پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بندرگز شهر فانوس دریایی : بندرگز، دروازه ورودی به استان گلستان است، شهرستانی هزار رنگ؛ با ساحلی زیبا و جنگل‌های پوشیده از درختان هیرکانی، مردمی مهمان‌نواز که میزبانان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران نوروزی هستند. شما می توانید برای اجاره سوئیت در بندرگز با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

بندرگز کجاست؟

شهرستان بندرگز در منتهی‌الیه غربی و در فاصله 44 کیلومتری غرب گرگان مرکز  استان گلستان واقع شده است. این  شهرستان با وجود جاذبه‌های گردشگری مانند دریا، جنگل و اماکن تاریخی می تواند یکی از مقاصد سفر گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

بهترین فصل سفر به بندرگز

بهترین زمان سفر به هر نقطه از گلستان بهار و پاییز می باشد که هوا بسیار مطبوع و بهاری می باشد و از گرمای سوزان خبری نیست.

جاذبه‌های گردشگری در بندرگز

این شهرستان به علت پایین بودن از سطح دریا فاقد هر گونه بلندی بوده و کاملاً هموار و جلگه‌ای است. مهم‌ترین منابع آبی برای جذب گردشگران و مسافران در استان گلستان، دریای خزر و سواحل زیبای آن با چشم اندازها و مناظر بسیار بدیع، دلنشین و دیدنی است

بندرگز شهر فانوس دریایی

بندرگز در گذشته با نام‌های کناره یا قصه کناره بعنوان ساحل شهر استرآباد  محسوب می شد و هم‌اکنون آثار تاریخی با قدمت بیش از 500 ساله می توان در این منطقه مشاهده کرد.یکی از آثاری که تاریخ شهر را حکایت می‌کند "فانوس دریایی" برج مانندی است که در زمان قاجار توسط روس‌ها در ساحل بنا شد که قدمت این اثر  نشان از پویایی شهر در آن زمان داشته است و در واقع راهنمای کشتی‌ایی بوده که برای صادرات و واردات به خلیج گرگان می‌آمدند و در سواحل بندرگز لنگر می‌انداختند.

امامزاده حبیب الله نوکنده

این امامزاده در هشت کیلومتری غرب بندرگز در مجاورت راه آهن سراسری واقع شده است. در مورد شجره امامزاده حبیب الله نوکنده همگان متفق القولند  که وی از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) است.

از تاریخ تولد و وفات او اطلاع چندانی در دست نیست. احداث مقبره آن حضرت پس از خواب نما شدن برای یکی از زنان متدینه منطقه و اظهار این که قبرم در کنار عصایی است که این عصا اکنون به صورت یک درخت زیتون در آمده است صورت گرفته و قدمت تاریخی آن به 800 سال پیش می رسد.

بندرگز شهر فانوس دریایی

پارک جنگلی باغو

این پارک در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندرگز قرار دارد و یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران و مسافران است.

در این پارک زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور گردشگران از جمله راه دسترسی، آب، برق، پارکینگ، سکوی نشیمن، استراحتگاه، سرویس‌های بهداشتی و غیره مهیا شده است.

بندرگز شهر فانوس دریایی

بندرگز شهر فانوس دریایی

جنگل جهان مورا

جنگل های "جهان مورا" از دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود. این عرصه‌های جنگلی از بی‌نظیرترین قابلیت‌های طبیعی کشور است که در قسمت جنوبی شهرستان در دامنه شمالی البرز قرار دارد.

بندرگز شهر فانوس دریایی

بندرگز شهر فانوس دریایی

سه شنبه بازار

یکی از اشکال داد و ستد مردم در این بخش که به وجود آمده بازار هفتگی است که در روزهای سه شنبه هر هفته در بندرگز برپاست. نخستین بازار هفتگی در بندرگز در در سال 71 در خیابان شهید امیر لطیفی دایر شده بود.

در این بازار که در مکان خاصی برپا می‌شود افراد شهر و روستا جهت عرضه یا تهیه کالا مورد نیاز جمع می‌شوند به گونه‌ای که معمولا جمعیت در این بازار موج می‌زند. تمایل و رغبت مردم به خرید و فروش در بازار هفتگی بیشتر به خاطر عرضه کالاهای متنوع مورد نیاز مردم با کیفیت های مختلف که در دسترس قرار می گیرد و طبعا حق انتخاب فراهم می شود، است.

اسکله و بازارچه ساحلی بندرگز

ساحل زیبا و آرام بندرگز در حاشیه دریای خزر و در فاصله 3 کیلومتری شمال جاده تهران – مشهد واقع شده است. این ساحل از سال 1387 بعنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد. از آب‌هاى نزدیک سواحل مى‌توان براى شنا، قایقرانى و اسکى روى آب استفاده کرد.

بنابراین دوستداران ورزش‌هاى آبى مى‌توانند در این منطقه علاوه بر استفاده ازهواى مطبوع بهارى و آفتاب به ورزش‌هاى آبى مورد علاقه خود در فصول بهار و تابستان بپردازند.

بندرگز شهر فانوس دریایی

بندرگز شهر فانوس دریایی

آبشار چلم ریز بندرگز

آبشار چلم ریز یا چلم رز در جنوب شهرستان بندر گز و در نزدیکی روستای استون آباد واقع شده است. استون آباد یا استینوا، روستایی از توابع بخش نوکنده است که در دهستان بنفشه‌ تپه قرار دارد. این روستا در ۱۰ کیلومتری شهرستان بندر گز و در دامنه ی رشته کوه های البرز واقع شده است و دارای جاذبه هایی از جمله کافر تپه، آبشار شرشری، چشمه ی قل قلی، چشمه ی الو کک (علی یک)، آب بند استینوا و … می باشد. یکی از جاذبه های دیدنی این روستا آبشار چلم ریز است.

برای رسیدن به این ابشار زیبا بایستی تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته و از مهارت فنی خوبی در این زمینه بهره مند باشید. یکی از راه های دسترسی به این آبشار از طریق روستای استون آباد است. البته راه های دسترسی دیگری نیز وجود دارد. از جمله ی این راه ها گذشتن از ایستگاه منابع طبیعی فروهر و عبور از یک راه فرعی است. از این طریق با حدود ۱۵ دقیقه سنگ نوردی در جنگل درست در قسمت شرقی آبشار قرار می گیرید.

جنگل نرگسی بندرگز

این جنگل که در فاصله ی 12 کیلومتری از شهرستان بندر گز واقع شده به عنوان یکی از جاهای دیدنی این شهرستان و حتی کل استان گلستان به شمار می رود. یک راه برای رسیدن به جنگل نرگسی از طریق شهر نوکنده است. این راه کاملا آسفالته بوده و دارای چشمه های آب لوله کشی شده و سرویس بهداشتی می باشد. این جنگل به مناطق کوهستانی و ییلاقی هزار جریب نیز راه دارد. جنگل نرگسی مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات تابستان طرفداران زیادی دارد.

از آنجایی که گرگان فاصله زیادی با شهر بندرگز ندارد می توانید از جاذبه های گردشگری در گرگان نیز دیدن نمایید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی