پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

فیل سنگی لاویج : فیل سنگی قطعه سنگی بزرگ است که به دلیل فرسایش طبیعی توسط باد و باران و گرما و سرما، به شکل فیل در آمده. این شاهکار طبیعی در مرکز روستای لاویج قرار گرفته است. اگر حدود ده دقیقه از آب گرم لاویج پیاده روی کنید به این اثر هنری جذاب می رسید. روستای ییلاقی " لاویج "، روستایی در فاصله ای نه چندان دور از شهر است که وجود آب گرم لاویج به دلیل خواص بالای درمانی برای دردهای استخوان و مفاصل و بیماری های پوستی همواره گردشگران فراوانی را در تمام فصول سال به این منطقه می کشاند. فیل سنگی لاویج یکی از جاذبه های گردشگری لاویج محسوب می شود.

در مرکز روستای لاویج قطعه سنگ بزرگی وجود دارد که بر اثر عوامل و فرسایش طبیعی به شکل فیل نشسته بر زمینی خودنمایی میکند و هر مسافری که از این روستای خوش آب و هوا با این منظره طبیعی و منحصر بفرد دیدن می کنند، به تعجب وا می دارد.

فیل سنگی لاویج

افسانه فیل سنگی لاویج

یکی از افسانه های تاریخی مردم لاویج نور، می گوید که امام حسن(ع) به این دیار سفر کرده و دقیقا در همان روزگار فیل عظیم الجثه ای از هندوستان آورده بودند که موجب رعب و هراس مردم می شده، امام حسن(ع) برای آن که فیل آزاری به مردم نرساند، با عصای امامتش اشاره ای به فیل کرده و آن فیل در دم به تکه سنگ سیاهی بدل شده.

فیل سنگی لاویج

می گویند اگر کسی بخواهد این سنگواره را خراب کند با حمله مارها و افعی ها روبه رو می شود، این حادثه چندین بار هم رخ داده است.این امر چه صحت داشته باشد چه نداشته باشد، سبب شده که افراد به ندرت جرئت نزدیک شدن به آن را داشته باشند و بدین سبب فیل سنگی لاویج کمتر به وسیله عامل انسانی تخریب شده است. به هر حال این فیل سنگی لاویج را چه به صورت سمبل، دفینه، آرامگاه، یا سنگواره ای طبیعی از گچ و آهک تصور کنیم بی مبالغه اثری بسیار درخشان است.

 

برچسب ها

دیدن یهای لاویج آبگرم لاویج فیل سنگی لاویج شهرهایی که فیل سنگی دارند تاریخچه فیل سنگی لاویج لاویج کجاست



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی