پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

زندگی در گرگان چگونه است؟ گرگان یکی از شهرهای بسیار زیبای شمال کشور است که شاید نامش و تمام جاذبه های زیبای طبیعیش در زیر سایه ی شهرهای استان های مازندران و گیلان قرار گرفته باشد و همه این شهر را آن طور که باید و شاید نشناسندش. گرگان مرکز استان گلستان است و در قسمت شرقی شمال ایران قرار گرفته است. اگر دوست دارید سفذی به گرگان داشته باشید با تیم گلستانیها تماس بگیریدو بهترین سوئیت اجاره ای را با قیمت های مناسب انتخاب نمایید و به گشت و گذار در گرگان بپردازید.

زندگی در گرگان چگونه است؟

گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است. گرگان یک شهر توریستی و در فصل‌های از سال به یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور تبدیل می‌شود و بسیاری از مردم به خاطر طبیعت بی‌نظیر گرگان، این شهر را به‌ عنوان مقصد زندگی خود انتخاب می‌کنند.

گلستان نام جدید سرزمین تاریخی است که در طول تاریخ و تا سده هفتم هجری به نام ایالت گرگان و از آن پس تا آغاز سده دهم به نام استرآباد و در نوشته‌های دوران اولیه اسلامی به نام (جرجان) و از اسفند ۱۳۱۶ گرگان نامیده شده است. این استان تا سال ۱۳۷۶ بخشی از استان مازندران بود، اما در آن سال به صورت استانی مستقل درآمد و شهرستان گرگان به عنوان مرکز آن برگزیده شد. بیش‌تر شهرهای کنونی استان از دیرینگی چندانی برخوردار نیستند و از بزرگ شدن روستاها به وجود آمده‌اند و به عبارتی روستا شهر به شمار می‌آیند.

شهرهای مهم گلستان را می شناسید

گرگان. گنبد کاووس. بندر ترکمن. بندرگز. علی آباد. مینودشت. آق قلا. کلاله. کردکوی. آزادشهر , رامیان , مراوه تپه. گالیکش. داشلی برون. دلند. خان ببین. گمیشان...

با آب و هوای گرگان آشنایی دارید

به طور کلی استان گلستان در بیشتر قسمت‌ها دارای آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای است ولی قسمت‌های جلگه‌ای و اراضی پست گرگان به لحاظ مجاورت با صحرای ترکمنستان، دوری از دریا و کاهش ارتفاعات، آب‌وهوای نیمه بیابانی و گرم دارد.

با توجه به نحوه قرار گرفتن رشته کوه‌های البرز و جلگه‌های سواحل جنوبی و شرقی دریای خزر و نیز با توجه به تاثیر عرض و ارتفاع جغرافیایی، دوری و نزدیکی به دریا، وجود بیابان‌های جنوبی ترکمنستان، وزش بادهای محلی و پوشش متراکم جنگلی، استان گلستان از نظر اقلیمی به سه بخش آب‌وهوای معتدل گرم و بارانی با زمستانی ملایم در حدّ فاصل بین قره سو و کوهستان، آب‌وهوای صحرایی گرم در ناحیه اترک و گرگان رود و آب‌وهوای بیابانی گرم و خشک با بارندگی کم در ناحیه کوچکی از شمال منطقه گرگان تقسیم می‌شود.

وضعیت دین و زبان مردم گرگان

اکثریت جمعیت شهر گرگان مردم پارسی‌زبان هستند گرگانی‌ها، سادات استرآبادی، مازنی‌ها، بلوچ‌ها، سیستانی‌ها، آذری‌ها، شماری از ترکمن‌ها، گروه کوچکی از مهاجرین قزاق و مهاجرانی از دیگر استان‌های کشور همچون سمنان، خراسان و از مردمان ساکن این شهر هستند.

فارس‌ها به دو دسته بومی و مهاجر تقسیم می‌شوند. فارس‌های بومی بیشتر به گویش‌های گرگانی، کتولی و مازندرانی تکلم می‌کنند. مهاجرین به استان هم بیشتر سیستانی، بلوچ، سمنانی و خراسانی هستند. فارسی‌ زبان‌ها بیشتر در مرکز و جنوب استان و مازندرانی‌ها در روستاهای نیمه غربی استان سکونت دارند. آذری‌ها در شهرستان گنبد کاووس و قزاق‌های استان گلستان نیز بیشتر در گرگان سکونت دارند.

هتل‌های معروف گرگان

  1. هتل شهاب ۴ ستاره
  2. هتل آذین ۴ ستاره 
  3. هتل قصر بوتانیک ۵ ستاره
  4. هتل آپارتمان بهشت هیرکان ۳ ستاره
  5. هتل جهانگردی نهارخوران ۳ ستاره

دانشگاه گرگان

  1. دانشکده دختران مائده گرگان   
  2. دانشگاه علوم تحقیقات گلستان
  3. دانشگاه آزاد اسلامی گرگان
  4. دانشگاه علوم پزشکی گلستان
  5. دانشکده پسران فنی شهید چمران
  6. دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

ازجاذبه های شهر گرگان چه می دانید؟

جاذبه های طبیعی گرگان

  • آب بندان توشن  
  • روستای زیارت
  • پارک جنگلی النگ دره
  • سواحل شرقی دریای خزر
  • دیوار بزرگ گرگان سد اسکندری
  • چشمه آبگرم زیارت
  • پارک جنگلی قرق
  • چشمه سید کلاته
  • جنگل توسکستان

جاذبه های تاریخی شهر گرگان

  1. مدرسه عمادیه  
  2. کاروانسرای قزلق
  3. کاروانسرای دیمه لو
  4. تپه ی باستانی و تاریخی تورنگ تپه
  5. دیوار دفاعی گرگان
  6. موزه صنایع دستی گرگان
  7. خرابه های شهر تمیشه
  8. کاروانسرای قزلق
  9. خانه باقری ها
  10. مسجد جامع گرگان
  11. خانه تقوی ها

جاذبه های مذهبی

  1. امامزاده طیب   
  2. امامزاده نه تن
  3. امامزاده عبدالله
  4. حرم مطهر سید ابراهیم
  5. امام زاده بی بی نور

صنایع دستـــــی شهر گرگان

در استان گلستان نیز همانند سایر استانهای کشورمان، تولید صنایع دستی خاص منطقه رایج است که مهمترین آنها قالی، گلیم، پلاس و جاجیم، ساخت زیورآلات، سوزندوزی، ابریشم دوزی و نمد مالی است.

سوغات گرگان

سوغات گرگان مثل دیگر شهرهای شمالی ایران از تنوع بسیاری برخوردار است. محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر گرگان، شیرینی‌های سنتی است که در کارگاه‌های شیرینی‌پزی و قنادی درست می‌شوند. همچنین بانوان گرگانی به مناسبت‌های مختلف، این شیرینی‌های فوق‌العاده را می‌پزند. نان زنجبیلی (لوزی)، نان خرمایی، حلوا اماج، سرغبیلی، نان شیرمال و نان پادرازی ازجمله این شیرینی‌ها هستند.

از کجا سوغات گرگان را تهیه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین بازارهای قدیمی گرگان، بازار نعلبندان است که در فاصله سه راه میر کریم و میدان قیصریه قرار گرفته است. در این بازار بهترین وسایل دست باف قدیمی و بخصوص محصولاتی که توسط ترکمن‌ها تولید می‌شود را می‌توانید تهیه کنید.

اجاره سوئیت درگرگان

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی