روزهای پاییز شده است. این نقطه از شمال کشور در هر ۴ فصل سال زیبایی‌های خاص خود را داراست. جنگل و آبشار کبودوال در فصل بهار و تابستان از سرسبزی خیره کننده‌ای برخوردار می‌باشد.

این جنگل در فصل پاییز، رنگین کمانی از رنگ‌ها را در کنارهم به نمایش عموم قرار می‌دهد و به همین دلیل این آبشار یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت به شمال در پاییز محسوب می‌شود. البته در فصل زمستان نیز با چهره سفید‌پوش این جنگل مواجه خواهید شد.

آبشار کبودوال یکی از دیدنی ترین مناطق علی آباد کتول است پس پیشنهاد می کنم برای اقامت حتما روی اقامتگاه بوم گردی انجیلوسرا حساب کنین.

پاییز را با گرگان لمس کنید

پاییز ناهارخوران گرگان

پاییز بهترین موقع برای گشت و گذار در جنگل است و یکی از بهترین مناطق جنگل گردی ناهارخوران است. شلوغی های تابستان و ازدحام جمعیت در آن کمرنگ شده است و با آمدن پاییز این درختان با مداد رنگی به خوبی رنگ آمیزی شده اند. ناهارخوران یکی از جنگل های چندین ساله گرگان است که به طور عجیبی در انتهای شهر قرار گرفته است و دارای مسیر بسیار دیدنی و خارق العاده ای دارد.

با رفتن به جنگل ناهارخوران، چیزهای زیادی انتظارتان را می‌کشد. در بخش غربی پارک جنگلی ناهار خوران سرخ چشمه قرار گرفته، می‌شود ناهار را در جنگل خورد و بعد به دیدن آن رفت یا بعد از دیدن جنگل به روستای زیارت سری زد که در ۷ کیلومتری جنوب جنگل واقع شده. اینطوری با یک تیر دونشان زده‌اید و هم سفر رفته‌اید و هم زیارت.

روستای زیارت جایی‌ست که  به خاطر حیات‌های تودرتویش، قدمت و رنگ دیوار خانه‌هایش جزو جاهایی است که حتما یکبار باید آن را در زندگی دید. زیارت دو آبشار بلند و چشمه آبگرمی هم دارد که تنها چشمه استان گلستان و بهترین درمان برای امراض پوستی و درد مفاصل است. از زیبایی آبشارش هم چیزی نگوییم که نگاه کردن به آن خستگی از تن به در می‌کند.

اگر چادر مسافرتی به همراه دارید که هیچ می توانید در منطقه های اعلام شده برپا کنید وگرنه برای گذراندن شب می توانید از سایت گلستانی ها سوئیت های بخش ناهارخوران را برای اقامت رزرو کنید.

پاییز را با گرگان لمس کنید

جزیره آشوراده

آشوراده تنها جزیره ایرانی است. آب‌وهوای این جزیره معتدل و مرطوب می‌باشد. جزیره آشوراده به نوعی یک امتداد از خشکی در آب است. زیبایی این جزیره در فصل پاییز، به دلیل به بار نشستن انار‌های وحشی و تمشک دوچندان خواهد شد. پوشش جانوری آشوراده در فصل پاییز نیز از جاذبه‌های دیدنی این جزیره می‌باشد که از جمله آن می‌توان به اسب وحشی، روباه، گراز‌های کوچک، خرگوش و حیوانات بومی اشاره کرد.

این جزیره در فصل پاییز میزبان پرندگان مهاجر نیز هست و به همین دلیل یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت به شمال در پاییز به شمار می آید. آشوراده در فصل پاییز مکان مناسبی برای تماشای بسیاری از جانوران از نزدیک است.مسیر دسترسی به آشوراده: ابتدا خود را استان گلستان برسانید سپس به سمت بندر ترکمن حرکت کنید. این جزیره در فاصله ۱۰ کیلومتری از بندر ترکمن قرار دارد که توسط قایق‌های تندرو به سمت جزیره مسافر می‌برند.

پاییز را با گرگان لمس کنید

پاییز النگدره گرگان

جنگل النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه گردشگری برتر در ایران است و یکی از شاخص‌ترین جنگل‌های ایران و از جمله زیباترین جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود. برای رسیدن به این جنگل زیبا باید از جاده ناهار خوران وارد شد. در مسیر این جنگل، جاده‌ای آسفالتی وجود دارد که این امکان را فراهم می‌کند که گردشگران در هر جایی که علاقه‌دارند توقف کنند و به طبیعت‌گردی مشغول شوند.در این جنگل باید ساعت‌ها نشست و به صدای طبیعت گوش داد و خودمان را به یک چای تازه دم مهمان کنیم.

النگدره یکی از بهترین بهشت های کوچک ایران است که بسیار زیبا و دیدنی است و هر فصل برای خود حرفی دارد. بهار را با سرسبزی و شکوفه های درختان و در تابسان با خنکی هوایش شما را میمهان خود میکند و در فصل پاییز با تابلوی نقاشی هزار رنگ درختان سر به فلک کشیده و هوای بی نظیرش شما را به تماشای طبیعت وا می دارد.

جاده در احاطه ی درختان سربفلک کشیده و رنگارنگ است و یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفرتان وقتی است که با ماشین در این مسیر در حال حرکت هستید و به دنبال جایی مناسب برای گشت و گذار و یا نشستن می گردید. حتی در میان طبیعت این جنگل می توانید تاریخ را هم تماشا کنید چون در قسمتی از جنگل بخشی وجود دارد که به گفته ی کارشناسان قدمت آن به بیش از ۱۵۰۰ سال پیش برمی گردد.

آب و هوای این جنگل دوست داشتنی و مفرح است مخصوصا اگر قبل از رسیدن شما نم بارانی هم باریده باشد لطافت هوا را بیشتر از هر زمان دیگری احساس می کنید. بدون شک با دیدن طبیعت و آب و هوای جنگل النگدره عاشق این جنگل می شوید و دلتان می خواهد باز هم بارها و بارها به این جنگل برگردید. پیشنهاد می کنیم برنامه ی سفرتان را طوری بچینید که پاییز این جنگل را حتما تماشا کنید چون پاییزی جذاب و خیره کننده دارد.

پاییز را با گرگان لمس کنید

پاییز را با گرگان لمس کنید

جنگل توسکستان

جاده توسکستان یک جاده بسیار زیبا و تماشایی است و درعین حال دارای شیب و پیچ‌های تند و خطرناکی است که در هنگام رانندگی در این مسیر باید راننده قابلی باشید و هم خودرویی سرحال زیر پایتان باشد تا در طول مسیر راه دچار حادثه نشوید.

به دل جاده که زدید، هرجایی که مناسب دیدید، می‌توانید پارک کنید و برای یک پیاده‌روی چندساعته به دل جنگل بزنید. این جنگل زیبا که با جنگل‌های جهان‌نما هم همسایه است، بخشی از پارک هیرکانی است که به‌تازگی به پارک ملی شده تبدیل شده است.
توسکستان، یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جنگلی ایران محسوب می‌شود و همچنین این جاده یکی از جاده‌های زیبای پاییزی ایران است.

پاییز را با گرگان لمس کنید

کجا بمونیم؟

تو استان گلستان اونقدرجاهای خوب برای دیدن است که شاید زمان نوروز برای گشت و گذار کافی نباشد اما اگر قصد سفر چند روزه در گلستان را دارید برای رزرو اقامتگاه در مناطق دیدنی استان گلستان می توانید از سایت گلستانی ها استفاده نمایید. این سایت  برای استان گلستان حسابی تنوع اقامت داره و می توانید با مناسب ترین قیمت اقامتگاهی را برای خود انتخاب نمایید. حواستون باشه اگر موقع تعطیلات تو فصل بهار به استان گلستان میرید اقامتتون رو زودتر رزرو کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی