پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

راهنمای سفر به تبریز: تبریز ، مرکز استان آذربایجان شرقی ، در شمال غربی ایران واقع شده و یکی از قدیمی ترین و مهمترین شهرهای ایران است. اگر شما هم برنامه سفر به سمت شهر دیدنی تبریز دارید دیگر نگران اجاره ویلا در تبریز نباشید. برای شناخت بیشتر تبریز و اجاره ویلا ارزان در تبریز خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنم چرا که با تمام دیدنی های تبریز آشنا خواهید شد و می توانید برای اقامت در تبریز مشتاقانه ویلای مورد نظر خود را رزرو کنید.

تبریز کجاست؟

شهر تبریز از مرند و اهر در شمال ، مراغه و هشترود در جنوب ، سراب و میانه در شرق و تا دریاچه ارومیه در غرب امتداد دارد. ضلع شرقی این شهر با کوههای سرخاب هم مرز است و تا حدی نیز با کوههای رفیعی و اوف هم مرز است.

تبریز شامل بسیاری از بناهای تاریخی است که نمایانگر گذار معماری ایران در طول تاریخ عمیق آن است. بیشتر اماکن تاریخی حفظ شده تبریز متعلق به ایلخانی ، صفوی و قاجار است.

در میان این دیدنی ها بازار بزرگ تبریز است که به عنوان میراث جهانی معرفی شده است. از اوایل دوره مدرن ، تبریز در توسعه ، حرکات و اقتصاد سه منطقه همجوار خود محوری بود. یعنی قفقاز ، آناتولی شرقی و ایران مرکزی. در دوران مدرن شهر نقش اساسی در تاریخ ایران داشته است.

تبریز کجاست

از آنجا که نزدیکترین قطب این کشور به اروپا است ، بسیاری از جنبه های نوسازی اولیه در ایران در تبریز آغاز شد. تبریز قبل از واگذاری اجباری سرزمینهای قفقاز ایران به روسیه شاهنشاهی ، پس از دو جنگ روس و فارسی در نیمه اول قرن نوزدهم ، تبریز در خط مقدم حاکمیت ایران بر سرزمین های قفقاز خود قرار داشت. تا سال 1925 ، این شهر اقامتگاه سنتی برای ولیعهدان سلسله قاجار بود.

اقلیم و آب و هوای تبریز

تبریز آب و هوای مرطوب قاره ای با فصول معمولی دارد. میزان بارندگی سالانه در حدود 320 میلی متر است که بخش خوبی از آن به عنوان برف در ماه های زمستان و باران در بهار و پاییز می افتد.

دیدنی های برتر تبریز

تبریز با داشتن تاریخ بسیار غنی ، بسیاری از آثار تاریخی را در خود جای داده بود. متأسفانه بسیاری از آنها در تهاجم ها و حملات مکرر نیروهای خارجی ، سهل انگاری دولت های حاکم و همچنین بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل نابود شدند.

آنچه اکنون باقی مانده است بیشتر مربوط به ایلخانیان ، صفویان و قاجارها است. برخی از بناهای تاریخی شاهکارهای بی نظیر معماری هستند. میدان شهرری مرکز شهر است که در جنوب غربی آن بنای برجسته شهرداری قرار دارد.

دیدنی های برتر تبریز

ایستگاه راه آهن (5 کیلومتر با مرکز شهر) در حاشیه غربی شهر واقع شده است. رودخانه قوری چای از طریق تبریز می گذرد و بیشتر مناطق دیدنی بازدید کننده در جنوب این رودخانه و به تنهایی یا شمال خیابان امام خمینی (ره) است.

ایل گلی (شاه گلی سابق)

ایل گلی (شاه گلی سابق) یک پارک عالی در حوالی یک حوضچه مصنوعی در مرکز یک جزیره قرار دارد ودارای رستوران است. برای خوردن مقداری چلوکباب یا نوشیدن مقداری چای در حالی که از طراوت این پارک در تابستان لذت می برید میتوانید از این رستوران استفاده کنید.

ایل گلی (شاه گلی سابق)

مسجد آبی

مسجد آبی در ابتدا در سال 1465 ساخته شده است ، این مسجد که یقیناً بسیار عالی بود اما در یک زلزله در سال 1778 به شدت آسیب دید و تنها ورودی ایوان را ترک کرد. در اوایل سال 1900 توسط وزارت فرهنگ ایران بازسازی شد.

قسمت داخلی این مسجد با سرامیکی عالی آبی کاشی کاری شده است ، متأسفانه بسیاری از قطعات در هنگام زلزله از بین رفتند و به جای کاشی ها به جای نقاشی جایگزین شدند - بعضی از کاشی های اصلی را می توان در اطراف ورودی یافت. هزینه ورود 100،000 ریال

مسجد آبی

بازار تبریز

بازار تبریز یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه و بزرگترین بازار تحت پوشش جهان است. در مرداد 1389 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

تبریز از دوران باستان مکانی مبادله فرهنگی بوده و مجموعه تاریخی آن از مهمترین مراکز تجاری در جاده ابریشم است. این سازه دیدنی واقع در مرکز شهر تبریز ، ایران از چندین بازار فرعی مانند امیر بازار (برای طلا و جواهرات) ، مظفراریه (بازار فرش) ، بازار کفش و بسیاری دیگر برای انواع مختلف تشکیل شده است.

بازار تبریز

مرفه ترین بازار در تبریز در قرن سیزدهم بود که شهر به پایتخت پادشاهی صفوی تبدیل شد. این شهر در قرن شانزدهم جایگاه خود را به عنوان پایتخت از دست داد ، اما این بازار به عنوان یک مرکز تجاری و اقتصادی دارای اهمیت بوده است.

اگرچه امروزه تعداد زیادی مغازه و مراکز مدرن تأسیس شده است ، بازار تبریز همچنان قلب اقتصادی هم در این شهر و هم در شمال غربی ایران باقی مانده است. شایان ذکر است که بازار تبریز یک مکان مهم سیاسی بوده است و می توان به اهمیت آن در انقلاب مشروطه ایران در قرن گذشته و انقلاب اسلامی در دوران معاصر اشاره کرد.

موزه آذربایجان تبریز

موزه آذربایجان شامل سه بخش اصلی است - بخش اول شامل قدیمی ترین یافته های باستان شناسی از هزاره 5 قبل از میلاد تا سلسله ساسانیان، بخش دوم حاوی بیشتر باستان شناسی اسلامی و سکه ها و مهرها است. بخش سوم شامل مجسمه های احد حسینی و مجموعه بزرگی از قفل ها است.

موزه آذربایجان تبریز

علائم انگلیسی خوبی برای کلیه نمایشگاه ها و مجسمه های باستان شناسی با تابلویی که تاریخچه مجسمه سازان را به زبان های انگلیسی ، فارسی و فرانسوی توضیح می دهد. شما می توانید کتابهایی از جمله نسخه های انگلیسی کتاب راهنمای سیاره تنها برای ایران را در ورودی بخرید. هزینه ورود 100،000 ریال

ارگ علیشاه تبریز

ارگ علیشاه که به ارگ ​​تبریز نیز مشهور است ، بقایای قلعه ای است که در دوره ایلخانیان ساخته شده است. هم اکنون در مرکز تبریز واقع شده است. مورخان بر این باورند که از آن به عنوان یک قلعه نظامی استفاده می شده است اما روحانیون ادعا می کنند که این سازه در ابتدا به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفته است.

ارگ علیشاه تبریز

پس از انقلاب ، بخش های بزرگی از ساختمان توسط روحانیون تخریب شد تا مکان جدیدی برای نماز جمعه تبریز تهیه شود. این سازه امروز به ارتفاع 28 متر ارتفاع دارد و هنوز هم به عنوان بخشی از فضایی برای برگزاری نماز جمعه مورد استفاده قرار می گیرد.

خانه مشروطه تبریز

خانه مشروطه خانه ای است که داستان انقلاب مشروطه ایران را در اوایل قرن بیستم بازگو می کند ، که تبریز محل عالی قیام است. اگرچه تعداد کمی از ترجمه های انگلیسی در دسترس است. این بنا در گنار بازار بزرگ تبریز ، در خیابان مطهری واقع شده است. طی سالهای منتهی به انقلاب مشروطه و پس از آن ، این خانه به عنوان محل تجمع رهبران ، فعالان و هواداران نهضت از جمله آنها استفاده شده است.

خانه مشروطه تبریز

ستارخان ، باقر خان ، ثقت الاسلام و حاجی میرزا آقافرشی. این ساختمان دو طبقه در سال 1248 توسط حاج ولی منم تبریزی ساخته شد. دارای اتاق ها و سالن های بی شماری است. زیباترین قسمت های خانه یک نورگیر و یک راهرو است که با شیشه های رنگی و آینه ها تزئین شده است.

مکانهای بی شماری نیز برای دیدن اطراف تبریز وجود دارد. منطقه کوهستانی آذربایجان جنوبی منظره های نفس گیر و سیر و سلوکی عالی را در بین قلعه ها ، مسیرهای صخره ای و روستاهای دورافتاده ارائه می دهد.

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه دریاچه ای شور با سواحل نمکی تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در سفر طولانی خود برای استراحت و غذا متوقف می شوند.

دریاچه ارومیه

قلعه بابک

قلعه شگفت انگیز بابک ، در یک قله صخره ای در ارتفاع 2700 متری لانه قرار دارد. بابک ظاهراً یکی از آخرین قهرمانان زرتشتی بود که 1400 سال پیش با تهاجم اسلامی جنگید. یک پیاده روی 2 ساعته برای رسیدن به آنجا ، اما قطعاً ارزشش را دارد.

قلعه بابک تبریز

روستای کندوان

روستای کندوان یک روستای تروگلدیتیک 2 ساعت با تبریز فاصله دارد. عالی برای کشف هر دو زیبایی عجیب و غریب از مکان و زندگی روزمره یک روستای ایرانی ، در میان گوسفندان ، الاغها ، مرغها و گربه ها ... زنان در چادرهای چاپی می توانند به بیرون بروند و بچه ها بازی کنند.

اگر می خواهید کوهنوردی کنید ، کفش های مقاوم در برابر پیاده روی الزامی است. یک نمونه زنده از سازگاری انسان با محیط طبیعی فوق العاده غیرمعمول ، روستای کندوان در 50 کیلومتری جنوب تبریز ، اسکو ، در دامنه های شمالی یک دره در کوهپایه کوه سهند واقع شده است.

روستای کندوان تبریز

رودخانه ای که از قله های سهند سرچشمه می گیرد از دره می گذرد. به گفته اهالی محل ، تعدادی چشمه طبیعی به سمت شمال رودخانه وجود دارد ، آبی که از آن به طور سنتی برای درمان سنگ کلیه استفاده شده است. ساختار بدنی روستا مانند تصاویر از افسانه ها به نظر می رسد.

مخروط های طبیعی ، پراکنده در یک منطقه وسیع ، به عنوان سکونتگاه های انسانی در سازندهای صخره ای ظاهر می شوند که به نظر می رسد این آثار مجسمه سازان خاصی هستند. جاده تبریز از این اثر هنری طبیعی عبور می کند.

از نزدیکتر به خانه ها ، نگاه کنید خواهید فهمیدکه خانواده های بزرگی در داخل خانه یا دو سه از این مخروط های توخالی توخالی زندگی می کنند که دارای ویژگی هایی مانند دهانه های روی سطح آنها است که نقش پنجره های واقعی را بازی می کنند.

پایین ترین مخروط ها به عنوان اصطبل و آنهایی که در بالای محوطه زندگی هستند استفاده می شود. فضای داخلی مسکن که معمولاً به یک اتاق نشیمن و اتاق خواب تقسیم می شود ، کم نور است. با این حال ، روستاییان به آن عادت دارند. راهروهای بهم پیوسته بسیار باریک هستند.

روستای کندوان تبریز

از بیرون ، خانه های مسکونی آنقدر به یکدیگر شبیه هستند که ممکن است در روستا به راحتی گم شود. مسیرها و پله های شیب دار از قطعات سنگی برای حیوانات و همچنین انسان ساخته شده است. با توجه به افسانه ، اولین افرادی که در اینجا اقامت گزیدند ، سربازانی بودند که تقریباً 800 سال پیش درگیر عملیات نظامی بودند .

که به طور اتفاقی مخروطها را پیدا کردند و از آنها به عنوان استتار و اسکان موقت خود استفاده کردند. با این حال ، در بین باستان شناسان ، از دوره قبل از اسلام در نظر گرفته شده است.

کوه سهند

گنبد بزرگ کوه سهند با فاصله حدود 3300 متر. صعود جالب در تابستان یا اسکی در زمستان
ربع رشیدی این مجموعه 700 سال پیش ساخته شده است. این مکان جایی بود که همه جراحی ها را در آنجا انجام می دهند. کتاب ها از چرم ساخته شده بودند. آنها در آنجا علم می آموزند.

باغ گلستان

باغ گلستان مکان مناسبی برای استراحت در زیر سایه درختان است.

موزه هنر تبریز

موزه هنر تبریز اولین موزه هنر در آسیا و ایران و پنجمین در جهان است.

مقبره شاعران تبریز

مقبره شاعران بسیاری از شاعران در اینجا دفن شده اند ، و همچنین شهریار.

کاخ متعارف

کاخ ابتدایی این کاخ زیبا تقریباً 60 سال پیش ساخته شده است.

تفریحات و سرگرمی های که می توانید در تبریز انجام دهید

پارک ایل گلی (سابق: شاهگلی). این مکان ارزش اقامت 4-5 شب را دارد. همچنین یک مرکز اطلاعات گردشگری در آنجا وجود دارد که دارای اتاق هایی برای اقامت است. هتل پارس تقریباً 10 دقیقه پیاده روی با هتل فاصله دارد.

در تابستان از این پارک دیدن کنید ، زیرا در زمستان هوا بسیار سرد است و افراد جاهایی غیر از تبریز به ندرت می توانند آن را تحمل کنند. در تابستان ، پارک ایل گلی مکانی زیبا برای بازدید است. افرادی از مناطق مختلف به ورزش و بازی گروهی می آیند.

به خصوص در صبح ها می توانید دسته ای از پیرمردها را که به صورت خط ترتیب داده شده اند ، به اطراف استخر که در تصویر مشاهده می کنید و تمرین را برای چند دقیقه انجام می دهید ، ببندید.

سرگرمی واقعی پس از پایان تمرین شروع می شود. آنها شروع به آواز خواندن و رقصیدن می کنند و افراد دیگر برای لذت بردن جمع می شوند. در بالای تپه ، (100 قدم بالاتر از استخر) ، یک فضای سبز زیبا وجود دارد که مملو از پسران و دختران است که صبح ها ورزش می کنند.

بعد از ظهرها ، این منطقه مملو از خانواده هایی است که در آنجا برای تفریح ​​شب ها نشسته اند. صدها چادر و کودک را می بینید که می خندند.

چشمه های آب گرم و استراحتگاه های آب درمانی در شمال غربی ایران. مراکز مهم و غنی از آب درمانی مانند سرعین و به خصوص نوار ساحلی کنار دریاچه ارومیه از محبوبیت زیادی در بین همه گردشگران برخوردار است.

چشمه های آب گرم سرعین

آبشار سرعین  در فاصله 20 كیلومتری شهر اردبیلی یكی از مهمترین استراحتگاههای بهداشتی ایران قرار دارد. علاوه بر این ، چشمه های آب گرم سرشار از فسفر و سایر مواد معدنی ، واقع در این منطقه ، از نظر قابل ملاحظه ای دارای خواص دارویی مختلفی هستند.

به عنوان یک پدیده طبیعی زیبا که دارای ویژگیهای دارویی و درمانی متمایز است ، دریاچه ارومیه به طور قطع یکی از جاذبه های اصلی این استان خوش منظره است.

بازی فوتبال تراکتور سازی را تماشا کنید. تراکتور یک تیم فوتبال بسیار محبوب تبریز است. تماشای بازی های آنها در لیگ برتر ایران یک تجربه ضروری برای گردشگران در تبریز است.

پارک مینیاتور تبریز یک پارک کوچک ساکت و دور از جاذبه های گردشگری. این پارک یکی پارک های بسیار آرام و دنج است و میتوانید ساعت ها در آرامش و بدون هیچ سر و صدایی در میان گلها در سایه لذت ببرید.

پارک مینیاتور تبریز

 همچنین مجموعه ای از مدل های ساختمانی مینیاتوری در پارک وجود دارد که هر یک نمایانگر یک ساختمان معروف در ایران است. خیلی خوبه. اگر دوست دارید شب بمانید ، کمپینگ رایگان فقط 200 متر در اردوگاه همسایه با امکانات رایگان وجود دارد.

ن

برچسب ها

دیدنی های تبریز پارک مینیاتور دریاچه ارومیه دیدنی های تبریز روستای کندوان دیدنی های تبریز خانه مشروطه تبریز کجا بریم؟ دیدنی های برتر تبریز دیدنی های تبریز بازار تبریز دیدنی های تبریز مسجدآبی دیدنی های تبریز پارک ایل گلی مکان های دیدنی تبریز جاهای دیدنی تبریز دیدنی های تبریز راهنمای سفر به شهر تبریز راهنمای کامل سفر به تبریز راهنمای سفر به کندوان تبریز راهنمای مسافرت به تبریز راهنمای سفر به تبریز از اصفهان راهنمای سفر به تبریز و ارومیه راهنمای سفر به تبریز از تهران راهنمای سفر به تبریز پارک های دیدنی تبریز



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی