پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار ساسنگ یکی از جاهای دیدنی مینودشت هست که باید حتما یکبار ببینید ، هرچه از روزهای اسفندماه می گذرد و به بهار نزدیک می شویم, بر زیبایی های این سرزمین آب و آبشار افزوده می شود و تو می مانی در جادوی زیبایی های این منطقه. از مینودشت باید در حدود 35 کیلومتری را طی کنید تا به ساسنگ برسید. وقتی به ساسنگ می رسید  باید یادتان باشد که اینجا روستایی با بافت بسیار قدیمی است, خانه های کاه گلی با سقف های چوبی دو طبقه با زیبایی های خیره کننده و گلهای زیبایی که روی سقف خانه ها روییده است. آب روستا از دو چشمه تهیه می شود. در این روستا می توانید اقامتگاه بومگردی ساسنگ گلستان را برای رزرو انتخاب کنید. برای اینکه بدانید چگونه به ساسنگ بروید؟ و با نحوه اجاره ویلا در ساسنگ آشنا شوید با ما همراه باشید:

شماره تماس اجاره اقامتگاه در ساسنگ 09114481870

آبشار ساسنگ کجاست؟

آبشارساسنگ در شهرستان مینودشت، در حدود 15 کیلومتری جنگل باقرآباد و روستای معرکه محله و ملاشی در روستای ساسنگ واقع شده است. ارتفاع نسبی آبشار از سطح دریا 800 متراست. دهکده در 21 کیلومتری جنوب مینودشت قراردارد کوه نشادر در یک کیلومتری جنوب آن واقع شده است.

حدود شش تا هفت آبشار در دامنه کوه نه شاه وجود دارد که زیبایی خاصی به منطقه داده است. البته چشمه های آب نیز در جای جای اطراف روستا به چشم می خورد و این چشمه ها به گونه ای است که شما هیچ وقت احساس تشنگی نکرده و با کمی جستجو می توانید به آب برسید.

ارتفاع نسبی بزرگترین آبشار ساسنگ از سطح دریا 800 متر است. دهکده در 21 کیلومتری جنوب مینودشت قرار دارد کوه نه شاه در یک کیلومتری جنوب آن واقع شده است. در این محل هشت آبشار وجود دارد که هر کدام با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند.

روستای ساسنگ کجاست؟

درمسیر جاده آزادشهرمینودشت، 8 کیلومتری شهرستان مینودشت، در سمت راست جاده تابلوی شهرک صنعتی مینودشت نمایان است. در کنار شهرک صنعتی چند تابلو به چشم می خورد، روی هرکدام روستا های این مسیر را معرفی می کند. وارد این جاده شده تا در سمت چپ به روستای باقر آباد و از آنجا به روستای ساسنگ برسید. از روستای ساسنگ تا آبشار در حدود 1 ساعت پیاده روی با شیب ملایم است. منطقه پوشیده از درختان پهن برگ است و در مسیر چشمه های زیادی به چشم میخورد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی ساسنگ

اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در روستای ساسنگ شهر مینودشت استان گلستان واقع شده است . روستای ساسنگ در میان کوه ها و جنگل های انبوه ،آبشارها و چشمه هایی که از میان سنگ ها روان شده اند قرار گرفته است. خانه های بومی این روستای زیبا و بکر از سنگ ساخته شده اند و به همین دلیل با نام ساسنگ به معنای "به سان سنگ" شناخته می شود.

جاذبه های گردشگری ساسنگ

جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی زیادی مثل آبشار های ساسنگ، پارک ملی گلستان و گورستان خالد نبی در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارند که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند، همچنین گردشگران میتوانند در تفریحاتی همچون سوارکاری، پیاده روی در جنگل ها، کمک کردن در تهیه غذاهای سنتی شرکت کنند. این اقامتگاه 4 اتاق و ظرفیت پذیرایی از 20 نفر را دارد. تراس این اقامتگاه بوم گردی چشم انداز و نمایی زیبا رو به دره ای از درختان انبوه دارد.

چگونه به ساسنگ برویم؟

روستای ساسنگ با شهرستان گرگان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. همچنین از ساسنگ تا پارک ملی گلستان که یکی از زیباترین پارک‌های کشورمان می‌باشد،60 کیلومتر فاصله دارد و فقط لازم است ۶۰ کیلومتر راه طی کنید تا از روستای ساسنگ به جنگل گلستان و یا از جنگل گلستان به روستای ساسنگ سفر کنید.

همچنین به پشنت سر گذاشتن ۳۵ کیلومتر مسافت، می‌توانید به گنبد کاووس که بنای تاریخی قابوس‌بن‌وشمگیر در آن واقع شده، سفر کنید.روستای ساسنگ با گورستان تاریخی و عجیب خالد نبی نیز تنها ۸۰ کیلومتر فاصله دارد .ساسنگ روستای کوچکی در شرق استان سرسبز گلستان، در ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا و محصور در میان کوههای پوشیده از درختان جنگلی‌ است.

باید بگوییم که کل مسیر تا روستای ساسنگ بصورت جاده آسفالت فرعی و همچنین سر بالایی می باشد که این مسیر برای کلیه خودرو های سواری و مینی باس ها قابل تردد می باشد و مسافران و گردشگرانمی توانند با تیم های گردشگری و یا خودروهای شخصی خود به این روستای زیبا و دلفریب سفر کنند و از مناظر زیبای طبیعی آن که در دو طرف جاده می باشد استفاده کنند. زمانی که جاده و مسیر پر پیچ و خم جنگلی تمام می شود این نوید را به شما می دهد که انتهای این جاده روستای ساسنگ می باشد و شما وارد روستای سرسبز ساسنگ شده اید.

جالب است بدانید که بعد از روستای ساسنگ هیچ جاده ای نمی باشد و روستای دیگری هم وجود ندارد و اما شما در بلندترین نقطه این منطقه می باشید و می توانید نهایت لذت را از این طبیعت بکر و خدادادی ببرید.

اگر شما در فصل پاییز و زمستان به این روستا سفر کنید، باید تجهیزات لازم برای عبور از جنگل را داشته باشید. زیرا مسیر گل‌آلود است و باید برای عبور از بلندی‌ها و سراشیبی‌های راه آمادگی لازم را داشت. در راه عبور از جنگل، درخت میوه‌های کندوس و تمشک زیادی را مشاهده خواهید کرد. محلی‌هی این روستا از میوه‌های این دو درخت مربا و ترشی هی خوشمزه ای درست می کنند که به عنوان محصولات دست سازه خود به فروش می رسانند.

نحوه اقامت در ساسنگ

زمانیکه وارد روستا می شوید به راحتی تابلوی راهنمای به سمت اکولوژ ساسنگ مینودشت را خواهید دید . این اقامتگاه یکی از بهترین لذت های زندگی در این روستا است که در بهترین منطقه روستا قرار گرفته است که به آسانی میتوانید تمام مناظر جنگلی را مشاهده کنید. وجود اقامتگاه بومگردی ساسنگ یکی از دلایلی است که توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند.در این اقامتگاه شما می توانید طعم لذیذ غذاهای محلی به همراه صبحانه محلی را تجربه کنید واز لحظات زندگی خود لذت کامل را ببرید. شما می توانید قبل از سفر خود به روستا ی ساسنگ برای اقامت در ساسنگ با کارشناسان گلستانی ها تماس بگیرید تا بهترین اقامت های بوم گردی روستای ساسنگ را برای شما رزرو کند.

اجاره ویلا در ساسنگ

همچنین این روستا دارای خانه های ویلایی می باشد که افرادی که تمایل به اجاره ویلاهای شخصی دارند می توانند از این منازل روستایی استفاده کنند تا بصورت شخصی و دربست در اختیار مسافران و گردشگران قرار بگیرید. برای اجاره ویلا در ساسنگ شما می توانید با کارشناسان گروه گردشگرگری گلستانی ها تماس بگیرید تا طبق شرایط شما اعم از نظر مالی و تعداد افراد بهترین ویلا را برای اجاره به شما پیشنهاددهند و برای شما رزرو کنند. با گلستانی ها دیگر نگران اجاره ویلا در ساسنگ نباشید. از همین امروز برای سفذ خود با سانگ گلستان برنامه ریزی کنید.

طبیعت ساسنگ

جنگل‌هایی که اطراف ساسنگ می باشند  معروف به جنگل‌های هیرکانی هست. درختان پهن برگ انجیری‌ پوشش گیاهی این جنگل‌ها را تشکیل داده اند که در فصل پاییز به دلیل تنوع رنگی زیادی که در بین برگ های این درختان ایجاد می شود، زیباترین مناظر پاییزی را از این طبیعت بکر به نمایش می گذارد و جلوه خاصی به جنگل می دهد.

همچنین آبشارهای پر آب و زیبایی در دل این جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته‌است.باید بگوییم اطراف ساسنگ دو آبشار با ارتفاع ۱۵ متر وجود دارد که به آبشارهای ساسنگ معروفند. فاصله این آبشارها تا خود روستا حدود نیم ساعت پیاده‌رویمی باشد.

دو آبشار ساسنگ به فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند. برای عبور از رودخانه و رسیدن به یکی از آبشارها از کنار تخته سنگ‌های بزرگی گذر خواهید کرد که بسیار منحصر به فرد و چشم نواز هستند. در گذشته از این سنگ‌ها در ساخت بخش‌هایی از خانه‌های کاهگلی روستا استفاده می‌شده است. شاید به همین دلیل است که اسم اینجا را ساسنگ گذاشته‌اند. یعنی مانند سنگ.

اگر صبح ساسنگ را در پاییز و یا هوای بارانی تجربه کنید، وقتی از خواب بیدار می‌شوید در کنار ابرها قرار دارید. در بهار آغاز صبحتان با نسیم هوای کوهستانی و جنگلی همراه است.

بعضی از گردشگران زمستان را به ساسنگ سفر می کنند تا از دیدن جنگلی با درختان سفیدپوش و رقص برف در فضایی نزدیک به آسمان، نهایت لذت را ببرند. ساسنگ سفید پوش از برف زمستانی واقعا دیدنی می باشد و منظره ی خاصی را برای گردشگران به نمایش می گذارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی