پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جنگل شصت کلا در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن جانوران وحشی و درنده دیده می‌شود. آبشار شصت کلانه ( در بین محلی‌ها مشهور به آبشار فیروز محل) گرگان در استان گلستان واقع است.

جنگل شصت کلا کجاست؟

رودخانه شصت کلا به طول تقریبی 43 کیلومتر از دامنه‌های شمالی کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و با عبور از دره‌ها و جنگل‌های زیبای کوه جوزبند و سیراب نمودن روستای سیدمیران، به دشت گرگان و مازاد آن به رودخانه قره‌سو می‌ریزد. این رود زیبا در مسیر خود آبشارهایی همچون باران کوه و شصت کلاته را به وجود می‌آورد. آبشار شصت کلاته در انتهای جنگل شصت کلا در 22 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد.

جنگل شصت کلا

آبشار باران کوه یکی دیگر از آبشارهای استان گلستان است که در ارتفاعات همین جنگل در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان و در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه واقع شده است.

در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار باران کوه یکی از زیبا ترین مکان های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

جنگل شصت کلا یکی از جنگل های طبیعی ایران می باشد. که در این جنگل حیوانات وحشی زیادی مشاهده شده است از جمله: یوز پلنگ ، خوک ، خرس و ....

جنگل شصت کلا

جنگل شصت کلا دارایی درختان قامت بلند و در کنار این درخت ها می توان قارچ های رنگارنگ مشاهده کرد. یکی دیگر از شگفتی این جنگل از دل آن رودخانه وسعیی عبور می کنند. جنگل شصت کلا دارایی چشمه های طبیعی زیادی می باشد. در این جنگل آبشارهای زیبای زیادی هم وجود دارد. جنگل شصت کلا در یک منطقه  کوهستانی واقع شده است حتما وسایل کوهنوردی را به همراه  خود داشته باشید.

جنگل شصت کلا

امکانات رفاهی: آب آشامیدنی ، استرحتگاه ، آلاچیق ، فروشگاه مواد غذایی ، سرویس بهداشتی و ......... بهترین فصل بازدید بهار، تابستان است.

 

جهت مشاهده تمامی سوییت های موجود ، اینجا را کلیک نمایید.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی