پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاذبه های گردشگری در یزد: دیدنی های یزد بسیار منحصربه فرد هستند مانند باغ ها ، بادگیرهای بلند ، مساجد زیبا و خانه های آجری هستند. نمای قسمتهای قدیمی شهر در پشت بام خانه ها واقعاً تماشایی است و ارزش امتحان کردن را دارد. علاوه بر این ، زادگاه دین زرتشتی با بسیاری از معابد باستانی ، تاریخی و چشم نواز آتش پر شده است. اولین و مهم ترین موضوع سفر به یزد اقامت در یزد می باشد. بهترین پیشنهاد ما برای اینکه یک سفر رویایی داشته باشید اجاره ویلا در یزد می باشد شما قبل از اینکه بار سفر را ببندید اقدام به اجاره ویلا ارزان در یزد را داشته باشید برای اینکه بتوانید یک ویلای ارزان قیمت در یزد رزرو کنید با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به شهر یزد

یزد یکی از شهرهای کویری ایران است و معماری بی نظیر و برجسته آن قطعاً شما را به یکی از دوستداران این شهر شگفت انگیز تبدیل خواهد کرد. شهر یزد که به عنوان شهر بادگیر مشهور است به دلیل معماری خارق العاده خود توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

خانه های ریز و درشت (گل و لای) با معماری فارسی که امروزه به هتل های سنتی تبدیل شده اند می توانند انتخاب شما در این شهر باشند. بیشتر هتل ها و اماکن اقامتی شهر یزد ، هتل های سنتی هستند و غالباً در نزدیکی جاذبه های مهم شهر قرار دارند و به خودی خود جاذبه هایی دارند. .

در این شهر با خانه هایی که از آجرهای گل ساخته شده است ، می توانید از بسیاری از جاذبه های باستانی مانند باغ دولت آباد ، زیارتگاه چک چک ، مسجد جامع شهر و بسیاری از بناهای تاریخی دیگر دیدن کنید. یکی دیگر از ویژگی های این شهر برج های بادی بلند این شهر کویری است که به عنوان سیستم های تهویه برای خنک تر کردن خانه ها در روزهای گرم تابستان کار کرده است. یکی دیگر از مزیت های این شهر و جاذبه های آن برای بازدید کنندگان این است که اکثر دیدنی های اصلی می توانند پیاده روی کرد و از دیدن آن لذت برد.

جاذبه های گردشگری یزد

دیوارهای شهری

در ایران باستان انواع مختلفی از بناهای عمومی وجود داشته است که از آن میان می توان به دستاوردی که دیوارهای شهر یزد نشان داده اند اشاره کرد. دیوارهای قرن دوازدهم تا چهاردهم شهر یزد که هنوز هم ایستاده اند شاید جالب ترین و ماهرانه برنامه ریزی شده باشد.

در شهر یزد ، بخش هایی از دیوارهای قدیمی و خاکی باقی مانده است که نمونه ای جالب از یک دیوار قرون وسطایی ، مستحکم شده توسط خندق ، برج ها و باربیکن ها است که هم اکنون در اعماق شهری دفن شده است که مدت ها از آن گذشته و از مرزهای قدیمی خود گسترش یافته است. 

بازار یزد

12 بازار تاریخی شهر یزد ارزش بازدید دارد. مهمترین بازارهای اینجا بازار خان است. بازار طلافروشان ؛ و پنجه علی بازار. بسیاری از بازارهای موجود در اینجا احتمالاً بهترین مکانهای ایران برای خرید پارچه ابریشم ، ترمه ، دستبند و پارچه (تافت و شال یزدی) تمام طرح های محلی زیبا ، نقوش و رنگهای مختلف ، محصولاتی است که این شهر رونق آن را به ارمغان آورده است. یزد همچنین مکانی مناسب برای کیک ها و شیرینی ها (باقلوا ، قطاب ، پشمک) است .

امیر چخماق

این مسجد با تلاش های غیرتمندانه بی بی فاطمه خاتون ، همسر فرماندار یزد امیر جلال الدین چخماق ساخته شده است. یک محراب مرمر نصب شده است که در اطراف آن کاشی های تزئینی و آیاتی از قرآن کریم بر روی سنگ بنا شده است.

این مسجد بسیار نزدیک به تکیه میر چخماق ، بنای کاشی کاری قرن نوزدهم ساخته شده برای خدمت به عنوان مادربزرگ برای بازی سنتی شور و شوق است ، یا تعزیه ، برگزاری مراسم عزارداری ، که در ماه عزاداری انجام می شود.

در حال حاضر فضای آزاد جلوی بنای تاریخی به میدان مرکزی شهر تبدیل شده است و در نتیجه کاشت درختان و گلها ظاهری جدید به دست آورده است. در واقع ، این نمایانگر یکی از ساختمانهای یک مجموعه تاریخی است که شامل یک مسجد ، یک حمام عمومی ، کاروانسراها ، مقبره ، یک تکیه ، سه منبع آب و یک ورودی تحمیل شده از یکی از بازارهای یزد است.

برج های خاموشان

این سه ساختمان چشمگیر است که از چندین سازه مشابه دیگر در تپه های بیرون شهر (حدود 15 کیلومتری جنوب غربی) که اجساد کشته شدگان باقی مانده است. زرتشتیان را به پای برج آورده می کنند تا یک مراسم آیینی با حضور خویشاوندان و دوستان آن مرحوم برگزار شود.

دیدنی های یزد زیارتگاه چك چك

این آتشکده مهم زرتشتی در یک تپه در 52 کیلومتری شمال شمال شرقی یزد واقع شده است. این جشنواره هزاران زائر را برای یک جشنواره سالانه جذب می کند ، که از ابتدای ماه سوم بعد از نوروز ، ده روز ادامه دارد. برای بازدید بهتر است مجوز مقامات مذهبی را در آتشکده یزد دریافت کنید.

مجتمع تاریخی باغ دولت آباد

این مجموعه بنا به سبک معماری اصلی ایرانی ساخته شده و از یک باغ بزرگ و برخی بناها تشکیل شده است. توسط قنات سیراب می شد ، تا گذشته های اخیر از آن برای سکونت والی استان استفاده می شد.

چشمگیرترین بخش این مجموعه یک برج با ارتفاع بلند (بادی برج) روی پشت بام و یک جریان آب در قسمت داخلی است. هوا به داخل فضای داخلی انجام می شد و از طریق عمل آب در حال جریان خون سرد می شود. درها و پنجره های مشبک با الگوهای شیشه ای رنگ آمیزی ، منظره ای دلپذیر را به مجتمع منتقل می کند.

برچسب ها

خانه های دیدنی یزد جاذبه های خاص یزد چشمه های دیدنی یزد خیابان های دیدنی یزد مکان های تفریحی یزد مکان های دیدنی یزد جاهای دیدنی یزد دیدنی های طبیعی یزد جاذبه های تفریحی یزد دیدنی های توریستی یزد پارک های دیدنی یزد دیدنی های تاریخی یزد دیدنی های یزد باغ دولت آباد دیدنی های یزد در اردیبهشت دیدنی های یزد در تابستان دیدنی های یزد در بهار دیدنی های یزد با ادرس جاذبه های اطراف یزد دیدنی های یزد در شب دیدنی های یزد برج های خاموشان دیدنی های یزد با آدرس دیدنی های یزد زیارتگاه چك چك راهنمای سفر به شهر یزد دیدنی های یزد دیدنی های اطراف یزد دیدنی های شهر یزد جاذبه های گردشگری در یزد زیباترین مکان های دیدنی یزد



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی