پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

چگونه یک سفر جاده ای به اولسبلنگاه داشته باشیم؟ روزهای آخر تابستان و گرمای وحشتناک تهران  خواستار سفر جاده ای در ارتفاعات بلند را برای شما رقم می زند. تقریباً 5 ساعت رانندگی به رشت و 2 تا 3ساعت به سمت ماسال ما را به سمت یک جاده فراز و نشیب از میان جنگلهای مه آلود عبور می دهد. درست است اینجا دهکده رویایی اولسبلنگاه است.

اجاره کلبه در اولسلبنگاه

پیدا کردن یک کلبه برای اجاره در اولسبلنگاه چیزی برای نگرانی نیست. بچه هایی که در کنار جاده ایستاده اند و می گویند "کلبه اجاره" باید غالباً دیده شوند. اطمینان حاصل کنید که برای اولین پیشنهاد وارد نشده اید و تا آنجا که می توانید معامله کنید. به خصوص اگر در فصول سرد سال اینجا باشید که تعداد گردشگر زیادی وجود ندارد و رقابت قوی تر است.

قیمت اجاره کلبه در اولسبلنگاه

دامنه قیمت بین 150 تا 250 هزار تومان در هر شب است. مراقب باشید که امکانات در کلبه های مختلف متفاوت است. آب گرم و حمام و توالت داخلی همیشه در دسترس نیست. برق فقط تا نیمه شب جریان دارد بنابراین اتاقها یخچال ندارند. قیمت ها برای تعداد بیشتری تغییر نمی کند بنابراین اگر با گروهی سفر می کنید خیلی ارزان تمام می شود.

اتاقها چند پتو و تشک ارائه می دهند اما اگر گروه بزرگی هستید ممکن است مجبور شوید پتو مخصوص خود را بیاورید. تختخواب ها نیز در دسترس نیستند و مجبور خواهید بود روی زمین بخوابید.

در اینجا در اولسبلنگاه ممکن است برای کوهنوردی هر یک از قله های آن را انتخاب کنید و نمایش حیرت انگیز طبیعت شما را مبهوت کند اما یکی از صحنه های عکاسی این منطقه از روستایی به نام سوه چاله است که تنها با اولسبلنگاه حدود 100 متر فاصله دارد. همچنین مکان مناسبی برای ماندن در شب است و کلبه ها برای اجاره در دسترس هستند.

بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه ؟

اولسبلنگاه در تابستان هنگامی که روزها گرم و شب ها سرد است به این روستای دیدنی سفر کنید. زمستان در این روستا غیر ممکن است و هوا بسیار سرد است و از سرمای پاییز نیز بر حذر باشید حتی اگر مناظر زیبا در انتظار شما باشد.

برای دیدن این روستای دیدنی یک روز کافی است اما اگر به دنبال یک تعطیلات آرامش بخش هستید ، چند روز به طبیعت وحشی پناه ببرید.

اینجا ییلاقی خوش منظره با کلبه‌های چوبی و مراتعی وسیع است. خوشبختانه امکان تغییر محیط اولسبلنگاه توسط منابع طبیعی محدود شده و ساخت و ساز با مصالحی غیر از چوب مجاز نیست. این کار موجب شده تا طبیعت و فضای بکر ییلاق حفظ شود. بنابراین ییلاق قابلیت بوم‌گردی نیز دارد.

ویژگی های ییلاق اولسبلنگاه

برای بکر ماندن، اولسبلنگاه مجهز به شبکه‌ برق‌رسانی نیست و برق مورد نیاز از موتور برق و گاهی پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود. همچنین این ناحیه آب لوله کشی هم دارد که از چشمه‌های همان حوالی تامین می‌شود.

جاهای دیدنی اولسبلنگاه ماسال

در ییلاق اولسبلنگاه تجربه‌های بوم‌گردی و طبیعت‌گردی را همزمان با کیفیتی بالا دارید. تجربه هایی از قبیل:

  1. فضای روستاییِ بی نظیر   
  2. اقامت در کلبه‌های چوبی و گرم شدن کنار آتش هیزم
  3. شنیدن صدای پرندگان و وجود گله گاوها و گوسفندان
  4. منظره کلبه‌های ییلاقی که رو به سوی مراتع سرسبز باز می‌شوند
  5. محصولات دامی مانند شیر، کره، پنیر، عسل طبیعی و نان سنتی
  6. آب گوارای چشمه‌ها
  7. هوای مه‌آلود اولسبلنگاه و ابرهایی که پایین دست را پوشانیده‌اند

ارتفاعات آلاله در بالای اولسبلنگاه قرار دارد و پیاده می‌توانید از میان کلبه‌ها عبور کرده به آن سمت بروید. در بین راه گله‌های گاو و گوسفند را در حال چرا می‌بینید. می‌توانید این مسیر را با خودرو هم طی کنید.

اینجا همچنین سرزمین اسب‌هاست. اسب‌های اهلی و از آن دیدنی‌تر اسب‌های وحشی که در دشت‌ها می‌دوند و می‌چرند. می‌توانید اسب سواری را تجربه کنید. البته سواری گرفتن فقط از اسب‌های اهلی‌ ممکن است و وحشی‌ها تمایلی به این کار ندارند.

حتی مسیر از ماسال تا اولسبلنگاه هم دیدنیست. جاده‌ ماسال به گیلَوان که به سمت این ییلاق می‌رود، مسیری کوهستانی و پر پیچ و خم است که از دل جنگل عبور می‌کند. درختان در دو طرف مسیر انبوه و درهم‌ تنیده‌اند. مسیری سبز که شما را غرق در خود می‌کند و گذر زمان را از یادتان می‌برد.

هزینه‌های سفر به اولسبلنگاه

هزینه رفت‌وآمد با خودروی شخصی و هزینه بنزین خودرو شما در حدود 100هزار تومان خواهد شد.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی