پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

تعطیلات تابستان شمال کجا بریم؟ منظره های به یاد ماندنی اقیانوس و کوههای خیره کننده را در شمال می توانید ببینید. مناظر چشمگیر منطقه مدت ها بعد از ترک شما در کنار شما خواهند ماند. آبشارها ، دریاچه ها ، سدها ، جنگل های ضخیم ، حیات وحش و زیبایی خالص همان چیزی است که از هر نظر تجربه می کنید. دشتهای حاصلخیز وسیع در مزارع پراکنده شده و دریاچه هایی که با ماهی پر می شوند. علاوه بر این ، شهرهای کوچک جذابیت های منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. مطمئناً می توانید فرهنگ غنی ، غذاهای خوشمزه ، میهمان نوازی افسانه ای و مهمتر از همه ، آهنگ های معتبر سنتی را که از دست بومیان دارید بشنوید.

نامگذاری این منطقه در میان ایرانیان معمول است ، منطقه بزرگ سبز در امتداد دریای خزر ، شمال."بگذارید در تعطیلات به شمال برویم." یا "بریم شمال". شمال شامل 3 استان ، از غرب به شرق که گیلان ، مازندران و گلستان هستند. این منطقه با دامنه کوه البرز از یک طرف و دریای خزر از طرف دیگر احاطه شده است.

استان گیلان - ساحل غربی دریای خزر در ایران

آستارا

آستارا به دلیل بازارهایش معروف است. مناظر متنوعی از تالاب بین المللی استیل تا کوه اسپیناس وجود دارد. از رودخانه آستاراچای و آبشار تالاب دیدن کنید. تماشای حیوانات وحشی در پناهگاه حیات وحش لاوندویل. زیبایی های بهشت ​​کاکتوس ، پارک جنگلی بی بی و تالاب آق را تجربه کنید.

تالش

حتماً سوباتان را به خاطر زیبایی طبیعی بی نظیر به عنوان بهشت ​​ایران معروف می کنید. پارک جنگلی گیسوم ماجراهای در فضای باز مانند پیاده روی تماشایی و اسکی جت را ارائه می دهد.

ماسوله

ماسوله به دلیل دهکده خیره کننده خود مشهور است. می توانید بر روی پشت بام ها قدم بزنید و وسایل دست ساز خریداری کنید و از مهمان نوازی مردم محلی لذت ببرید. خود را در زیبایی وحشی کوههای پوشیده از درخت از دست بدهید. همچنین می توانید به سمت آبشار کوشام پیاده روی کنید و از تماشای آب در حال ریزش از ارتفاع 30 متری لذت ببرید. برای اجاره ویلا در ماسوله نگران ویلا نباشید دراین شهر خانه سنتی و ویلا به وفور یافت می شود.

فومن

فومن به دلیل کوکی ها و بنای تاریخی آن ، قلعه رودخان مشهور است که می توانید از طریق پلکان دیدنی واقع در کوه رودخانه کوهنوردی کنید. این جنگل در ماه مه به طرز چشمگیری زیبا و سبز است.

بندر انزلی

بندر انزلی محل زندگی تالاب معروف انزلی و نیلوفرهای آبی است. سفر به دریاچه برای لذت بردن از زیبایی های بی نظیر نیلوفرها و حیوانات وحشی. تالاب زیستگاه طبیعی بسیاری از پرندگان مهاجر در طول زمستان است. همچنین می توانید از موزه قصر و پل های زیادی در سراسر شهر بازدید کنید.

رشت

رشت ، مرکز استان ، به شهر باران معروف است. برای دیدن زندگی روستایی به موزه میراث روستایی گیلان مراجعه کنید. فرصت یادگیری در مورد فرهنگ و تاریخ منطقه را از دست ندهید. از طراوت دریاچه ساخاگلسار واقع در میان جنگلهای چوبی غلیظ زیبا لذت ببرید. برای پدال زدن در دریاچه و پیاده روی در فضای سبز سر بزنید. باغ محتشم و جنگل سراوان گزینه های دیگری برای کاوش در رشت است. مقبره میرزا کوچک خان نیز گزینه ای برای بازدید است.

لاهیجان

لاهیجان ترکیبی خوب از مناظر روستایی و زندگی شهری است. شهر پر از انرژی و زندگی است. در وسط شهر ، می توانید از قدم زدن در تپه شیطان لذت ببرید که از آنجا آبشار طراوت و آرام از آن سرازیر می شود. از تماشای خیره کننده شهر و طبیعت لذت ببرید.

از تماشای دریاچه لاهیجان نیز بسیار مشهور است لذت ببرید. کمی دورتر از شهر از تالاب شگفت انگیز سوستان دیدن کنید. در کافه های مجلل دنج قهوه بنوشید و چای دستی را میل کنید. در طیف وسیعی از رستوران ها از غذاهای بی نظیر و خوشمزه لذت ببرید و لذت ببرید. برای دیدن این همه زیبایی به فکر اجاره ویلا در لاهیجان باشید.

سیاهکل

صعود دالفک ، کوه ناهموار قورباغه در منطقه دیلمان. بسیاری از کوههای جنگلی ضخیم بیشمار کوهستان البرز را بپیمایید تا در هیجان از مناظر نفس گیر و چشمه های آب سرد منتظر آنجا باشید. محصولات طبیعی را از چوپانان و گله داران با تجربه خریداری کنید.

استان مازندران

رامسر

علاوه بر تمام مناظر خیره کننده طبیعی که ارائه می دهد ، رامسر بیشتر به خاطر آبگرم خود که برای شفابخش مورد استفاده قرار می گیرد مشهور است. کاخ مرمر ، بلوار کازینو ، پارک تفریحی سرزمین رویایی ، موزه مردم شناسی رامسر ، جنگل دالخانی ، ساحل نقره و دریاچه میرجان گزینه های دیگری برای کاوش هستند.

اجاره ویلا در رامسر دارای تنوع بیشتری است و شما می توانید انواع ویلاهای استخردار و ساحلی را برای اقامت رزرو کنید.

چالوس

چالوس شهر تالاب ها ، دریاچه ها ، آبشارها و پارک های جنگلی است. مشهورترین آنها تالاب هسل ، تالاب کندوچال ، دریاچه حصارکال ، دریاچه ولشت ، دریاچه سد درویک ، آبشار هریجان ، آبشار سواسره ، پارک جنگلی چالوس ، پارک فیان و تله کابین نمک ابرود است.

متل قو

پربازدیدترین مرکز خرید و سرگرمی خانوادگی در اطراف چالوس ، متل قو است. بسیاری از افراد هر سال برای خرید در کلاس های جهانی و سرگرمی در فضای باز از جمله جت اسکی ، پدال ، قایقرانی ، مسافرت و پیاده روی در میان جنگلهای برجسته و بی نظیر از هتل قو دیدن می کنند. اما در مورد غار دانیال واقع در قلب کوه البرز که دومین غار بزرگ آب در ایران است ، کمتر می دانید.

نور

نور به خاطر پارک های جنگلی و بخشی از ساحل دریای خزر که در آغوش خود دارد ، محبوب است. به همین دلیل میزبان بسیاری از مسافران تهرانی در طول و آخر هفته است.

ساری

چشمه های باداب سورت در ساری دیدنی است. برای  دیدن حیوانات وحشی از جمله گوزن های قرمز به پناهگاه حیات وحش دشت ناز بروید. برای دیدن فلامینگوها و بسیاری از پرندگان رنگارنگ دیگر به پناهگاه حیات وحش میانکاله مراجعه کنید. علاوه بر تمام طبیعت ساری در بعضی از ساختمان های تاریخی مانند عمارت فاضلی و موزه کلبادی قرار دارد.

استان گلستان - ساحل شرقی دریای خزر در ایران

بندر ترکمن

در جزیره ساحلی اشورا ده بگردید و از زیبایی خیره کننده آن لذت ببرید. 40٪ از تأمین یک نوع خاویار ایران در این جزیره تولید می شود. بازدید از تالاب گمیشان. منطقه شکار ممنوعه تالاب صوفیک ، زیستگاه روباه و همچنین برخی از گونه های نادر را برای لذت بردن از طبیعت وحشی پر جنب و جوش از دست ندهید. این شهر همه ساله میزبان مسابقه اسب سواری است.

گرگان

گرگان محل زندگی جنگلهای بسیار هیجان انگیز از جمله ناهار-خوران ، النگدره ، توسكستان و شصت كلا است. از وجود دریاچه ها و آبشارها در سطح شهر لذت ببرید. همچنین می توانید از در طبیعت قابل توجه روستایی مانند روستای زیارت پیاده روی کنید و یا برنامه کوهنوردی داشته باشید  و مکانهای تاریخی مانند تورنگ تپه باستانی در شهر را گشت و گذار کنید.

برای اینکه خوش گذرنی بیشتری داشته باشید و تمایلی به اجاره ویلا درگرگان ندارید میتوانید اجاره سوئیت در ناهارخورن گرگان را برای اقامت انتخاب کنید.

گنبد کاووس

از برج باستانی پنجاه متری گنبدکابوس در تپه دیدن کنید. از زیبایی آرامش بخش سد گلستان و بسیاری از تالاب های اطراف آن لذت ببرید.

یکی از به یادماندنی ترین سفرهای تابستانی به شمال ، طبیعتگردی در کنار دریای خزر است که اولین مقصد شما فقط می تواند چند ساعت رانندگی داشته باشد. مطمئناً بسیاری از شهرها و مناظر دیگری برای کشف و لذت بردن از آنچه تصور می کنید وجود دارد و راهی که بیش از آنچه در اینجا ذکر شد ، تصور می کنید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی