پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای جهان نما یک تفریحگاه تابستانی آرام : جهان نما، روستایی است که در منطقه حفاظت شده به همین نام در استان گلستان ، شمال ایران واقع شده است و مکانی زیبا به دور از طغیان زندگی روزمره شهری است.جهان نما یک تفریحگاه تابستانی مناسب و دیدنی است که به هر بیننده ای شکوه و عظمت  کوه های آلپ و سوئیس را یادآوری می کند. این منطقه دست نخورده ترین و باکره ترین جنگل های شمال ایران را دارد و گفته می شود تنها منطقه کشور است که ببرها به راحتی می توانند زندگی کنند.

اجاره ویلا در جهان نما

این منطقه در میان جنگلها و همچنین کوههای البرز چند میلیون ساله با دشت وسیعی احاطه شده است. این روستا دارای معماری بومی و سنتی است. زندگی شهری از جمله لوله کشی ، آنتن موبایل ، برق و تلفن وجود ندارد.

خونه های روستایی بسیار ساده با امکانات اولیه در این منطقه ساخته شده که برای اجاره در اختیار مسافران و گردشگران قرار می گیرد. این خانه های سنتی اغلب دارای یک اتاق , آشپزخانه کوچکی با کپسول گاز کار می کند و تعدادی لوازم پخت و پز و لوازم خواب , بخاری هیزمی میباشد.

در روستای جهان نما شما به دنبال ویلاهای لوکس وشیک نباشید که چهره این روستا را از بکر بودن خارج می کند. شما می توانید حتی در این روستا نان آتشی , لبنیات محلی , غذای محلی را با دستپخت زنان هنرمند این روستا تجربه کنید.

جهان نما بزرگترین منطقه حفاظت شده استان پس از پارک ملی گلستان است و از سال 1973 تحت نظارت اداره محیط زیست است. جنگل های جهان نما از قدیمی ترین مناطق جهان است.

روستای جهان نما، جواهرات گلستان

جهان نما روستایی است که در نزدیکی استان گلستان بین منطقه حفاظت شده با این نام واقع شده است. این دهکده در دشتی واقع شده است که در کوهها و جنگل های البرز قرار دارد و قدمت آن به میلیون ها سال قبل باز می گردد. وسعت منطقه حفاظت شده جهان نما 31746 متر مربع است. این منطقه یکی از بخش های ایران است که برای زندگی ببرها مناسب است. در گذشته نوع ببرها در اینجا زندگی می کردند اما اکنون در حال انقراض هستند.

جاذبه ها دیدنی در جهان نما

1. سایت تاریخی

در مسیر روستا ، پس از گذر از روستای رادکان ، برج یا گنبد رادکان را مشاهده خواهید کرد. در گذشته از آن به عنوان راه پیشرو برای مسافران استفاده می شد ، اما اکنون از آن به عنوان بنای یادبود استفاده می شود.

2. پیاده روی و عکاسی

 نیازی به توضیح در مورد عکاسی نیست ، اما اگر دوست دارید قدم بزنید ، می تواند یک تجربه فراموش نشدنی باشد.

3. رودخانه ها و چشمه ها

جهان نما را نمی توان با کلمات توصیف کرد. در اینجا رودخانه ها و چشمه های مختلفی وجود دارد که شما باید برای درک آنچه می گوییم بروید.

4- کوه ، دره و جنگل

کوهنوردی برای کوهنوردان و بازدید از دره ها با جنگل ها. هرگز فرصت ها را از دست ندهید.

مسیر دسترسی به جهان نما

برای رسیدن به این روستا ما پیشنهاد می کنیم که با آفرود به این منطقه سفر کنید الیته ناگفته نماند در فصول گرم سال می توانید با هر خودرویی به این منطقه سفر کنید. مخزن بنزین خود را پر کنید چراکه شما در این روستا پمپ بنزین پیدا نخواهید کرد.

میتوانید حتی برای اطمینان کامل تر همراه خود بطری آب معدنی نیز ببرید تا دچار کمبود آب نشوید. شما بهتر است که از کردکوی تمام لوازم خود مانند مرغ , گوشت را بخرید زیرا دراین روستا قصابی وجود ندارد فقط سوپر مارکت برای تهیه مواد جانبی دایر می باشد.

در این روستا شما کارت خوان پیدا نخواهید کرد پس بهتر است به همراه خود پول نقد بیاورید تا بتوانید تمامی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بهترین فصل سفر به جهان نما

بهترین فصل سفر ، بهار و تابستان است. البته برای دوست داران برف و کوهنوردی فصا پاییز و زمستان هم لذت خود را دارد.

اقامت در جهان نما

برای اقامت ، می توانید یک خانه قومی را اجاره کنید و یا می توانید چادر بزنید. اگر می خواهید چادر برپا کنید ، لطفاً در نزدیکی خانه ها این کار را انجام دهید زیرا ممکن است در قسمت های دیگر حیوانات وحشی به شما حمله کنند.

چگونه به  جهان نما برسیم؟

می توانید از آنجا به شهر کردکوی در گلستان برسید. میدان شهرداری را پیدا کنید و راه را به سمت روستای درازنو دنبال کنید. بعد از روستای درازنو ، برج رادکان را مشاهده خواهید کرد و پس از گذر از رادکان ، نشانه جهان نمارا خواهید یافت.

اگر می خواهید از دامغان به آنجا برسید ، راه چشمه علی را دنبال کنید. به دیباج و چمن سارو خواهید رسید. راه را تا رسیدن به جهان نما ادامه دهید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی