پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

چشمه آبگرم زیارت که تنها ترین چشمه آبگرم استان گلستان می باشد. چشمه هایآبگرم به دلیل خواص درمانی که دارند در بیشتر ایران مورد اتسقبال زیادی از گردشگران قرار می گیرد. شاید خیلی از ایرانی فکر می کنند که چشمه آبگرم فقط در استان اردبیل و شهرستان سرعین وجود دارد. اما سخت در اشتباه هستید. در نقطه ای از این کشور در استان گلستان در روستای بی نظیر و بکر زیارت نیز یک چشمه ابگرم با خواص درمانی وجود دارد. این چشمه آبگرم برای شکوفا شدن بیشتر پتانسیل جذب گردشگرش، نیاز به معرفی بیشتری دارد.

چشمه آبگرم زیارت کجاست؟

این چشمه آبگرم یکی از جاذبه های گردشگری روستای زیات می باشد.آبگرم زیارت در حاشیه جنوبی روستای زیارت (در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان) در مجاورت امامزاده این روستا به نام امامزاده عبدالله قرار دارد.سکنه روستای زیارت از قدیم آبگرم را با نام «گرماند اُو» و گرماب می‌خواندندواین تنها چشمه آبگرم در استان گلستان می باشد.

مسیر دسترسی به چشمه آبگرم

این چشمه واقع درروستای زیارت گرگان و درنزدیکی امامزاده می باشد و تمام مسیر آسالت می باشد و شما می توانید با هر خودرویی و در هر زمان از طول روز میتوانید از این چشمه آبگرم دیدن نمایید.

امکانات چشمه آبگرم زیارت

این چشمه دارای امکانات رفاهی کامل از جمله فروشگاه لبنیات , مواد غذایی , فروشگاه صنایع دستی , سرویس بهداتشی و ... غیره می باشد.یکی از امکانات بسار خوب این چشمه وجود استخر سرپوشیده است که دارای دو بخش مردانه و زنانه می باشد و شما اگر اهل شنا و آبتنی هستید می توانید هم از بازی با آب لذت ببرید و هم از خواص درمانی آن بهره ببرید. البته ناگفته نماند ورود به این استخر دارای هزینه می باشد و در زمان مشخصی تعطیل می باشد و شما درهر زمان از شب نمی توانید از آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید

اجاره ویلا در زیارت

آبشار زیارت فرصتی برای آرامش در دل طبیعت

جاذبه های گردشگری

نزدیکترین جاذبه گردشگری به این چشمه آبگرم وجود آبشار دوقلوی زیارت یم باشد که یکی از پرطرفدارترین آبشارهای شمال می باشد که بسیار زیبا و لذت بخش می باشد و همچنین بافت خود روستای زیات می باشد. روستایی با بافت تاریخی و کوچه هایی با خانه های روستایی که بسیار حیرت انگیز است.

مشخصات چشمه آبگرم زیارت

آبگرم زیارت دارای چهار مظهر و محل خروجی به فاصله ۲۰-۱۰ متر است. اولین مظهر چشمه زیر تخته سنگی است که روی آن کتیبه کوچکی به ابعاد ۲۰×۱۵ سانتی‌متر به خط عربی تاریخ ۱۰۳۵ هجری قمری را نشان می‌دهد و بازگوکننده اهمیت چشمه در نزد گذشتگان است کتیبه فوق به تاریخ 1035 هجری قمری که اهمیت چشمه را در نزد گذشتگان بازگو می نماید. در اثر عملیات تسطیح وساخت جاده ناپدید شده است.. مظهر دوم به فاصله ۲۰ متر در جنوب مظهر اول قرار دارد. دو مظهر دیگر هریک با فاصله ۱۵-۱۰ متر از زیر بدنه تراشه طبیعی جاری هستند  حجم آب چهار رشته ،روی هم رفته قابل توجه بوده ودر حدود 15 اینچ است و دمای متوسط  آن ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. این چشمه‌های آبگرم دارای خاصیت درمانی است.به گفته اهالی روستای زیارت، چشمه آبگرم آرام بخش بوده و برای درمان انواع بیماری های پوستی و دردهای مفاصلی مفید است.

آب چشمه صاف و زلال و فاقد طعم و بو می باشد و خاص است و دارای گرمای ملایم و مطبوع می باشد . آب گرم زیارت به نظر می رسد تنها آب گرم در استان باشد . در صورت بررسی آب چشمه از لحاظ معدنی می تواند یکی از جاذبه های توریستی بسیار جالب استان باشد . این چشمه در محدوده منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده است.

کجا بمانیم؟

روستای زیارت یکی از روستای گردشگری بسیار زیبای منطقه شمال می باشد و به واسطه وجود گردشگران زیاد در این منطقه سوئیت وویلا به وفور یافت می شود و شما می توانید بهترین اقامتگاه های بومگردی و سوئیت و ویلاهای اجاره ای را از سایت گلستانیها برای اقامت خود رزرو نمایید.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی