0 مورد از برترین دیدنی های یزد که نباید از دستش بدهید | اجاره ویلا و اجاره سوئیت در شمال ، کلبه جنگلی در شمال و سراسر کشور و اجاره ویلا در رامسر با گلستانی ها
پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

10 مورد از برترین دیدنی های یزد: شهر کویری یزد یکی از شهرهای بسیار زیبای خاورمیانه می باشد که دیدنی های یزد زبانزد میباشد. این شهر قدیمی و آجری نشانگر برجسته بادگیرها میباشد که به گاها به شهر بادگیرها نیز معروف است. دیدنی های تاریخی یزد بیشمار است و برای هر گردشگری بسیار جذاب و دیدنی است از این رو شما باید اقدام به اجاره ویلا دریزد را قبل از سفر انجام دهید تا با خیال آسوده اقامت در یزد داشته باشید. در این مقاله ما سعی داریم که دیدنی های برتر یزد را به شما معرفی کنیم تا سفری آسان داشته باشید پس همراه ما باشید.

اجاره ویلا در یزد

یکی از شیرین ترین بخش های سفر به یزد اقامت در یزد می باشد چرا که یزد پر است از اقامتگاه ها و هتل هایی که هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند و پیشنهاد ما اجاره ویلا ارزان در یزد می باشد چرا که با این کار می توانید با خیالی آسوده و بدون خستگی قبل از سفر محل اقامت خود را در یزد مشخص کنید .

جاذبه های دیدنی شهر یزد

مجتمع امیر چخماق

مجموعه مرکزی معماری یزد ، مجموعه امیر چخماق در قلب شهر و در یک میدان با همین نام واقع شده است. سه طبقه نمای سنگی از ایوانهای زیبا و متقارن را نشان می دهد که پس از غروب آفتاب روشن و درخشان می شوند. این یکی از بزرگترین حسینیه های کشور (بناهایی است که در مراسم یادبود برای درگذشت امام حسین (ع) از آن استفاده می شود) و قدمت آن به قرن پانزدهم بر می گردد ، هر چند که بازسازی های بسیاری داشته است. میدان اطرافش تعدادی مغازه شیرین و بستنی خوب داره.

آدرس: میدان امیر چخماق ، یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

زورخانه صاحب الزمان

این زورخانه محبوب در یک ساختمان تاریخی در ضلع شمالی میدان امیر چخماق بنا شده است. این بنا مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است و در زورخانه میتوانند فعالیت وزنه برداری و رقص تقدیر را که در میان عرفان شیعه می باشد مشاهده کنند و همچنین میتوانند از مخزن آبی که در زیر ساختمان قرار دارد نیز بازدید کنند.

آدرس: ضلع شمالی میدان امیرچخماق ، یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

آتشکده یزد

زرتشت ، یک دین توحیدی باستانی که به حدود 3500 سال قبل بر می گردد ، قبل از فتوحات اسلامی ، آیین اصلی در ایران بوده است و جامعه هنوز در برخی از مناطق کشور زندگی می کند. یزد مرکز آئین زرتشتیان در ایران است و در چندین مکان با اهمیت مذهبی و تاریخی قرار دارد. مهمترین آتشکده که حاوی آتش مرکزی است که گفته می شود از قرن 5 هجری قمری در حال سوختن است.

آدرس: خیابان مصلا ، یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

دیدنی های یزد برج خاموشان

یکی دیگر از دیدنی های شهر یزد برج های شوم صدا که در سکوت واقع شده اند ، درست در خارج از شهر واقع شده اند و مطمئناً ارزش دیدن دارد. این دو سازه بلند و مرتفع از منظره بیابانی ثابت ، در بالای تپه های مجاور نشسته اند.

تا اواخر دهه 1960 ، مطابق سنت ، اجساد مرحوم زرتشتیان در چاله های اصلی برجها برای انتخاب پرندگان محافظ باقی مانده بود. ساختمانهای متروکه زرتشتی در پایه تپه ها به جو دلهره آور و غیرقانونی این مکان کمک می کند.

آدرس: بلوار شهیدان اشرف ، یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

دیدنی های یزد زیارتگاه چک چک

در بیابان ، در 70 کیلومتری یزد ، مهمترین مکان زیارتی زرتشتیان ایران ، چک چک است. طبق افسانه ای ، یک دهکده کوچک صخره ای ، از روی تجاوز به اشغالگران عرب ، به نیکبانو ، دختر آخرین حاکم پیش از اسلام ، پناه برد. معبد چک چک ، که فارسی «قطره قطره ای» است ، حاوی چشمه ای آب داغ است که گفته می شود کوهی است که به یاد شاهزاده نیکبانو گریه می کند.

آدرس: اردکان ، یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

شهر قدیمی یزد

این شهر هنوز به خوبی حفظ شده ، رنگ های زرد قهوه ای ساختمانهای آجری نشان می دهد که چقدر این شهر خشک است و نشانگرهایی که به صورت دوره ای به بیرون می کشند ، یادآور نبوغ معماری سنتی یزد است. به دنبال دسترسی پشت بام برای برخی از مناظر فراموش نشدنی باشید ، اما به یاد داشته باشید که به حریم خصوصی ساکنان محلی احترام بگذارید.

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

مسجد جامع نفیس

مسجد جامع نفیس از همه جا در اطراف شهر قدیمی قابل دیدن است. بنا به گزارش ها ، ساختار قرن چهاردهم دارای بالاترین مناره های کشور است و معماری ایرانی اسلامی را با کار ظریف کاشیکاری معرق آبی نشان می دهد. قدمت برخی از عناصر مسجد حتی در اوایل قرن دوازدهم برمی گردد. پیچیدگی ها و کتیبه های برجسته ایوان برجسته خاصی است.

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

دیدنی های یزد باغ دولت آباد

با وجود چشمه های فراوان ، درختان سرو و انار می توان گفت باغ دولت آباد برای تصرف کوتیک باغ پارس است. اقامتگاه قرن هجدهم ، سایه و برخی ساختمان های زیبا را نشان می دهد و در تمام طول سال گردشگران را به خود جلب می کند. بادگیر مرکزی 33 متری و همچنین مجموعه ای از پنجره های شیشه ای رنگی ، زیبایی جادویی را ایجاد می کنند ، مانند آن را که در جای دیگری پیدا نمی کنید یا به زودی فراموش نخواهید کرد.

آدرس: بلوار نواب صفوی ، یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

قلعه سریزد

از آنجا که به عنوان یک مقصد گردشگری مورد استقبال قرار گرفته است ، ویرانه های قلعه در روستای مجاور ساریاز است که برای دیدن آن باید به در حدود 45 دقیقه از شهر یزد فاصله بگیرید. ساختار دفاعی دوره ساسانیان که به صورت قطعات دو جداره و سه طبقه است ، به طرز چشمگیری به خوبی حفظ شده است.

این قلعه توسط صفویان ایجاد شده است ، در برخی مناطق در حال فروپاشی است ، با این وجود پس از چند ساعت در اینجا ، درک این مسئله که چرا یزد از این لحاظ تاریخی غیرقابل تصرف بوده ، دشوار نیست. برای باز کردن قفل ورودی ، باید سرپرست را پیدا کنید.

آدرس: سر یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

روستای خرانق یزد

هیچ سفر روزانه به استان یزد بدون گشت و گذار در دهکده قرن باستانی خرانق کامل نیست. بنا به گزارش ها بیش از 1000 سال است که ساکن است ، این روزها روستای آجری گلی عملاً متروک است ، اما معدود کشاورزان را مشاهده خواهید کرد که هنوز در اطراف آن سفالگری می کنند. بطور غیرقابل توصیف و زیبا ، بازدید کنندگان برای کشف بقایای رها شده آزاد هستند. نکات برجسته شامل یک مسجد دوره قاجار و قنات باستانی دره زیر است.

آدرس: خرانق ، استان یزد

10 مورد از برترین دیدنی های یزد

برچسب ها

سوغات و مکان های دیدنی یزد مکان های دیدنی و تاریخی یزد جاذبه های کویری یزد فهرست مکان های دیدنی یزد عکس مکان های دیدنی یزد مکان های دیدنی یزد با عکس زیباترن مکان های دیدنی یزد جاذبه های طبیعی یزد جاهای دیدنی یزد روی نقشه مکان های دیدنی یزد روی نقشه مکان های دیدنی یزد درتابستان خیابان های دیدنی یزد خانه های دیدنی یزد دیدنی های خرانق یزد جاهای دیدنی استان یزد جاهای دیدنی یزد در شب جاهای دیدنی یزد جاذبه های تفریحی یزد جاذبه های تاریخی یزد دیدنی های توریستی یزد دیدنی های تاریخی یزد جاذبه های توریستی یزد مکان های دیدنی یزد در پاییز پارک های دیدنی یزد دیدنی های یزد برج خاموشان دیدنی های یزد باغ دولت آباد جاذبه های دیدنی یزد جاذبه های دیدنی اطراف یزد دیدنی های یزد چک چک دیدنی های اطراف یزد دیدنی های یزد با عکس دیدنی های یزد در شب دیدنی های یزد با ادرس دیدنی های یزد با آدرس 10 مورد از برترین دیدنی های یزد



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی