پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای لاویج کجاست؟ دهستان لاویج یکی از دهستان های شهر چمستان از توابع شهرستان نورمی باشد که به بهشت مازندران یا نگین مازندران نیز شهرت یافته است و شما با اجاره ویلا در لاویج میتوانید به دیدن جاذبه های گردشگری از جمله آبگرم های لاویج ، جنگل های تفریحی ،آثار دیدنی و... بروید و همین امر موجب گشته است که سالانه هزاران هزار گردشگر لاویج را بهترین مکان برای سفر تفریحیشان انتخاب کنند.

اجاره خانه روستایی در لاویج

شما می توانید برای اجاره ویلا در روستای لاویج از خانه های روستایی استفاده کنید. البته بهتر است که قبل از حرکت برای رزرو خانه اقدام نمایید. در فصل بهار و تابستان تعداد زیادی از مسافران به این روستا سفر میکنند و امکان دارد که ویلا و خانه های اجاره ای پر شوند.

اجاره روزانه ویلا در لاویج

این منطقه، در حال حاضر دارای سه مسافر خانه در کنار آبگرم و دو سوئیت و صدها خانه و ویلاهای اجاره ای می باشد. برای اجاره ویلا در لاویج می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

روستای لاویج کجاست؟

روستای ییلاقی لاویج (بقول اهالی لاویج شهر) از دهستانهای شهر چمستان شهرستان نور می باشد که در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان قرار دارد. معروفیت این روستا بدلیل منطقه ییلاقی ، چشم انداز زیبا و آبگرمهای طبیعی می باشد.

آبهای گرم لاویج با خواص درمانی برای دردهای استخوان و مفاصل و بیماریهای پوستی، همواره گردشگران فراوانی را در تمام فصول سال ، جذب می کند. امکاناتی مناسب نیز در آن منطقه برای اقامت و استفاده از آب معدنی ایجاد شده است.

دور تا دور دهستان لاویج را حصار بلندی از کوه های البرز فرا گرفته است که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می شود که مناظر بدیع و دل انگیزی خلق می کند. این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در بهار و تابستان برخوردار می باشد که به همراه طبیعت و سرسبزی بی نظیر مسافران و توریست های زیادی را در خود جذب می کند.

روستای لاویج کجاست؟

در حال حاضر آب گرم لاویج در دو قسمت زنانه و مردانه مجزا با دو استخر جداگانه که هر استخر گنجایش 10الی 20 نفر را برای استفاده دارد و همچنین دوحمام نمره اختصاصی در قسمت مردانه و دوش اختصاصی زنانه نیز وجود دارد.

لاویج یعنی چه ؟

لاویج یعنی چه؟ سوالیست که بسیاری می پرسند و پاسخ های متفاوتی به آن داده شده است زیرا کلمه لاویج به تنهایی در واژگان تبری وجود ندارد و پاسخ ها، برداشت هایی پیرامون بررسی وجه تسمیه لاویج ست. برخی معتقدند وجه تسمیه لاویج از تغییر در اسم مرداویج زیاری گرفته شده است و این برداشت خود را با سنگواره هایی که بر دیواره ی سنگی تنگه لاویج وجود دارد و متعلق به مرداویج زیاری می دانند ربط می دهند اما برخی نیز می گویند نام لاویج از ترکیب "لا" و "ویج" ایجاد شده است که "لا" به معنای میان و "ویج" به معنای انتها و با توجه به جایگاه جغرافیایی لاویج آن را اینگونه معنا می کنند: سرزمینی در انتهای شکاف میان کوه ها

روستای لاویج کجاست؟

در این بین برخی نام "لاپیچ" را  که از دو کلمه «لا» به معنای 'میان' و «پیچ» به معنای 'پیچ , خم' تشکیل شده است و در کل به معنای "میان پیچ و خم" یا "سرزمینی میان پیچ و خم " است. برخی ان را از ترکیب «لو» به معنی 'کوه' و پیچ می دانند و در کل به معنای "در میان پیچ کوه ها"

جاذبه های گردشگری لاویج

جاذبه های گردشگری لاویج بگونه ای برای افراد جذاب است که سالانه هزاران نفر از استان های مختلف ایران و خارج از مرزهای ایران به دهستان لاویج سفر می کنند تا در کنار مناظر دیدنی و طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری اش از آب و هوای خوش و آرامش لاویج لذت ببرند.

جاده لاویج

جاده ای که در فصل بهار سرسبز و طرفین اش پر از گل های مختلف بهاری می شود و در تابستان نیز رنگ و رویی بهاری که به فصل پاییز میل می کند بخود می گیرد و در فصل پاییزش رنگ عاشقانه ی طبیعت خودنمایی می کند و در زمستان سپیدی برف را به زیبایی هر چه تمام در تن لخت درختان شاهد خواهید بود و زمین را در خوابی عمیق خواهید دید که ملافه ی سفید رنگی با تار و پودی از برف را بر سر خود نهاده است.

روستای لاویج کجاست؟

جنگل های لاویج

با گذر از جاده زیبای لاویج متوجه خواهید شد که لاویج منطقه ای جنگلی و کوهستانی با طبیعتی بکر است لذا بدور از ذهن نیست که دارای جنگل های فراوان و منحصربفردی باشد بطوری که به هر یک از جنگل های آن بروید جدای از آرامشی که بدست می آورید ، شاهد مناظری با ویژگی های مختلف خواهید بود که حس زیستن را در انسان زنده می کند.

آثار دیدنی لاویج

لاویج دارای چند اثر طبیعی و تاریخی جالب ست که هر یک به نوبه ی خود دیدنی می باشند فیل سنگی در روستای ملاکلا که شبیه به فیلی بر شکم خوابیده می باشد که افسانه هایی پیرامون شکل گیری آن روایت میشود و قلعه نسا در روستای دیزنکلا که در آن لوله های سفالی برای انتقال آب از "حرم او" به این منطقه بوده که خود مهندسی جالبیست که مربوط به قرن ها پیش است و گته کر در روستای کیاکلا که سنگی عظیم به ارتفاع 3.5 و عرض 6 متر در وسط منطقه ای زیبا که این پرسش را ایجاد میکند که چگونه این سنگ به این منطقه آمده است ؟

قیمت بلیط آب گرم لاویج

ساعت کاری آبگرم لاویج از 7 صبح تا 9 شب می باشد و بهای بلیط برای هر نفر 7 و 10 هزار تومان می باشد که در مدت 45 دقیقه می توانند از آب گرم استفاده کنند.

آب گرم لاویج کجاست؟

آبگرم لاویج در دامنه های کوه های قسمت شرقی لاویج از دل زمین به بیرون می جوشد. این آب گرم دارای املاح معدنی و گوگرد های فراوانی می باشد که برای امراض پوستی و دردهای مفاصل کمردرد، پادرد و مهمتر از همه برای تمدد اعصاب بسیار مفید می باشد.

از آبگرم های معروف آن می توان آبگرم لاویج "بیبنو"، "شفل" و… را نام برد که هر کدام از آنها دارای خواص مخصوص به خود می باشد. آبگرم ها دارای امکانات قابل قبول و بهداشتی مثل دوش، استخر و وان می باشد.

روستای لاویج کجاست؟

بهترین فصل سفر به لاویج

بهترین فصل سفر به مناطق ییلاقی، فصل بهار و تابستان است. پس اگر قصد سفر به روستای لاویج را داشتید به شما پیشنهاد می کنیم حتما در این فصل ها به آن جا سفر کنید.

روستای لاویج کجاست؟

مسیر دسترسی به لاویج

شما خواه از جاده هراز بیایید خواه از شرق مازندران ابتدا باید به شهرستان آمل و سپس به شهر چمستان بیایید و با گذر از پارک جنگی کشپل مسافتی 18 کیلومتری را در جاده ی زیبای لاویج بپیمایید.

حال اگر شما از غرب استان مازندران قصد آمدن به لاویج را دارید ابتدا باید به شهرستان نور ، این شهر ساحلی زیبا سفر کنید و سپس به شهر چمستان و با طی مسافتی 18 کیلومتری به دهستان لاویج بیایید و در راه از زیبایی های طبیعت پیرامون جاده لاویج لذت ببرید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی