پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین مناطق دیدنی گلستان: آنچه که در مورد کویری و بیابانی بودن ایران شنیده اید فراموش کنید چرا که زمان آن رسیده گوشه ای از بهشت را که باید حتما به آن سری بزنید و با پایان سفر تمام لحظات شگفت انگیزی را که در استان گلستان داشتید مانند یک گنج گران بها ضبط کنید. طبیعت زیبا , شهرهای پر جنب و جوش و معماری سنتی و بناهای تاریخی گرگان و همه و همه در انتظار شماست. با ما همراه باشید تا با دیدنی های گلستان آشنا شوید.

از استان گلستان چه می دانید؟

استان گلستان دارای آب و هوای معتدل می باشد و شهرهای گرگان , گنبد کاووس , بندرترکمن و علی آباد کتول از مهم ترین شهرهای این استان به شمار می آید.

مسیرهای دسترسی به استان گلستان

مسیر هوایی ، مسیر راه آهن و سفر جاده ای شما را به سمت گلستان می برد.

اجاره ویلا در گرگان

شهر گرگان مرکز استان گلستان است و دارای بهترین مناظر دیدنی و شگفت انگیزی می باشد که شما با اجاره ویلا در گرگان می توانید چند روزی را در این شهر سپری کنید و از دیدنی های گرگان لذت ببرید.

قیمت اجاره ویلا در گرگان

اجاره ویلا در گرگان دارای نوسان زیادی می باشد و بستگی به موقعیت , زمان سفر , امکانات و نوع ویلا دارد و شما میتوانید از شبی 90 هزار تومان تا 700 هزار تومان در گرگان و اطراف آن برای اقامت ویلا رزرو کنید.

در استان گلستان چی می بینیم؟

گلستان همه چیز دارد! دریاچه های آبی عمیق ، رودخانه های وحشی ، سواحل زیبا ، کوه های زیبا ، جنگل های وسیع ، روستاهای دیدنی و بسیاری از شگفتی های دیگر. اگر چه برای گشت و گذار در هرمنطقه شما نیازمند اقامت را دارید ما در این مقاله سعی داریم تا شما در یک سفر کوتاه ، بهترین های گلستان را کشف کنید.

بهترین مقاصد گردشگری در گلستان

جنگل و پارک در گلستان

پارک ملی جنگل گلستان: (پارک ملی). این پارک بهترین مکان برای نمایش حیات وحش ایران می باشد. در حقیقت بهشتی در روی زمین که میزبان بسیاری از رودخانه ها و آبشار است. همچنین شما میتوانید صدها گونه حیوان ، پرنده و حشرات و همچنین بیش از هزار جنس گیاه را در این جنگل ببینید. زیبایی های جنگل ملی شور و اشتیاق شما به طبیعت را القا می کند و ذهن شما را تمیز می کند.

جنگل توسکستان پاییز هزار رنگ

جنگل توسکستان متراکم و قدیمی که در قلب گلستان قرار دارد. یک جاده باریک و دراز کشیده و شما را به سمت جنگل و شکوه منظره آن سوق می دهد. قرار گرفتن بین دو کوه منظره پانوراما بسیار عالی به جنگل می بخشد. در پاییز ، جنگل به طرز حیرت انگیزی رنگارنگ و زنده می شود ، بنابراین مردم آنرا "پاییز هزار رنگ" نامیدند.

جهان نما

جهان نما روستایی که نشان دهنده چشمه های حباب دار ، زنبورها ، چرای گوسفندان ، اسب ها و گاوها ، کلبه های فروتنانه و محصولات تازه که شکل دیگری از جهان را به شما نشان می دهد. این یک نام مناسب برای منظره شگفت انگیز است که ارتفاعات روستا شما را در بر می گیرد. برای دیدن این همه زیبایی و طبیعت خارق العاده برای اقامت به فکر اجاره ویلا در جهان نما باشید.

روستای زیارت

در مجاورت یک دره رودخانه ، زیارت یکی دیگر از روستاهای روستایی است که مسافران را به عنوان تفریحی تابستانی جذب می کند. آنها به دلیل آب و هوای خوبش ، آبشارهای باشکوه و آبگرم به این مکان می آیند. علاوه بر این ، بسیاری از خانه های سنتی ، قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد که در اینجا یافت می شود.

برای اقامت نگران اجاره ویلا در زیارت نباشید. به محض ورود به روستا شما تابلوهایی را خواهید دید که روی آن نوشته شده است اجاره ویلا ارزان در زیارت. اما عجله نکنید تنها به یک تابلو توجه نکیند در تمام مسیر روستا شما تابلوهای اجاره ویلا در زیارت را مشاهده خواهید کرد.

چرا به روستاهای دیدنی گلستان بروید؟

به دور از دلهره زندگی شهری ، طبیعت جذاب و بدون آلودگی این روستاها به شما اجازه می دهد زندگی روستایی را در بهترین حالت تجربه کنید. به پیاده روی ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی بروید ، شگفتی های طبیعی محیط را کشف کنید و محصولات ارگانیک خوشمزه ای بخورید.

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان همه چیز به طرز حیرت انگیزی سبز است: آب سبز عمیق این استخر توسط درختان و بوته های سبز احاطه شده است. چشمه ای باستانی وجود دارد که دارای فرهنگ و تاریخ ریشه دار است و برای مردم محلی بسیار پر ارزش است و مورد علاقه مسافران است. به عنوان یکی از عمیق ترین استخرهای آب سرد جهان شناخته شده است.

چرا به چشمه گل رامیان بروید؟

این سبز زمرد فراموش نشدنی مکان مناسبی برای تهیه پیک نیک ، رفتن به ماهیگیری و استراحت است.

چشمه گل رامیان کجاست؟

رامیان ، گلستان غربی. 80 دقیقه رانندگی از گرگان.

بندر ترکمن

یک ساحل تفریحی زیبا با امکانات خوب (بازار محلی ، سرگرمی ، رستوران و غیره). منظره ای تماشایی را برای تماشای طلوع خورشید ، غروب افتاب ، یا دیدن جزیره تنها دریای خزر ، "آشوراده" ، به شما نمایش می دهد.

چرا به بندرترکمن بروید؟

این شهر پر از صنایع دستی محلی ، لباس های مردمی رنگارنگ و غذاهای شگفت انگیز است.

گمیشان

گمیشان به معنی تپه نقره ای به گویش محلی است. این شهر میزبان یکی از زیباترین ، دوست داشتنی ترین بچه ها و امن ترین سواحل منطقه است. در ساحل متوقف نشوید و این شهر تاریخی را گشت و گذار کنید و به دیدن بازارهای خیابانی آن بروید.

چرا به گمیشان بروید؟

در گمیشان یک پدیده زمین شناسی نادر و شگفت انگیز ، آتشفشان گل (ژل فشان) مشاهده می کنید. در مجاورت این آتشفشان ها یک حوضچه طبیعی با رنگی عجیب نیز خواهید یافت! به دلیل وجود مواد معدنی خاص ، رنگ حوضچه از صورتی تا بنفش متغیر است. شگفت انگیز است ، اینطور نیست؟

گنبد قابوس

برج قابوس یا همان میل گنبد یک مکان معماری است که به عنوان میراث یونسکو ذکر شده است. در ابتدا ، این ساخت و ساز ممکن است منظم به نظر برسد ، با این وجود ، نباید از طراحی مینیمال آن گول خورد.

اینجاست که سادگی و پختگی در معماری ایران ملاقات می کند. شما به طورشگفت انگیزی  از شکوه و عظمت آن استقبال خواهید کرد: نگاهی به نحوه قرارگیری گنبد طاقی در پایه مدور بیندازید. کتیبه های حکاکی شده ای را که به شما می گوید کی و توسط چه کسی ساخته شده است بررسی کنید. همچنین ، داخل راه بروید و آکوستیک عالی این برج باستانی را امتحان کنید.

چرا به گنبد کاوس بروید؟

گنبد قابوس بلندترین برج آجری جهان است که به هزار سال پیش باز می گردد.

خالد نبی قبرستان باستانی

خالد نبی به دلیل داشتن سنگ های سنگی عجیب و غریب مشهور است ، قبرستانی پیش از اسلام است. این بنا در یک مکان سبز واقع شده است و در ارتفاعات آن حرم مقدس خالد نبی ، یک بنای زیبا سبز و سفید قرار دارد. بسیاری از چیزها در مورد این مکان تاریخی هنوز در رمز و راز پوشیده شده است.

تئوری های بسیاری در مورد قبرستان خالد نبی وجود دارد که شکل های سنگ قبر را شبیه یا نمایان می کند. برخی آنها را صلیب می دانند ، برخی فرض می کنند که در حال نبرد با مردان هستند و بسیاری معتقدند که شبیه آلت های خصوصی مرد و زن است.

چرا به خالد نبی بروید؟

این یک قبرستان است که مانند آن در هیچ جای دنیا نمی توان یافت. خالد نبی به طرز معجزه‌آسایی از ویرانگرهای ناگوار و تلاش برای آتش سوزی سالهای اخیر جان سالم به در برد.

 60 کیلومتری کلاله یا 80 کیلومتر رانندگی از گلستان شما را به محل می رساند.

اگر به دنبال شگفتی های بیشتری هستید حتما سری به آبشار کبودوال و شیرآباد بزنید.

غذاهای سنتی استان گلستان

با توجه به وجود قوم های مختلف در گلستان تنوع غذایی زیادی را در این استان مشاهده خواهید کرد. نام غذاهای خوشمزه کمی سخت است اما بسیار خوشمزه هستند اما امتحان کنید.

چکدرمه یکی از غذاهای خوشمزه قوم ترکمن است حتما امتحان کنید. این غذا در یک دیگ مخصوص به نام قازان پخته می شود. از غذاهای خوشمزه دیگر گرگانی خورش ساک است که بسیار خوشمزه است و معمولا در مراسم خاصی پخته می شود. شیرینی های خوشمزه گلستان نان زنجبیلی , بشمه , بورک , اوماج , پادرازی و سرقربیلی می باشد.

علاوه بر غذاهای خوشمزه نباید از موسیقی زیبای گلستان غافل شد نوای ترکمن , نوای محلی کتول که بیشتر در مراسم خاص و جشنواره ها می توان شنید.

سوغاتی از گلستان چی بخریم؟

گزینه های برتر برای خرید به عنوان یک سوغات در گلستان فرش و لباس ابریشم است. طرح فرشهای ترکمن از الهامات اعتقادی و سبک زندگی قبایل عشایری الهام گرفته شده است. و کارهای ابریشم به عنوان نمادی از گرگان یکی از قدیمی ترین سنت های شهر است.

جواهرات ترکمن با زیبایی طراحی و ساخته شده اند. جواهرات معمولی منطقه شامل "بیله زیک" (دستبندهای دوقلو) ، "سام-سوله" (زنجیره سر) ، گاردانی (پوکر و آویز) است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی