پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

لمس ابرهادر طبیعت زیبای جهان نما | اگر فکر می کنید که خیلی از فضای شهری خسته شده اید و نیاز به سفر و استراحت دارید و دوست دارید به دور از هیاهوی شهری در آرامش باشید پس آماده سفر شوید و مسیر ییلاق جهان نما را انتخاب کنید. طبیعت بسیار بکر و زیبا با مناظر حیرت انگیز و خیره کننده شما را به طبیعت متصل می کند.

برای اقامتگاه در روستای جهان نما با شماره 09114481870 تماس بگیرید

آشنایی با دهکده جهان نما

جهان نما یک دهکده ییلاقی می باشد که در واقع منظقه حفاظت شده به شمار می رود و در مسیری به دور از هیاهو و دغدغه های امروزی در جایی با همین نام قرار گرفته است. ییلاقی تماشایی و بکر که نگاه شما را به اطراف می دوزد. باحضور در این منطقه می توانید خود را در دهکده های سوئیسی با بهترین آب و هوا و طبیعت بی نظیرش تصور کنید. دشتی وسیع در میان جنگل های چندین میلیون ساله هیرکانی و کوه های البرز احاطه شده است. دهکده ییلاقی جهان نما معماری بومی و سنتی دارد؛ اینجا خبری از مظاهر زندگی شهری نیست و آب لوله کشی، آنتن موبایل، برق و تلفن به خانه های مردم راهی ندارند.  

دهکده جهان نما در جنوب شهرستان کردکوی ، در 85 کیلومتری گرگان با ارتفاع 3086 متر از سطح دریا واقع گردیده است. این منطقه زیبا و توریستی به دلیل منظره بکر و دید مشرف به بندر ترکمن ، میان کاله ، خلیج گرگان ، گرگان و کرد کوی و طبیعت زیبا با رختان سوزنی و پهن و آب و هوای دلچسب آن یکی از مهم ترین و زیبا ترین مراکز توریستی کشور به شمار می رود.

این روستای ییلاقی محل سکونت مردم گرگان و کرد کوی می باشد که با خانه هایی با سقف های شیروانی رنگی رنگی با آب و هوای مطلوب و مه غلیظی که گاهی مهمان این روستای زیبا می شود و ماظر دیدنی آن بسیاری از توریست ها و ایرانیان را جذب خود کرده است که می توانند برای چند روزی از طبیعت و به دور از شلوغی و آلودگی آرامش و لذت ببرند.

جاذبه های دیدنی دهکده جهان نما

1. آثار تاریخی : امام زاده روشن آباد ، برج معروف رادکان به ارتفاع 30 متر ، ابراهیم و چهار کوه ، گورستان کمرسرک ، جلینگ بلینگ ، شهر قدیمی باستانی تمیشه ، پارک جنگلی امام رضا ، دهکده ییلاقی درازنو و جهان نما و جاده شاه عباسی می توان اشاره کرد.

2. چشمه ها : به دلیل کوهستانی بودن این منطقه چشمه های مختلفی ار قبیل پیر زن چشمه ، سرخ چشمه ، سوته ، تول بنه ، نخود چشمه امام وردی ، چهار سرا ، تاجین چشمه ، مراد چشمه ، آبگرم زیارت ، مازوکش و شربت نیز می باشد.

3. رودخانه ها : رودخانه مغزی ، رود خانه جهر باغ ، رودخانه ترکت و رودخانه سفید رود می باشد.

4. کوه ها : شاه پسند ، دوکالی ، کالت و چلستان ، تلمبار ، لنده کوه و زبله می توان نام برد.

آثار تاریخی در جهان نما

از آثار تاریخی به جا مانده در نزدیکی دهکده جهان‌نما می‌توان به جاده شاه عباسی، شهر باستانی تمیشه، امامزاده روشن‌آباد، ابراهیم و چهار كوه، دهكده‌ ییلاقی درازنو، پارك جنگلی امام رضا، گورستان قدیمی کمرسرک و جلینگ بلینگ ... اشاره کرد.

به علت کوهستانی بودن منطقه، چشمه‌های بسیاری چون نخود چشمه، سرخ چشمه، پیرزن چشمه، شربت، تول بنه، سوته، مازوكش، والدیگاه، امام وردی، چهارسرا در این منطقه وجود دارند که چشم‌اندازی تماشایی به آن بخشیده‌اند. کوه‌های دوكالی، شاه‌پسند، كالت و چلستان، زبله، تلمبار و لنده كوه از دیگر جاذبه‌های جهان‌نما است که میزبان کوهنوردان بسیاری از اقصی نقاط ایران زمین است.

بهترین فصل سفر به جهان نما

جهان‌نما پاییز و زمستان‌های دیدنی اما خیلی سردی دارد، بنابراین،‌ اگر کوهنورد یا طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیستند، به شش ماه دوم سال حتی فکر هم نکنید. اما بهار و تابستان داستان‌اش فرق دارد. در این دو فصل هوا خوب است، چشمه‌ها و رودخانه‌ها پرآب هستند. از فروردین تا آخر شهریور بهترین وقت رفتن به اینجاست.

بیشتر توریست‌هایی که به دهکده‌ جهان‌نما می‌روند، شب را در کلبه‌های اجاره‌ای یا در چادر می‌مانند. اما ممکن است شما بخواهید صبح خیلی زود به جهان‌نما بروید و تا عصر برگردید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم در سوئیت اجاره ای گلستانیها اقامت کنید.

لمس ابرهادر طبیعت زیبای جهان نما

جهان‌نما یکی از بهشت‌های ایرانی زیست‌شناس‌ها است. چون به دلیل آب و هوای سرد و مرطوب منطقه، گونه‌های گیاهی انبوه، پستانداران و پرنده‌های مختلف در آنجا زندگی می‌کنند. شاید بتوانید در جهان‌نما خرس قهوه‌ای، پلنگ، گراز، گرگ، روباه، شغال، خارپشت، كل، بز، خرگوش، عقاب طلایی، كبك دری، جغد و هما هم  ببینید. البته مسافرانی كه به این منطقه می‌آیند بیشتر در این جنگل كل و بز و خرگوش و روباه دیده‌اند. با وجود آنكه شكار در این منطقه حفاظت شده هم ممنوع است اما با شكار غیرقانونی بعضی مسافران، تعداد پستانداران منطقه در چند سال اخیر كاهش پیدا كرده است.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی