پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

اجاره ویلا در بالاچلی : روستای بالاچلی یکی از ییلاقات خوش آب و هوای واقع در دهنه محمد آباد فاضل آباد می باشد. ویلاهای اجاره ای در این روستا اکثرا خانه های روستایی با حیاط های بزرگ و سرسبز هستند و می تونین چند روزی را از شهر دور باشید و در دل طبیعت لذت ببید.. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد. جهت اجاره ویلا در در روستای بالاچلی  کلبه های جنگلی و بومگردی در روستای بالاچلی با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

اجاره ویلا در بالاچلی علی آباد کتول

روستای بالاچلی این روستای زیبا در استان گلستان در فاصله 32 کیلومتری جنوب علی آبادکتول قرار گرفته است. دسترسی به این روستا در قسمت شمال به روستای پایین چلی و از سمت جنوب غربی به  نرسو و از سمت مشرق به روستای دیدنی افراتخته متصل است.اگر قصد سفر به شهر گرگان را دارید حتما باید این روستا را از نزدیک ببینید.گلستانی ها ارائه دهنده بهترین واحدهای اقامتی با بهترین امکانات در علی آباد کتول می باشد.

اجاره خانه روستایی در بالاچلی علی آباد کتول

علی آبادکتول دارای روستاهای ییلاقی بسیار زیادی است که هر کدام از این روستاها دارای دیدنی های زیبا و آبشارهای دیدنی است. روستای بالاچلی یکی از روستاهای دیدنی می باشد که شما می توانید برای اجاره خانه روستایی در بالاچلی به دیدن این روستا بروید.

تاریخچه روستای بالاچلی

در زمان حکومت قاجار در ایران خوانین معروف به کتولی به دلیل خدمات شایسته به قاجار مقام سرکردگی و کلانتری کتول را به خود اختصاص داده بودند. چنانکه محمد صادق خان کتولی در سالهای ۱۲۳۳-۱۲۸۹ ه.ق پس از رویارویی با شورش سراسری اهالی کتول در مقابل آنان روستای یادشده را به عنوان ییلاق خویش برگزید.

روستای بالاچلی در شورش سال ۱۳۲۷ه . ق که بر ضدعلی محمد خان کتولی انجام گرفت شاهد شکست دیگر خوانین کتولی که تلاش می‌کردند تا از ورود خروج کنندگان به آبادی جلوگیری نمایند بوده است. وجود دو نهر به نامهای  طول گذر و اردوهه روستای بالاچلی را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم کرده است. اما بدلیل ساختار نوین خود اثری از آثار تاریخی و قدیمی ندارد.

علت نامگذاری روستای بالاچلی

این روستا در دهانه محمد آباد شهرستان علی آباد کتول قرار گرفته است. نام چلی کلمه تغییر یافته چل می باشد که به مکانی گفته می شود که گودی کم داشته باشد.علت نامگذاری  روستای پایین چلی به دلیل قرار گرفتن در گودی و در مجاورت رودخانه بزرگی که در ضلع جنوب روستا واقع گردیده است می باشد این رودخانه در گذشته آب فراوانی داشته است  آنگونه که آهنگ و موسیقی دل نشینی را در جانهای اهالی می نواخت .

طوایف مردم روستای بالاچلی

در روستای بالا چلی تیره هایی از طوایف گوکلانی ، شکری ، حسینی و خوانین کتول در حال حاضراز این روستا به عنوان ییلاق استفاده می کنند.طایفه های شکری ، حسینی و خراسانی از جمله طوایف اولیه روستا می باشند .

از جمله هنرمندان قدیمی و جدید در روستای چلی علیا آق اصغر ، آق مصطفی ،سیدجواد حسینی،مطلب ، حسن آق رمضان، محمد آق رضا و علی آق محمد می باشند که در زمینه نواختن تار و خواندن به سبک محلی مهارت دارند.

جاذبه های گردشگری در بالاچلی

چشمه های فراوانی که اطراف روستا از زمین جوشیده اند یکی از جاذبه های طبیعی این روستای ییلاقی هستند که از جمله آن ها می توان به چشمه اکبر خان، امیرخان، ته چکل سرکمر، زمین میرو، سبز استل و غلام سوخته. دقت داشته باشید که برای رسیدن به اکثر چشمه ها نمی توانید از خودرو استفاده کنید بلکه باید کوله پشتی خود را بردارید و پیاده به دل طبیعت بروید.

آبشار چلی

آبشار چلی یکی دیگر از جاذبه های ییلاق بالاچلی است که ارزش دیدن را دارد. اگر عزم خود را جذب کرده اید که برای تماشای آن بروید باید از جاده خاکی قبل از روستا خارج شوید. ارتفاع آبشار ۶۰۰ متر است و ۱۱۰۰ متر بالاتر از سطح آب های آزاد جهان قرار گرفته است. فاصله آبشار تا روستای چلی در حدود ۱ کیلومتر همراه با شیب ملایم می باشد که برای دیدن آن می بایست از دل جنگل عبور کرد. همان گونه که گفته شد ییلاق بالاچلی به غیر از این آبشار، آبشارهای دیدنی دیگری نیز دارد.

مسیر دسترسی به آبشار چلی

این آبشار نرسیده به روستا می باشد که از کنار جاده آبشار کاملا دیده می شود. مسیر دسترسی کاملا جنگلی و دارای شیب  ملایم می باشد و در حدود 20 دقیقه پیاده روی دارد. با گذشت 5 دقیقه پیاده روی شما به رودخانه می رسید که مسیر دو راهی می شود و اگر مسیر را از سمت راست ادامه بدید به آبشار کوچولو می رسید که کاملا می توانید با خانواده بنشیند و استراحتی کنید.

اما اگر می خواهید عظمت آبشار واقعی و بزرگ را ببینید باید کول باراتان را سبک کنید و به مسیر کمی سخت تر پا بگزارید و کمی جنگل نوردی کنید.مسیر پیاده روی حدودا 20 دقیقه و با شیب ملایم می باشد.

نکته: در زمستان مسیر بسیار سخت تر و احتمال لیز خوردن و افتادن می باشد پس حتما مجهز باشید و زمان پیاده روی شما کمی طولانی تر می باشد.

ترجیحا برای رفتن به سمت آبشار فرزند کوچک به همراه نداشته باشید چراکه در طول پیاده روی مقداری از مسیر فقط به اندازه گذاشتن یک پا برای عبور می باشد و مسافتی نیز دارای شیب تندی میباشد و پیمایش را برای شما سخت تر می کند.

در طول مسیر جهت آبشار با فلش روس تخت سنگ ها نشان داده می شود و شما به آسانی می توانید به سمت آبشار حرکت کنید و بعد از پیمایش با دیدن آبشار زیبا سختی های مسیر را کاملا فراموش می کنید.

چلی علیا دارای یک قبرستان قدیمی می باشد . هم چنین دارای یک قبرستان مربوط به انسان های گبری می باشد که در حال حاضر تقریباً آثار آن از بین رفته است . این قبرستان مربوط به انسان هایی می باشد که در گذشته در آن محل سکونت داشته اند و هیکل های بسیار درشتی (گبری) داشته اند که آن روستا معدوم شده واز قبرستان نیز آثار زیادی باقی نمانده است .همچنین آثاری از یک معدن زغال سنگ در جوزک و چشمه غلام سوخته به چشم می خورد.

در این روستا ملک یا مکانهایی وجود ارد که به آنها یرت می گویند که به صورت شخصی بوده است که عبارتند از یرت غلام سوخته و شبری و سنگ قلقه .یرت ملک یا مکانی است که شخصی با اقوام خود در آنجا زندگی میکند و خود به شکل یک روستای جدا می باشد.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی