پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک شهر گرگان : یکی دیگر از جاهای دیدنی گرگان پارک شهر است .این پارک در مرکز شهر گرگان قرار دارد.کاخ موزه گرگان در این پارک قرار گرفته است و در کنار این پارک باغ روس ها قرار گرفته است .این پارک مکان تفریحی در مرکز شهر است که دارای امکانات تفریحی می باشد.

جهت اجاره ویلا در شهر گرگان و روستای زیارت با شماره 09114481870 تماس بگیرید

پارک شهر گرگان

شاید اصلی‌ترین پارک در گرگان، پارک شهرگرگان است. این پارک درست در مرکز شهر قرار داشته و دسترسی به آن آسان استاز یک سمت به میدان شهرداری منتهی می شود و از قسمت دیگر به خیابان ولیعصر و از یک سمت به خیابان 5 آذر متصل می شود. این تنها مزیت پارک شهر گرگان نیست. فضایی زیبا و دلنشین باعث شده روزانه شهروندان و مسافران بسیاری به جای رفتن به جنگل‌ها، به پارک شهر بیایند.

این مساله می‌تواند موجب کاهش جمعیتی که روزانه به سمت جنگل‌ها و تفرجگاه‌های طبیعی هجوم می‌برند، باشد و در نتیجه از آسیب‌های احتمالی به طبیعت جلوگیری کند. کنار مزایای گفته شده، این پارک فضایی عالی برای انجام فعالیت‌های ورزشی و البته فرهنگی در اختیار شهروندان گرگانی قرار داده است. بنابراین می‌توان پارک شهر را از جاذبه های گردشگری گرگان دانست.

پارک شهر گرگان

نمایشگاه های پارک شهر گرگان

پارک شهرگرگان در طول سال چندین مرتبه میزبان نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری است و بیشتر د رمورد کتاب و کتاب خوانی می باشد.

کاخ موزه گلستان

اگر به پارک شهر گرگان رفتید، بازدید از کاخ موزه گرگان را فراموش نکنید. این کاخ زیبا در ضلع شرقی پارک قرار دارد و متعلق به خاندان پهلوی بوده است. در حقیقت خاندان پهلوی، هنگام سفر به شهر گرگان در آن ساکن می‌شدند. این کاخ در یکی از زیباترین بخش‌های پارک قرار دارد. علت انتخاب این مکان، زیبایی و آب و هوای خوب این منطقه از شهر بود. این کاخ نخستین کاخ موزه‌ ساخته شده در کشور است.

پارک شهر گرگان

فروشگاه گل و گیاه پارک شهر گرگان

در بخش ورودی پارک، یک فروشگاه گل و گیاه وجود دارد که یکی دیگر از زیبایی‌های پارک شهر گرگان محسوب می‌شود. این فروشگاه گل و گیاه درست مقابل بنایی به شکل خانه‌های سنتی منطقه شمال کشور ساخته شده است. کنار بازدید از این بنای زیبا و آشنایی با معماری سنتی خانه‌های شمال کشور، می‌توانید از فروشگاه گل و گیاه مقابل آن نیز خرید کنید. در صورت عدم تمایل به خرید در فضای زیبای این فروشگاه قدم بزنید و از زیبایی و بوی سرمست‌کننده گل‌ها لذت ببرید.

آبنمای ماتریکسی پارک شهر گرگان

این آبنما بازی آب و رنگ و نور می باشد که مردم می توانند از تماشای هماهنگی و رقص نور آن لذت را ببرند. آب این آبنما از چاه تهیه می شود و به صورت گردشی و دورانی دوباره به منبع اولیه ان باز می گردد. یک طرح بسیار زیبا و جذاب برای بچه ها است که اکثرا شب ها سیل زیادی از مردم به همراه بچه ها برای دیدن و بازی کردن به اینجا می آیند.

پارک شهر گرگان

کتابخانه پارک شهر گرگان

کتابخانه میرفندرسکی واقع در پارک شهر گرگان می باشد و در داخل شهر قرار دارد که در سال 1384 تاسیس شده است و از کتابخانه های بزرگ و عمومی شهر گرگان محسوب می شود. این کتابخانه بیشتر جهت ترویج کتابخوانی در میان اهالی گرگان تاسیس شده است.منابع کتابخانه شامل کتاب ،نشریات ادواری ها، چندرسانه ای ها می باشد.تنوع موضوعی آن در حد متوسط می باشد.

کتابخانه دارای بخش های مختلفی است که در زیر زمین آن بخش هایی از جمله نمازخانه، بوفه، سرویس بهداشتی، کتابخانه ی کودک ، آبخوری که این قسمت از کتابخانه مخصوص خواهران می باشد. در طبقه همکف مخزن کتاب ها را تعبیه نموده اند و همچنین کتابداران نیز در این طبقه مستقر هستند. علاوه بر این کافی نت خواهران و برادران نیز در این طبقه می باشد.

طبقه اول کتابخانه به اتاق مطالعه برای خواهران اختصاص داده شده است و از لحاظ سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز می باشد. تعداد میز و صندلی های که برای این قسمت در نظر گرفته شده است در حدود 50 تا می باشد.این کتابخانه به دلیل عمومی بودن هر گوه از سنی کودک تا کهنسال می توانند به مدت 15 روز دو کتاب را به امانت ببرند.

رستوران شکوه دریا

رستوران شکوه دریا واقع درپارک شهر گرگان می باشد که یکی از بهترین رستوران‌های گرگان برای امتحان کردن عطر و طعم بی‌نظیر غذای خانگی است.

زمین بازی و لوازم ورزشی پارک شهر

در داخل پارک شهر گرگان در قسمت جنوبی آن میز پینگ پنگ و همچنین تعدادی از لوازم ورزشی برای صبحگاه و یا غروب قرار داده شده است تا جوانان و کودکان بتوانند برای یک تفریح سالم از آن استفاده نمایید.

البته پارک شهر گرگان در بیشتر اوقات در ساعت های پایانی روز میزبان کودکان فعال و همچنین سالمندان گرامی می باشد که دراطراف حوض بزرگ با فواره های زیبا و گلکاری بی نظیری که شده است بر روی نیمکت های ثابت و متحرک نشسته اند و دراین مکان زیبا گذران عمرمی کنند و یا به شیطنت های بچه های کوچک در درون پارک در حال دویدن و بازی کردن هستند نگاه می کنند.

در بخش دیگری از پارک تعدادی صندلی و میز با نمای چوب و دارای صفحه شطرنج قرار داده شده است که م یتوانید از آن برای نشستن های گروهی و دو نفره استفاده نمود.

امکانات دیگر پارک شهر گرگان

نمازخانه , سرویس بهداشتی و همچنین آبخوری در داخل پارک در نظر گرفته شده است که می توانید از آن استفاده نمایید.

پارکینگ در پارک شهرگرگان

پارکینگ در قسمت جنوبی پارک شهر طراحی شده است که از یک سمت به خیابان 5 آذر متصل است و از سمت دیگر به خیابان منتهی باغ روس ها می باشد.

سوغات گرگان

شما می توانید درقسمت پشت پارک شهر م یتوانید به فروشگاه بزرگ سوغات گرگان که تمام دسرها و شیرنی های آن بی نظیر است برای خرید استفاده نمایید.

ایستگاه اتوبوس

درقسمت ورودی پارک شما می توانید ایستگاه اتوبوس را مشاهده کنید که با تهیه بلیط از این ایستگاه می توانید به منطقه های کاشانی , ناهارخوران , گلشهر و علیمحمدی دسترسی داشته باشید.

جمعه بازار کتاب در پارک شهر گرگان

در روز جمعه شما می توانید کتاب های دست دوم در هر زیمنه درسی , مطالعه عمومی , جزوه کنکور و کتب تست و انواع کتاب های دیگر را با قیمت های بسیار مناسب تهیه نمایید.

بانک شهر در پارک شهر گرگان

در قسمت جنوبی پارک شهر بانک شهر یک شعبه در نظرگرفته است که این شعبه عضو شتاب می باشد و شما می توانید در تمامی ساعات شبابنه روز از آن استفاده نمایید.

داروخانه هلال احمر

زمانیکه کمی از پارک شهر گرگان فاصله میگیرید اولین داروخانه شبانه روزی گرگان که هلال احمر نام دارد قرار دارد که ما میتوانید هر دارویی را که نیاز دارید ازانجا تهیه نمایید.

دستفروش ها

البته ناگفته نماند در در نزدیکی ایستگاه اتوبوس همیشه دستفروشانی هستند که برخی از لوازم مانند انواع ترشی ها , جوراب , عسل و سبزی و...خود را به فروش می رسانند و در حال کسب و کار هستند و شما میتوانید لواز مورد نیاز خود را با قیمت پایین تر از آنان خرید کنید.

خانه یادگار زندگی مردم گرگان در پارک شهر

این خانه گلی به سبک خانه مردمان قدیم گرگانساخته شده است و یادآور زندگی و آداب و رسوم مردمان آن زمان می باشد. این خانه به صورت نمادین دراین قسمت از شهر قار داده شده است.

نوروز در پارک شهرگرگان

همانطور که با فرا رسیدن فصل فروردین آغاز بهار شروع می شود مسئولین شهر گرگان نیز پارک شهر را برای آغاز سال نو با گلهای زیبا , مجسمه های نوستالژی و تخم مرغ های رنگی و ... تزئین میکنند و باعث زیبایی این شهر می شوند.

پارک شهر گرگان درست مرکز این شهر قرار گرفته است. علاوه‌بر فضای زیبا و آرامش‌بخش، دلایل زیادی برای بازدید از این پارک وجود دارد. انجام یک پیاده‌روی سبک قبل از رفتن به محیط کار، دوچرخه‌سواری، بازدید و استفاده از مراکز فرهنگی آن، همگی دلایلی برای وقت‌گذرانی در این منطقه سرسبز و زیبا است.

اجاره سوئیت در گرگان

اجاره ویلا در زیارت گرگان

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی